Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2.0 CDTI 130 ps motorlarda yazılım (chip-tuning)

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2.0 CDTI 130 ps motorlarda yazılım (chip-tuning)

    Merhaba,
    Aracım 2.0 CDTI 130ps, bildiğiniz gibi beygir gücü ve torku motor hacmine oranla düşük bir motor. Meşhur chip-tuningci Mehmet Gazihan'a sorduğumda, 130ps motorun "de-tune" edilmiş bir motor olduğunu, çok rahatlıkla 160ps civarındaki güçleri kaldırabildiğini söylemişti.
    Bu doğru mu; yani 130ps'lik motorun yapısı 160ps ile tamamen aynı mı? Sadece yazılım farkı mı var? Motorlar hakkında detaylı bilgisi olan birisi açıklamalı bilgi verirse sevinirim...

  • #2
    İki motor arasında parça olarak çok bir fark yok bildiğim kadarıyla. 160'lıkta daha geniş turbo hortumu, farklı tasarım kapak vb. gibi şeyler farklı. Soft bir yazılım ile 160 beygir güç alabilirsiniz. Geçmiş yıllara ait konuları araştırırsanız farklarını daha iyi öğrenebilirsiniz. Konuşulmuştu bunlar.

    Yorum


    • #3
      Yazılımla araç farklılaşıyor ama şunu hiçbir zaman unutmayın yazılımlı araçlar normalden daha fazla yorulur



      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #4
        Benim yazılım düşünmemdeki amaç aracı spor kullanmak değil; ben yaklaşık 20 yıllık sürücüyüm; sürücülüğüm de oldukça iyidir ancak çok temkinli kullanırım. Yazılım düşünmekteki amacım fazla gücü sadece gerektiğinde (sollama, tehlikeli durumlar vb) kullanmak.... Dolayısıyla aracın fazla yıpranması söz konusu olmayacak.

        Öğrenmek istediğim; "de-tune" meselesi. Yani aracın yazılımla gücü düşürülmüş mü, düşürülmemiş mi... Eğer düşürülmüşse, o gücü yazılımla almak motora zarar vermeyecektir.

        Yorum


        • #5
          130luk ile 160lık arasındaki en büyük fark VGT Turbo.
          Yazılımla 155 160ps güç kolayca alınabiliyor. Ben de yaptırmak istiyorum ama 700 800TL gözümde büyüyor
          Keşke Cosmo alsaydım.
          1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
          2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
          3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
          4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz

          Yorum


          • #6
            Merhaba aracimi suan satiliga koydum istedigim fiyata satamazssam yazilim yapacagim fiyati yaklasik 400 ile 500 euro arasi . Ben insignianin 195 ps olaniyla 120 ps olanin dahi motor piston kalinliklik genislik hatta vurus özellikleri ayni tabi 195 ps lik olan cift turbo o ayri . Oyüzden bence bir sikinti olmaz sadece yazilim belkide biraz egzos farki olabilir . Yoksa tüm parcalar ayni . Zaten yaparsam herzamanki gibi deneyimlerimi paylasacagim .

            Yorum


            • #7
              Gücü azaltılmış model midir bilmiyorum ama o motor bende olsa hiç düşünmeden yazılım yaptırırdım. Daha önce 6 yıl/100.000 km kadar yazılımlı araç kullandım. Bakımlarını hiç aksatmadığım gibi çoğu zaman erken yaptırdım. Satarken de saat gibiydi. Bence o kadar da korkulacak bir durum yok.
              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi

              Yorum


              • #8
                yav arkadas sunu hic anlamiyorum yapmissin arabanin 2.0 litre motor neden 110-130-160 beygir opsiyon üretirsin ver 195hp tek güc herkes keyifle kullansin...

                                           Opel Insignia 2013 -2.0 CDTI 160 Hp-Direksiyon ve Koltuk ısıtma -Far Yıkama , NAVI-900

                Yorum


                • #9
                  O zaman düşük modeller daha çok satacak ve firmanın karı azalacak. Amaç tüketiciyi pahalı modellere yönlendirmek.

                  Yorum


                  • #10
                    tek isteğim motor gücünü sabit tutsa geri kalan donanımda ne bileyim, navigasyon,ısıtmalı sogutmalı koltuk kapanır ayna vs.. onlar üzerinden para kazansa süper olur herkes ne kadar parası varsa ona göre donanım satın alır..

                                               Opel Insignia 2013 -2.0 CDTI 160 Hp-Direksiyon ve Koltuk ısıtma -Far Yıkama , NAVI-900

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: Bülent Yüksel View Post
                      yav arkadas sunu hic anlamiyorum yapmissin arabanin 2.0 litre motor neden 110-130-160 beygir opsiyon üretirsin ver 195hp tek güc herkes keyifle kullansin...
                      Merhaba dediginiz gibi yapmalari cok mümkün degil özellikle Avrupa da Türkiyede motor vergilendirme Motor Litre büyüklügüne göre yapiliyor yanlis bilmyorsam yani Türkiye de 2 lik motor alan bir kisinin 100 yada 200 ps olmasina bakilmiyor bu acidan dediginiz Türkiye icin gecer li . Ama sizde biliyorsunuz Avrupaa HP gücüne bakilarak vergilendirme var en azindan Avusturyada öyle isterse motor 2.0 3.0 olsun ps 100 ile 200 arasinda CO2 salinim farkindan dolayi yüksek ps yüksek vergi oluyor . Mesela ben insigniayi Almanya dan aldim 2.0 140 ps C02 104/Gram oldugu icin 60 euro ödedim . 195 pslik versiyonunu alsaydim co2 195/Gram olacakti ozaman spor kullanim amacla alindigi icin en az 200 300 euro öderdim . Birde avusturyada suan aylik sigorta 83 euro ödüyorum 140 ps araca 195 ps olsaydu en az aylik 110 120 euro ödeyecektim . Firmalar bunu göz önünde tutarak mecburen motorlari detune ediyorlar . Müsteri birtane insignia beyeniyor diyelim ama insignianinda tek 195 pslik versiyonu mevcut adamda fazla vergi ödemek istemiyor ne yapacak almaktan vazgececek , oyüzden koskoca arabanin 120 pslik sürümünü bile koymuslar. Yazilimla yükseltik mi vergi sorunumuz yok cok sükür :-) Motorda pek fark yok gibi ama 195 pslikte egzos cikislarinnda orjinal isag ve sol olmak üzere iki susturucu var .Digerlerinde bir tane.
                      Son düzenleme: kemal6190; 11.09.2017, 12:43.

                      Yorum


                      • #12
                        130 luk araci olup, yazılım yaptiran var mi ?
                        var ise; Memnun mu ? Kaç km / kac yıldır kullanıyor?
                        biraz acil, karar verecem gelecek cevaplara göre

                        Yorum


                        • #13
                          Genel olarak bu motorlara yazılım önerilmiyor. 160 ve 130 beygir araçlar için 2CR ile görüşmüştük, sağlıklı olmadığı için yapmadıklarını belirttiler. Çıkacabilecek sorunları göze alıyorsanız yapılabilir tabi.

                          Yorum


                          • #14
                            Çıkabilecek sorun vize alamam çünkü yaşadığım ilde ne servis var nede becerikli usta.
                            ama yazılım yapacak kişi daha önce bir tanıdığın golf une yaptı, sorunsuz kullaniyor. Benim 130 hp lik içinde 170 yaparız dedi, ben 160 a razıyım dedim. Öyle beklemedeyiz.

                            Yorum


                            • #15
                              Bir çok araca yapılıyor. Sorunsuz kullananlarda var, sorun yaşayanlarda. Motor sorunsuzsa, sağlamsa yapılabilir. Volkwagen'nin tsi motorlarda yağ yakma sorunu var, dsg ise yine patlamaya hazır bomba. Bizim dizel motorlarımız için 160'lık 180, 130'luk için 190 beygire çıkartma vaad edenler mevcut. Fakat motorun kronik olabilecek sorunları yüzünden riskli bir durum. Biz vazgeçtik, bu şekilde biniyoruz.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X