Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Turbo Hortumu Çıktı (1.6 Cdti)

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #61
    motor ısısına maruz kalan bölgede kelepçesi plastik tırnaklarla bölgeye sabitlenen bir kilit mekanizması var, sıcak soğuk derken zamanla bu tırnaklar anlaşılan yıpranıyor ve tak çıkar işlemlerinde kırılıabiliyor anladığımız kadarıyla, ya da zayıflayıp iyice seyahat anında yerinden çıkabiliyor. yüksek ısıya maruz kalan bu parçanın ısıya dayanıklı başka bir parça ile revize edilmesi gerekiyor. yukarıda arkadaşın başına gelen şey, söküp takma anında kırıldığını, zaten kendi aracımda da olduğunu tahmin etmiştim. Bakımda motor yıkama temizleme yapmışlardı. büyük ihtimal geri takma işleminde tırnaklar zayıfladı ya da kırıldı. böylece seyahat anında yerinden çıktı. bir süre sonra yine olacak şey aynı.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #62
      Merhaba, aynı sorun 15.06.2019 yani geçtiğimiz cumartesi günü başıma geldi. Çevre yolunda en sol şeritte seyrederken güçlü puff'lama sonucu araç çekişten düştü ve motor lambası yandı. Aracım 2016 ocak çıkışlı 2015 1.6 CDTI Cosmo. Bayramdan 1 hafta önce yetkili serviste 60bin km bakımına sokmuştum. Bu sorunu yaşayan herkesin hikayesi neredeyse aynı. Bayramdan önce bakım, kısa süre sonra turbo borusunun birebir aynı şekilde kırılması. Şu anda Türkiye'de bu parça yokmuş. Arabam cumartesiden beri yetkili serviste yatıyor. Opel Türkiye'ye aynı şekilde kayıt açtırdım. Bu kesinlikle sistematik bir sorun. Bence bırakın parça ve işçilik fiyatını müşteriden almayı, bu model araçlarının tümünün geri çağırılıp kontrol edilmesi hatta ücretsiz değişim yapılması gerekiyor. Marka ve modele karşı inanılmaz bir güven kaybı yaşadım. Bayram tatilinde 1100 km'lik güney turu yapıp geldik. Tamamen şans eseri olarak döndükten sonra yolda kaldım. Demek ki ne zaman yolda kalacağımızın hiç garantisi yok. Bu konuda belki topluca bir başvuruda bulunabiliriz.

      Yorum


      • #63
        Orjinal yazı sahibi: Mehmet Adıgül View Post
        Merhaba, aynı sorun 15.06.2019 yani geçtiğimiz cumartesi günü başıma geldi. Çevre yolunda en sol şeritte seyrederken güçlü puff'lama sonucu araç çekişten düştü ve motor lambası yandı. Aracım 2016 ocak çıkışlı 2015 1.6 CDTI Cosmo. Bayramdan 1 hafta önce yetkili serviste 60bin km bakımına sokmuştum. Bu sorunu yaşayan herkesin hikayesi neredeyse aynı. Bayramdan önce bakım, kısa süre sonra turbo borusunun birebir aynı şekilde kırılması. Şu anda Türkiye'de bu parça yokmuş. Arabam cumartesiden beri yetkili serviste yatıyor. Opel Türkiye'ye aynı şekilde kayıt açtırdım. Bu kesinlikle sistematik bir sorun. Bence bırakın parça ve işçilik fiyatını müşteriden almayı, bu model araçlarının tümünün geri çağırılıp kontrol edilmesi hatta ücretsiz değişim yapılması gerekiyor. Marka ve modele karşı inanılmaz bir güven kaybı yaşadım. Bayram tatilinde 1100 km'lik güney turu yapıp geldik. Tamamen şans eseri olarak döndükten sonra yolda kaldım. Demek ki ne zaman yolda kalacağımızın hiç garantisi yok. Bu konuda belki topluca bir başvuruda bulunabiliriz.
        Bugün arabayı bakım için servise bıraktım ve bu turbo hortumunun çıkması konusunu özellikle sordum, bir internet sitesindeki Insignia sahipleri arasında 3 farklı kişinin son 1 haftada bu sorunu yaşadığını (siz 4 oldunuz, eminim bu siteye üye olmayıp bu sorunu yaşayan bir sürü Insignia sahibi vardır) söyledim.

        Servis çalışanından aldığım cevap kendisinin de aynı arabaya sahip olduğu ve böyle bir sorunla karşılaşmadığını, böyle bir sorunla servise gelenin olmadığını ve hatanın sorun yaşayan o 3 kişide olduğunu söyledi. 'Belki de partikül filtresi doldu basınç yaptı hortum çıktı' dedi.

        Bana hiç inandırıcı gelmedi doğrusu. Ben bu sorunun üretim hatası ya da yanlış malzeme kullanımından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Önceki mesajda yazdığım gibi bu sorun için Opel Türkiye'nin üzerine gitmeli ve turbo hortumunun yerinden çıkmasını beklemek yerine bir şeyler yaptırmalıyız.

        Yorum


        • #64
          O gittiğiniz servis Alkantra hangisi ise burada Servis ismi ve size bilgi veren tekniğin ismini paylaşınız lütfen. Paylaşınız ki o servise adım dahi atmayalım. Partikül filtresi ile kolum kadar kalan turbo basıncı out borusunun ne alakası var sorarım o şahsa. partikül filtresi nerede turbo nerede?! Araçlarımız DPF temizliği yapıyor! DPF si dolu olan dizel bir insignianın yanına yaklaşın sesten ve etrafa yaydığı ısıyı iliklerine kadar hisseder. Partikül filtresi dolunca da ekranda uyarı ve yönlendirme yapar araç! (yüksek devirde şu kadar sürün gibi-Gizli olağan temizlik hariç)

          Bu tarz ufak tefek arızalar her markada olur. araçlarımız sorunsuzluk anlamında gerçekten 10 numara. Lakin bazı istisnalar ve bir çok kişinin yaşadığı kaput içi bir bölümde gerçekleşen mekanik arızayı Kullanıcıya yüklemeye çalışan kafa neyin kafasıdır anlamamakla birlikte tiksindirici derecede soğutuyor. Opel belli ki bir çok şeyi düzeltiyor ve memnuniyet odaklı çalışıyor bu aralar. Ama bu teknik bilgi aktaran arkadaşın kafasıyla hedef çok uzakta görünüyor.
          1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
          Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

          Yorum


          • #65
            Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
            Araç için aradılar. Yaklaşık 1300 tl gibi işçilik dahil fiyat çıkardılar. Sadece hortum değişecekmiş. Uzatılmış Ankara sigortadan garantisi vardı aracın mekanik.

            Son günleri bitmek üzere. Odaktan Tarık Beyi aradım nasıl yaparız diye. O parçayı garanti olarak nasıl hallederiz ona bakacak. Parça numarası ve Km bilgisini istedi gönderdim.


            Bakalım hayırlısı.
            Bir hortum çıktı diye onca para nedir yahu, o kadar zor muymuş bu iş anlamadım ben.. Çok geçmiş olsun..

            Yorum


            • #66
              Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
              O gittiğiniz servis Alkantra hangisi ise burada Servis ismi ve size bilgi veren tekniğin ismini paylaşınız lütfen. Paylaşınız ki o servise adım dahi atmayalım. Partikül filtresi ile kolum kadar kalan turbo basıncı out borusunun ne alakası var sorarım o şahsa. partikül filtresi nerede turbo nerede?! Araçlarımız DPF temizliği yapıyor! DPF si dolu olan dizel bir insignianın yanına yaklaşın sesten ve etrafa yaydığı ısıyı iliklerine kadar hisseder. Partikül filtresi dolunca da ekranda uyarı ve yönlendirme yapar araç! (yüksek devirde şu kadar sürün gibi-Gizli olağan temizlik hariç)

              Bu tarz ufak tefek arızalar her markada olur. araçlarımız sorunsuzluk anlamında gerçekten 10 numara. Lakin bazı istisnalar ve bir çok kişinin yaşadığı kaput içi bir bölümde gerçekleşen mekanik arızayı Kullanıcıya yüklemeye çalışan kafa neyin kafasıdır anlamamakla birlikte tiksindirici derecede soğutuyor. Opel belli ki bir çok şeyi düzeltiyor ve memnuniyet odaklı çalışıyor bu aralar. Ama bu teknik bilgi aktaran arkadaşın kafasıyla hedef çok uzakta görünüyor.
              Bugün aracı almaya gittiğimde ( 45 bin km/3 yıl bakımını 2 günde bitirebildiler) tekrar sordum, tekrar dizel partikül filtresi cevabını aldım. Servis Maltepe Değer ama çalışanın adını vermeyeyim, servis bölümünde yetkili biri olduğunu söyleyebilirim

              Aracı teslim alırken turbo hortumunun bağlantı yerini kontrol ettim, herhangi bir olumsuzluk görmedim. Seçimden sonra uzun yola çıkacağız, umarım yolda kalmayız.

              Yorum


              • #67
                Orjinal yazı sahibi: Alkantra View Post

                Bugün arabayı bakım için servise bıraktım ve bu turbo hortumunun çıkması konusunu özellikle sordum, bir internet sitesindeki Insignia sahipleri arasında 3 farklı kişinin son 1 haftada bu sorunu yaşadığını (siz 4 oldunuz, eminim bu siteye üye olmayıp bu sorunu yaşayan bir sürü Insignia sahibi vardır) söyledim.

                Servis çalışanından aldığım cevap kendisinin de aynı arabaya sahip olduğu ve böyle bir sorunla karşılaşmadığını, böyle bir sorunla servise gelenin olmadığını ve hatanın sorun yaşayan o 3 kişide olduğunu söyledi. 'Belki de partikül filtresi doldu basınç yaptı hortum çıktı' dedi.

                Bana hiç inandırıcı gelmedi doğrusu. Ben bu sorunun üretim hatası ya da yanlış malzeme kullanımından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Önceki mesajda yazdığım gibi bu sorun için Opel Türkiye'nin üzerine gitmeli ve turbo hortumunun yerinden çıkmasını beklemek yerine bir şeyler yaptırmalıyız.
                Ben de İzmir'deki Mercanlar Yetkili Servisi'ne gidiyorum. Servisten çok memnunum. Yaklaşımlarının her zaman müşteri odaklı olduğunu hissediyorum. Fakat halen daha turbo borusu bekliyorum. Bu esnada Opel Müşteri hizmetlerini aradım ve şikayetimi bildirdim. Ertesi gün geri dönerek parça fiyatında %60 indirim uygulayacaklarını söylediler. Bu oranı yeterli bulmadığımı ve indirimden %40 oranında memnuniyetsiz olduğumu, aynı arıza nedeniyle çok fazla araç sahibinin yolda kaldığını, 3 yaşında olmasına rağmen yetkili servis bakımlı olan aracımdaki bu tarz bir arızayla yolda kalmamdan dolayı marka ve modele güvenimin sarsıldığını, bunu telafi etmek yerine aritmetik hesaplarla uğraşılmaması gerektiğini söyledim. Tekrar dönüş olmadı, bekliyorum.

                Sizin danıştığınız servis ve servis çalışanının tavrı hiç hoşuma gitmedi. Selçuk Tuncer arkadaşın verdiği teknik bilgiler doğruysa eğer bu çalışanı şikayet bile edebilirsiniz belki de.

                Bu arada arabam serviste yatıyor iken ne zamandır gündeme getirmeye üşendiğim kaporta işlerini de yaptırmaya başladım.

                Sağ tavan oluğundaki boya atmasını gösterdim. Kaporta bölümündeki arkadaş bunu garantiden halledebileceklerini söyleyerek hemen servis müdürünü bilgilendirdi, servis müdürü de bu sorunla çok karşılaştıklarını, sadece oluk kısmını boyadıklarını, tavanda orijinal boyanın zarar görmeyeceğini de söyleyerek işlemi hemen yarın yapabileceklerini söyledi. Forumda daha önce tavan oluklarındaki atmayı garanti kapsamına almak istemeyen yetkili servisler olduğunu ve araç sahiplerinin parayla yaptırmak zorunda kaldıklarını okumuştum. Bu konuda İzmir Mercanlar'a tekrar teşekkür ederim.

                Bir diğer sorunum da geçen yaz kaskomun mini hasar bonusunu kullanarak İzmir Auto King'e yaptırdığım arka tampon onarımı idi. Boyasından ve tamponun oturtulmasından hiç memnun kalmamıştım. Tamponun boyanan kısmının rengi bariz şekilde tamponun geri kalanından ve çamurluktan farklı idi. Bu olmamış desem de hiç bir şekilde düzeltmeyi kabul etmediler. Cebimden ödeyerek arka tamponumu da tekrar boyatıyorum.

                Umarım tüm bu işlerin toplamından memnun kalırım. Gelişmeleri aktaracağım.

                Yorum


                • #68
                  Orjinal yazı sahibi: Mehmet Adıgül View Post

                  Ben de İzmir'deki Mercanlar Yetkili Servisi'ne gidiyorum. Servisten çok memnunum. Yaklaşımlarının her zaman müşteri odaklı olduğunu hissediyorum. Fakat halen daha turbo borusu bekliyorum. Bu esnada Opel Müşteri hizmetlerini aradım ve şikayetimi bildirdim. Ertesi gün geri dönerek parça fiyatında %60 indirim uygulayacaklarını söylediler. Bu oranı yeterli bulmadığımı ve indirimden %40 oranında memnuniyetsiz olduğumu, aynı arıza nedeniyle çok fazla araç sahibinin yolda kaldığını, 3 yaşında olmasına rağmen yetkili servis bakımlı olan aracımdaki bu tarz bir arızayla yolda kalmamdan dolayı marka ve modele güvenimin sarsıldığını, bunu telafi etmek yerine aritmetik hesaplarla uğraşılmaması gerektiğini söyledim. Tekrar dönüş olmadı, bekliyorum.

                  Sizin danıştığınız servis ve servis çalışanının tavrı hiç hoşuma gitmedi. Selçuk Tuncer arkadaşın verdiği teknik bilgiler doğruysa eğer bu çalışanı şikayet bile edebilirsiniz belki de.

                  Bu arada arabam serviste yatıyor iken ne zamandır gündeme getirmeye üşendiğim kaporta işlerini de yaptırmaya başladım.

                  Sağ tavan oluğundaki boya atmasını gösterdim. Kaporta bölümündeki arkadaş bunu garantiden halledebileceklerini söyleyerek hemen servis müdürünü bilgilendirdi, servis müdürü de bu sorunla çok karşılaştıklarını, sadece oluk kısmını boyadıklarını, tavanda orijinal boyanın zarar görmeyeceğini de söyleyerek işlemi hemen yarın yapabileceklerini söyledi. Forumda daha önce tavan oluklarındaki atmayı garanti kapsamına almak istemeyen yetkili servisler olduğunu ve araç sahiplerinin parayla yaptırmak zorunda kaldıklarını okumuştum. Bu konuda İzmir Mercanlar'a tekrar teşekkür ederim.

                  Bir diğer sorunum da geçen yaz kaskomun mini hasar bonusunu kullanarak İzmir Auto King'e yaptırdığım arka tampon onarımı idi. Boyasından ve tamponun oturtulmasından hiç memnun kalmamıştım. Tamponun boyanan kısmının rengi bariz şekilde tamponun geri kalanından ve çamurluktan farklı idi. Bu olmamış desem de hiç bir şekilde düzeltmeyi kabul etmediler. Cebimden ödeyerek arka tamponumu da tekrar boyatıyorum.

                  Umarım tüm bu işlerin toplamından memnun kalırım. Gelişmeleri aktaracağım.
                  Geçmiş olsun tekrardan. Opel Türkiye'nin son 4-5 senede belki de en çok sattığı motorun basit bir parçasını stoğunda bulundurmaması ya da çabucak getiremesi bence bir rezillik, kullandığımız marka Saab ya da Proton vs. değil

                  Sizin teselliniz araba serviste yatarken diğer işlemler yaptırmanız ve bir nebze bu arızanın işe yaraması olmuş. Umarım fiyat konusunda da iyi bir indirim yaparlar.

                  Yorum


                  • #69
                    Orjinal yazı sahibi: Alkantra View Post

                    Geçmiş olsun tekrardan. Opel Türkiye'nin son 4-5 senede belki de en çok sattığı motorun basit bir parçasını stoğunda bulundurmaması ya da çabucak getiremesi bence bir rezillik, kullandığımız marka Saab ya da Proton vs. değil

                    Sizin teselliniz araba serviste yatarken diğer işlemler yaptırmanız ve bir nebze bu arızanın işe yaraması olmuş. Umarım fiyat konusunda da iyi bir indirim yaparlar.
                    Parça tedariği konusunda söylediklerinize katılıyorum. Bugün aradılar, bu hafta gümrükten çıkmasını bekliyoruz dediler ama bakalım totalde kaç gün sürmüş olacak..Şu an için 7 iş günü ve 10 takvim günü doldu. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X