Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6 sidi motor 2014 model bakım

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6 sidi motor 2014 model bakım

    Arkadaşlar merhaba

    Sizlerden bir konuda yardımlarınızı rica ediyorum aracım 2014 model 1.6 turbo 170 bg sidi motor a sahip bakımını yaptıracağım ama buji değişimi konusunda anlamadığım bir şey var 1-2 yerden parça fiyatı aldığımda tek tırnaklı iridyum buji ile fiyat verdiler bir kaç yerdede bu aracın şasesine bakınca çift tırnaklı hatta 3 yada 4 tırnaklı da olabilir dediler herşeyi anladım ama bu buji konusunda kafam çok karıştı araç şase numarası WOLG olarak başlayan şase numarasına sahibim konu ile alakalı yardımcı olursanız çok sevinirim çift tırnak yada 3 veya 4 tırnak olması neyi değiştirir normalde 2 tırnaklı bujiyse eğer biz 4 yapsak olur mu yada ne işe yarar 4 yapınca bir türlü anlayamadım daha iyi olsun derken zarar verecek bir şey yapmak istemiyorum şimdiden yorumlarınız ve yardımlarınız için çok teşekkür ederim

  • #2
    şase numarasına göre çift tırnak çıkması ilginç, ben 2 defa değiştirdim tek di üzerinden çıkanlar orj. yerine yeniside tek takıldı yetkili servisde, bence kesinleştirin bu durumu orijinale devam edin. Km nedir aracın.
    1.6 SIDI

    Yorum


    • #3
      Sizin de şase numarası WOLG İLE mi başlıyor acaba orijinal serviste sordum bende netleştirmek için çift dediler en son cuma günü o yüzden çok kafam karıştı ya zaten ama orijinali ile değiştiricem zaten bende sadece emin olamadım tam olarak ne olması gerekiyor diye başka bir yerde soruyorum 4 tırnak ta olur hatta daha iyi olur diyor arac 85.000 km de

      Yorum


      • #4
        Aynı model araca sahibim. Bir keresinde buji değişimi yaparken yanlış buji takıldı. Araç geri vitese takıldığında silecekler cama su püskürtüp çalışmaya başlıyordu. Tabi bunu hemen çözemedi servis ancak doğru buji takınca sorun düzeldi. Bizim araçlar buji konusunda hassas biraz. Orjinalden şaşmayın.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          Tamam da işte orijinali gm çift tırnak mı tek mi onu anlayamadım 2 tane yetkili servise soruyorum 2 side farklı şeyler söylüyor

          Yorum


          • #6
            Şase no ile aranıp bulunduğunda çıkan hangi buji ise o takılıyor. Diğeri ise emin olun servis önerisidir. Ha araca uyar mı, uyabilir de uymayabilir de.
            Önceki aracım 2012 1.4 t insignia idi. Orjinal bujileri gm yazan pahalı bujilerdi. Uygun olduğunu öğrendiğim iridyum buji taktık çalıştı, ngk buji taktık çalıştı, çift tırnak buji taktık o bile çalıştı. Tabi bunlar zaman içinde belli aralıklarla yapıldı. Ancak xht motorun böyle varyasyonlara ne cevap vereceğini inanın ben de bilmiyorum.
            Bu arada 1.4t aracımın da şase nosu GM ile başlıyordu şu anki xht makyajlı aracımın da şasesi GM ile başlıyor. Bu bilgi nerde işinize yarayacak bilmiyorum. Araçlarımızın şase noları benim bildiğim GM ile başlıyor.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              W0LGT ile başlıyor. benim araç 42k km de. Aracın ilk sahibimisiniz, yazılım sorunu yüzünden buji sorunu yaşadınız mı? Eğer yaşadıysanız değişim yapılmışmıydı? Belkide teknik güncelleme olup bujiler değişmiş olabilir tek çift tırnak olarak. 85k Km de ne gibi sorunlar yaşadınız bilgi verirseniz sevinirim. Turbo soğutma borusu iyileştirmesi yapıldımı yapılmadıysa dikkatli olun servise iyileştirilmiş parçayı taktırdım.
              Son düzenleme: ersinnisre; 16.12.2018, 23:16.
              1.6 SIDI

              Yorum


              • #8
                Düzeltme:Benim aracın da şase no WOLGT ile başlıyor.
                Bizim araçların gm yazan bujileri tek tırnak olarak geçiyor.
                @Murat
                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                Yorum


                • #9
                  Evet ilk sahibiyim ve saydığınız sorunların hiçbirini yaşamadım daha doğrusu bugüne kadar hiç sorun yaşamadım desem yeri var araçtan çok memnunum sadece arada ufak tefek elektronik sorunlar çıkıyor onu da zaten hemen çözüyoruz gruptaki arkadaşlarımız sağolsunlar bugüne kadar hep yetkili servise götürdüm aracı ilk kez kendim parçaları alıp dışarıda yaptıracağım o yüzden buji konusunda yardım istedim arkadaşlardan 2 adet yetkili servise sorduk ama net bir şey yok hala size tavsiyem aracı ısınmadan sıkıştırmayın ama ısındıktan sonra

                  Yorum


                  • #10
                    Ngk orijinali diye okudum bir yerde ama anlam veremedim ne kadar doğru gm değilmi fabrikasyon herşeyi ben mi yanlış bir bilgi okudum acaba birde biz şimdi bunu mesela Ngk 2 li yapsak ne olacak ultrasonic olarak mesela araştırmama göre çift tırnak daha iyi hem yakıt sarfiyatı hemde aracın tepkileri açısından

                    Yorum


                    • #11
                      nice km yapın memnunsunuz sonuçta araçtan çıkan orj. bujilerden kullanın maceraya girmeyin bence
                      1.6 SIDI

                      Yorum


                      • #12
                        WOLG ile başlıyor ve orjinal servisin taktığı tek tırnak. 2015 1,6T 170bg 30.000km. Orjinali ne ise onu taktırın.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: ayberk pehlivan View Post
                          Ngk orijinali diye okudum bir yerde ama anlam veremedim ne kadar doğru gm değilmi fabrikasyon herşeyi ben mi yanlış bir bilgi okudum acaba birde biz şimdi bunu mesela Ngk 2 li yapsak ne olacak ultrasonic olarak mesela araştırmama göre çift tırnak daha iyi hem yakıt sarfiyatı hemde aracın tepkileri açısından
                          Hocam Opel aracın motor parçalarının tamamı Opel değldir, hatta çoğu değildir. Genelde Delphi, Bosch, Magnetti Marelli vb. üreticilerden satın alınan parçalarla toplanır, bilgisayarlar gibi. Orijinal buji NGK olabilir, Bosch da olabilir, bir partide NGK, sonraki partide Bosch da olabilir.

                          Servislerde satılan GM kutulu ürünlerin üzerine bakarsanız orijinal markayı görebilirsiniz.

                          Dolayısıyla marka değil, parça kodunun tutuyor olması önemli. Parça kodu tutan bujileri bulduktan sonra gerisi sizin marka tercihinize kalmış, ister NGK alın, ister Bosch, ister MM. (Markaları örnek olarak verdim)

                          Yorum


                          • #14
                            Hocam aynı araç bende de var. 90 bin bakımını 9. ayda yaparken buji değişimini de yaptım.
                            4 tane orjinal GM buji 500 TL servisi isterken İstanbul Aksaray'da opel parçacıdan 380 TL ye alıp özel serviste taktırdım.
                            Servis ısrarla farklı bujinin sorun çıkarma ihtimali üzerinde durması nedeniyle. Çıkan bujinin aynı kodunu bulup aldım.
                            Buyrun resim ektedir.
                            Arcım şasesi WOLG ile başlıyor. Diğer detayları imzada görülüyor.

                            image_1661.jpg
                            1.6 SIDI 170 HP Turbo Edition Elegance Otomatik vites Phantom Grey Met. Benzin + EXR Karma Lpg

                            Yorum


                            • #15
                              ayberk pehlivan hocam bir bilgi daha:

                              emrekaya88 hocanın tavsiye ettiği sitede halen çok uygun fiyata satılıyor. Stokta ürün var görünüyor.

                              https://www.ozcelikopel.com/urunarama?param=55490097
                              1.6 SIDI 170 HP Turbo Edition Elegance Otomatik vites Phantom Grey Met. Benzin + EXR Karma Lpg

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X