Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnaignia 2.0cdti otomatik vites atarken devir yükselip öyle atıyor

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnaignia 2.0cdti otomatik vites atarken devir yükselip öyle atıyor

    Arkadaşlar otomatik vites insigniam var 2011 model 160 bg 2.0cdti yolda araç normal vites geçişlerinde 2 den 3 3 ten 4 hepsinde devir yükselip öyle geçiyor neden olabilir 2.5 devirde vites atıcaksa böyle boşta gaz verir gibi 3 bin devire çıkıyo vites geçiyo

  • #2
    Tork konvertörü veya şanzıman beyni arızası muhtemelen. Şanzıman yağını değiştirin devam ederse şanzıman beynine bakılması gerekebilir.
    34 ST 579 '09 C180 Kompresor

    BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: ratip View Post
      Tork konvertörü veya şanzıman beyni arızası muhtemelen. Şanzıman yağını değiştirin devam ederse şanzıman beynine bakılması gerekebilir.
      Teşekkür ederim bi baktırayım o zaman burda sanayiye gittim kimse bulaşmak istemiyor olmazsa servise götürcem

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Fatihbebeto View Post

        Teşekkür ederim bi baktırayım o zaman burda sanayiye gittim kimse bulaşmak istemiyor olmazsa servise götürcem
        Yetkili servis de şanzımana bulaşmaktan korkuyor ama yağ değişimi çok kolay bir iş.
        34 ST 579 '09 C180 Kompresor

        BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

        Yorum


        • #5
          Benim 2011 model 2.0 CDTI aracımda da şanzımanda sıkıntılar vardı, zaten Aisin üretimi bu şanzıman sıkıntılı ve vuruntu yapan bir şanzıman. Belli aralıklarla 4-5 kez yağ değişimi yaptırdım, şimdi oldukça iyi durumda. Ayrıca aracın çekişi iyileşti, özellikle düşük devir ve hafif gaz durumunda önceden sürekli kavramaya çalışan ve hızlanmayan araç şimdi oldukça rahat bir şekilde hızlanıyor.

          Siz de en az 2 kez yağ değişimi yaptırın (yağı aşağıdan boşaltıp koydukları için bir seferde tamamını değiştiremiyorlar) ve iyi bir yağ kullanın. Ben Motul ATF VI kullandım... Sonra iyileşme hissederseniz 1-2 kez daha değişim yaptırabilirsiniz. Yağ değişimleri sonucunda sıkıntı ortadan kalkar ya da kabul edilebilecek bir düzeye inerse bence şanzımanı hiç oynatmayın. Bu kadar çok iş bilmezin olduğu bir ortamda tork konv. şanzımana dokundurmamak en iyisi.

          Şöyle bir örnek veriyim; ATF bir standarttır ve geriye doğru uyumludur. Yağın performansı iyileştikçe standartlar da iyileştiriliyor ve ATF standardı ilerliyor. Opel'in tavsiye ettiği yağ da ATF VI. Ancak yağ değişimi için şanzımancı Motul ATF VI'ları uzatınca "abi bu yağ olmaz, bunu koyarsak araba yürümez" dedi. Düşünün artık! Bu adamlara iş yaptırıyoruz. "Sen koy, sorumluluk bana ait" dedim ve araç o gün bugündür saat gibi.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
            Benim 2011 model 2.0 CDTI aracımda da şanzımanda sıkıntılar vardı, zaten Aisin üretimi bu şanzıman sıkıntılı ve vuruntu yapan bir şanzıman. Belli aralıklarla 4-5 kez yağ değişimi yaptırdım, şimdi oldukça iyi durumda. Ayrıca aracın çekişi iyileşti, özellikle düşük devir ve hafif gaz durumunda önceden sürekli kavramaya çalışan ve hızlanmayan araç şimdi oldukça rahat bir şekilde hızlanıyor.

            Siz de en az 2 kez yağ değişimi yaptırın (yağı aşağıdan boşaltıp koydukları için bir seferde tamamını değiştiremiyorlar) ve iyi bir yağ kullanın. Ben Motul ATF VI kullandım... Sonra iyileşme hissederseniz 1-2 kez daha değişim yaptırabilirsiniz. Yağ değişimleri sonucunda sıkıntı ortadan kalkar ya da kabul edilebilecek bir düzeye inerse bence şanzımanı hiç oynatmayın. Bu kadar çok iş bilmezin olduğu bir ortamda tork konv. şanzımana dokundurmamak en iyisi.

            Şöyle bir örnek veriyim; ATF bir standarttır ve geriye doğru uyumludur. Yağın performansı iyileştikçe standartlar da iyileştiriliyor ve ATF standardı ilerliyor. Opel'in tavsiye ettiği yağ da ATF VI. Ancak yağ değişimi için şanzımancı Motul ATF VI'ları uzatınca "abi bu yağ olmaz, bunu koyarsak araba yürümez" dedi. Düşünün artık! Bu adamlara iş yaptırıyoruz. "Sen koy, sorumluluk bana ait" dedim ve araç o gün bugündür saat gibi.
            Ufak bir düzeltme yapayım. Aisin gayet sağlam ve pek sorun çıkarmayan bir şanzıman. (BÜYÜKÇE BİR ANCAK) Yağı ömürlük değildir ve belirli periyotlarla değişmesi gerekir. Diğer üreticilerin tavsiyesi ve kanımca da 60 bin km/3 yıl periyodu yağ değişimi için ideal. Ayrıca arabanın düşmanı valeler gibi vites kolu ile oynamak tork konvertörlü her şanzımanın düşmanıdır. Hele ki torku yüksek olan güçlü motorlarda bu tarz kullanım çok çabuk geri dönüş sağlar.

            Yağ değişiminde bahsettiğiniz usul en risksiz ve benim de yapmış olduğum usuldür. Ben GM'nin orjinal yağını kullandım, karıştığında sıkıntı olmasın diye.
            34 ST 579 '09 C180 Kompresor

            BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: ratip View Post

              Yetkili servis de şanzımana bulaşmaktan korkuyor ama yağ değişimi çok kolay bir iş.
              Bugün yetkili servise gittim şanzıman yağını değiştirmek istiyorum dedim niye diyor bana şanzıman yağı ömürlük öyle motor yağı gibi alttan aç boşalsın üstten yenisini koy değil kalibrasyon yapılıyor diyo bide şanzımanı indirme durumu var diyor daha önceden başımıza geldi insignia araçta diyor şanzıman yağını hiç ellemeyin dedi 1100 lirada fiyat çıkardı şanzıman yağı değişimine sadece bende değiştirmeden geri geldim

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                Benim 2011 model 2.0 CDTI aracımda da şanzımanda sıkıntılar vardı, zaten Aisin üretimi bu şanzıman sıkıntılı ve vuruntu yapan bir şanzıman. Belli aralıklarla 4-5 kez yağ değişimi yaptırdım, şimdi oldukça iyi durumda. Ayrıca aracın çekişi iyileşti, özellikle düşük devir ve hafif gaz durumunda önceden sürekli kavramaya çalışan ve hızlanmayan araç şimdi oldukça rahat bir şekilde hızlanıyor.

                Siz de en az 2 kez yağ değişimi yaptırın (yağı aşağıdan boşaltıp koydukları için bir seferde tamamını değiştiremiyorlar) ve iyi bir yağ kullanın. Ben Motul ATF VI kullandım... Sonra iyileşme hissederseniz 1-2 kez daha değişim yaptırabilirsiniz. Yağ değişimleri sonucunda sıkıntı ortadan kalkar ya da kabul edilebilecek bir düzeye inerse bence şanzımanı hiç oynatmayın. Bu kadar çok iş bilmezin olduğu bir ortamda tork konv. şanzımana dokundurmamak en iyisi.

                Şöyle bir örnek veriyim; ATF bir standarttır ve geriye doğru uyumludur. Yağın performansı iyileştikçe standartlar da iyileştiriliyor ve ATF standardı ilerliyor. Opel'in tavsiye ettiği yağ da ATF VI. Ancak yağ değişimi için şanzımancı Motul ATF VI'ları uzatınca "abi bu yağ olmaz, bunu koyarsak araba yürümez" dedi. Düşünün artık! Bu adamlara iş yaptırıyoruz. "Sen koy, sorumluluk bana ait" dedim ve araç o gün bugündür saat gibi.
                Bugün yetkili servise gittim şanzıman yağını değiştirmek istiyorum dedim niye diyor bana şanzıman yağı ömürlük öyle motor yağı gibi alttan aç boşalsın üstten yenisini koy değil kalibrasyon yapılıyor diyo bide şanzımanı indirme durumu var diyor daha önceden başımıza geldi insignia araçta diyor şanzıman yağını hiç ellemeyin dedi 1100 lirada fiyat çıkardı şanzıman yağı değişimine sadece bende değiştirmeden geri geldim sen değiştirdiğinde normal alttan boşalt üstten koy mu yaptın yada değiştirsem gerçekten sıkıntı olur mu

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: ratip View Post

                  Ufak bir düzeltme yapayım. Aisin gayet sağlam ve pek sorun çıkarmayan bir şanzıman. (BÜYÜKÇE BİR ANCAK) Yağı ömürlük değildir ve belirli periyotlarla değişmesi gerekir. Diğer üreticilerin tavsiyesi ve kanımca da 60 bin km/3 yıl periyodu yağ değişimi için ideal. Ayrıca arabanın düşmanı valeler gibi vites kolu ile oynamak tork konvertörlü her şanzımanın düşmanıdır. Hele ki torku yüksek olan güçlü motorlarda bu tarz kullanım çok çabuk geri dönüş sağlar.

                  Yağ değişiminde bahsettiğiniz usul en risksiz ve benim de yapmış olduğum usuldür. Ben GM'nin orjinal yağını kullandım, karıştığında sıkıntı olmasın diye.
                  Hocam bu "Aisin sorunsuzdur" benim gözümde şehir efsanesinden ibaret kusura bakmayın. Opel ve Ford forumlarında Aisin şanzımandan sorun yaşamayan yok gibi, sadece bu forumda bile -ki üye sayısı az bir forum- pek çok konu var Aisin şanzımanın vuruntu vb sıkıntıları ile ilgili. Belki yolda bırakmıyor ama vuruntu, silkeleme, kararsızlık gibi sorunlar mutlaka yaşanıyor.

                  Yorum


                  • #10
                    yemin ediyorum 3 senedir açılan konulardan şanzıman yağını değiştirelimmi değiştirmeyelimmi halaa anlamış değilim çok muallak bir konu olmaya devam ediyor zihnimde.
                    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post

                      Hocam bu "Aisin sorunsuzdur" benim gözümde şehir efsanesinden ibaret kusura bakmayın. Opel ve Ford forumlarında Aisin şanzımandan sorun yaşamayan yok gibi, sadece bu forumda bile -ki üye sayısı az bir forum- pek çok konu var Aisin şanzımanın vuruntu vb sıkıntıları ile ilgili. Belki yolda bırakmıyor ama vuruntu, silkeleme, kararsızlık gibi sorunlar mutlaka yaşanıyor.
                      Ford'daki şanzımanlar farklı
                      34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                      BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: ratip View Post

                        Ford'daki şanzımanlar farklı
                        Mondeo'nun bazı serilerinde (Powershift öncesinde) Aisin var hocam :

                        https://www.wikiwand.com/en/List_of_Aisin_transmissions

                        2005–present Aisin AWF-21, FWD - 5 & 6-speed

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post

                          Mondeo'nun bazı serilerinde (Powershift öncesinde) Aisin var hocam :

                          https://www.wikiwand.com/en/List_of_Aisin_transmissions

                          2005–present Aisin AWF-21, FWD - 5 & 6-speed
                          Doğrudur. Ama bizdekilerle o şanzımanların modeli farklı diye biliyorum. Aynı şanzıman kullanılmadı.
                          34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                          BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                          Yorum


                          • #14
                            Şanzıman aynı olmayabilir doğrudur; emin değilim. Fakat Aisin'in 5-6 ileri şanzımanlarını kullanan araçlarda genelde vuruntu problemi var. (Benim araçta vuruntu problemi başladığında internette çözüm araştırırken denk gelmiştim)

                            Usta sözüne pek güvenmem ama Ankara'daki muhtemelen en büyük otomatik şanzımancıda çalışan, sözüne güvendiğim bir ustaya vuruntular için çözüm var mı dediğimde "Aisin'ler sıkıntılı abi, vuruntu yapar, yapacak bir şey yok ama yolda bırakmaz, ömrü uzundur" demişti. (Dediğim gibi normalde usta sözüne hiç güvenmem ama bu usta bir kaç yorumuyla güvenimi kazanmıştı.)

                            Yorum


                            • #15
                              Bahsi geçen şanzıman dizel/benzin tüm modellerde var mı yoksa dizel 2.0cdti lerde mi kullanılıyor? Bilmediğimden soruyorum.
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X