Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Otomatik şanzıman kalkışlarda vuruntu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Otomatik şanzıman kalkışlarda vuruntu

    Herkese merhaba, aracımı eylül gibi satın aldım ilk başlarda böyle bir sorun yoktu. Araç 2012 2.0 cdti 130luk 66binde aldım şuanda 72binde. Aradan iki ay geçtikten sonra şanzımanda vuruntu başladı. Motor soğukken yani arabaya yeni bindiğimde hiç bir sıkıntı yok, şehir içi sakin trafiktede bir sorunum yok. Uzun yola çıktığımda arabayı biraz sıkıştırırsam, gazı köklemek değil fakat 3-4 araç sollamak yada virajlı dağ yollarında 70-120 arası tatlı bir hızlanıp yavaşlama yapıp, şehir içine girdiğimde lambalarda duruyorum. Yeşil yandığında ayağımı frenden çektikten sonra normalde anında ilerleyen araba yarım saniye veya bir saniye kadar bekleyip sonra arkadan biri çarpmışcasına öne doğru vurarak kalkıyordu.

    Kendimce yaptığım gözlemleri yazayım belki fikir vermenizde yardımcı olur. Şanzıman ısındığında vuruntu yapıyor sanırsam, vuracağı zaman frenden ayağımı çektim daha araç kalkmadan saniseler içinde tekrar frene bassamda araç fren basılı olduğu halde gene öne doğru sarsılıp vuruntu yapıyor. Dur kalklarda vurduğu zaman, geri vitese takıp denediğimde geriye doğru vurmuyor, bu olay sadece D konumunda oluyor. Birde araç vurduğu zaman kalkışlarda frenden çektiğim gibi çok hafif bir gaz verirsem vurmadan kalkıyor. Arabayı park edip aradan 2-3 saat sonra bir yere gitmek için bindiğimde gene vuruntu yapmıyor. Şehir içi sıkışık trafiğe girmediğim için o konuda birşey diyemiyorum.

    Aracı aldığım gibi bakıma sokmuştum içim rahat etmedi, Triger, devirdaim, motor yağı, filtre, ön iki balata disk değiştirdim. Bu sırada araca full antifiriz koyuldu ve sık sık kontrol ediyorum eksiltme felan yok. Bana denilene göre şanzımanıda soğuttuğu için belki ondan olabilir kontrol et dediler.

    Aracı aldıktan ve bakım yaptırdıktan 2 ay sonra vuruntu başlayınca, bende aracın bakımlarını yaptırdığım izmir 6. sanayide almaç otoya gidip tavsiye üzerine bir şanzımancı sordum. Onun tavsiyesiye üzerine gittiğim adamla otobana çıktık, 2 sefer 0-140 yaptık sıkıştırarak sağ çektik dur kalkta araç vuruntu yapmaya başladı. Sonrasında şanzıman yağının ne durum olduğunu sordu fakat alalı 3 ay olduğu için bilmiyorum dedim. Bunu şanzımanın içindeki hidrolik pompasından yaptığını fakat arızanın yeni başladığını belki yağ değişimi ve korucu atarız keçeleri yumuşatır kurtarırız dedi. Eğer kurtaramazsak içinden parça değişeceğini 3bin fiyatı olduğunu, işçilikle 3.500 fiyat verdi. Bende hem yağ değiştirmiş olurum hemde şansımı deneyeyim kurtarırız diyerek yağ değişimi yaptırdım. Bana hemen belli olmaz 100km kadar kullan dene dedi. Aradan 100 değil 1000km geçti vuruntu hiç kesilmedi hala bastığım zaman devam ediyordu. Bu arada şanzımanın içinden çamur gibi yağ çıktı. Yağ değişimi sonrası hissettiğim aracın vitesini p-r-n-d konum arası geçişlerinde yumuşadığı oldu.

    Neyse bin km geçti ve değişen birşey olmadığı için tekrar o adama gitmedim. Bu sefer gaziemir mercanlar yetkili servise gittim, ilk başta anlattığımda update ile düzeltebiliriz belki dediler. Arıza tespite girdi araç 2 saat sonra almaya gittim. Adamın dediği yazılımsal birşey olmadığı şanzımanın içinde sorun olduğu, aracın 20-25 gün serviste yatacağı, şanzımanı söküp istanbula kargoyla gönderecekleri, yapılıp gelince takacakları oldu. Fiyat olarak 6-16 bin tl arası birşey çıkabilir içini açınca anlarız dedi. Arıza tespit sonrası rakam yüksek geldiği için aracı aldım çıktım.
    Birde ne göreyim? Araç vuruntu yapmıyor, 10 gün kadar kullandım 1000km yaptım hemen hemen ne kadar basarsam basayım tık yok. Tabi ben düzeldi diye sevinir gibi oldum 15 günü geçmedi tekrar vuruntu başladı.

    Ocak ayında bir tanıdık vasıtasıyla 6. sanayide başka bir şanzımancıya gittim. Baktılar kullandılar, aracın şanzıman beyninde sorun olduğunu söylediler. Kafama biraz yattı gibi çünkü mercanlardada bilgisayara bağlandığında 10 gün kadar düzelmişti. Tamam diyerek aracı bıraktım orjinal sıfır şanzıman beyni takıldı, şanzıman yağı 2. kez orada tekrar değişti, adaptasyon yapıldı yolda, 3750tl bir rakam tuttu.

    Şimdi ne durumdayım ondan bahsedeyim, araç şanzıman beyni değiştikten sonra gene 15 gün boyunca iyidi bir sıkıntı yoktu, hatta vites küçültmeleri felan daha bi sarsıntısız olmuştu. Bundan 4-5 gün evvelsinde seferihisardan dönerken yolda 110-140 arası geliyordum, lambalarda durduğumda tekrar araç vuruntu yaptı. Bunu yol üzerindeki 2 lambada yaptı, otobandan izmir içine girdiğimde dur kalkta yapmadı. Hal böyle olunca benimde tadım kaçtı, eve gelir gelmez beyin değiştirdiğim şanzımancıyı aradım durumu anlattım devam ederse tekrar geleceğimi söyledim. Belki pislik felan kaçmıştır bi tekrar kullan vuruntu devam ederse buyur gel yaptığımız işin arkasındayız dedi.

    Şimdilik en son ki vuruntu sonrası uzun yola çıkmadım, şehir içi kullandım bir kaç sefer ve sorun yok. Beyin değiştikten sonra 15 gün vuruntu dışında yolda giderken vites geçişleri harikaydı hissedilmiyordu. Şimdi benim hissettiğim yolda giderken bile hafif sert vites geçişleri var, biraz hız yapabileceğim bir yol bulduğumda tekrar deneyeceğim. Burada sizleride bilgilendiririm.
    Tecrübesi olan arkadaşlar, daha önce yaşamış olan arkadaşlar fikir verebilirse çok sevinirim. Açıkcası para verip 3-4 gün arabayı yatırdıktan sonra 15 gün içinde tekrar vurması biraz canımı sıktı.

    Biraz uzun olduğunun farkındayım fakat yaptığım yaşadığım herşeyi yazmak istedim belki daha önce yaşamış olan birileri fikir verebilir. Yazım hatası varsa şimdiden affola herkese iyi forumlar.

  • #2
    Active select kolay kolay arıza yapmaz ama eski sahibinin nasıl kullandığı da önemli tabi.
    Sonlardaki "belki pislik kaçmıştır tekrar kullanın" kısmı saçma geldi, benzin deposundan yada soğutma suyundan felan bahsetmiyoruz ki, şanzımana nereden pislik kaçabilir
    Geçmiş olsun, gelişmeleri bekliyoruz.
    InsigniaTEAM

    Yorum


    • #3
      Sahibinden.com gibi sitelerde sıfır şanzımanlar 5000-7000TL civarında zaten. 3750TL'ye ne yapmış bunlar anlamadım. Keşke 2 bin daha koyup sıfır şanzıman alsaydınız.

      https://www.sahibinden.com/otomotiv-...ing=price_desc


      Mesela sıfır şanzıman 5500 TL. Bizdeki ince mi kalın mı tam bilmiyorum ama arada fiyat farkı yok zaten

      https://www.sahibinden.com/ilan/yede...19376286/detay
      1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
      2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
      3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
      4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: cagri View Post
        Active select kolay kolay arıza yapmaz ama eski sahibinin nasıl kullandığı da önemli tabi.
        Sonlardaki "belki pislik kaçmıştır tekrar kullanın" kısmı saçma geldi, benzin deposundan yada soğutma suyundan felan bahsetmiyoruz ki, şanzımana nereden pislik kaçabilir
        Geçmiş olsun, gelişmeleri bekliyoruz.
        Haklısınız aldığım cevap banada saçma geldi, şanzıman beynine nasıl pislik kaçabilir ki? Öyle kolayca pislik girip çıkan bir yer olsa şimdiye herkesin bu sorunu yaşaması lazımdı.
        Bugün şehir içi 25km civarı bir yol yaptım vuruntu yapmadı, kulağa ne kadar saçma gelse de umarım ustamız haklı çıkarda pislik girip çıkmıştır


        Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post
        Sahibinden.com gibi sitelerde sıfır şanzımanlar 5000-7000TL civarında zaten. 3750TL'ye ne yapmış bunlar anlamadım. Keşke 2 bin daha koyup sıfır şanzıman alsaydınız.

        https://www.sahibinden.com/otomotiv-...ing=price_desc


        Mesela sıfır şanzıman 5500 TL. Bizdeki ince mi kalın mı tam bilmiyorum ama arada fiyat farkı yok zaten

        https://www.sahibinden.com/ilan/yede...19376286/detay
        Mercanlardan aldığım fiyattan sonra dışarıdan şanzıman fiyatlarına hiç bakmamıştım daha yüksek rakamlar olur diye tahmin ediyordum. Parçacının birinde tek beyin buldular elinde kalmış 3000tl fiyat istedi, yağ değişimi ve işçilik içinde 750tl istediler o şekilde böyle yüksek rakamlara ulaştık. Arızanın tekrar edeceğini bilseydim direk sıfır şanzıman alırdım.

        Yorum


        • #5
          Merhaba şanzıman konusunda bende sıkıntı yaşadım benim araba 2010 160'lık arabayı aldığım vatandaş bana şanzıman takozunun değişmesinin gerektiğini söylemişti vitesler düşerken sert düşüşler yapıyor şanzımanın bir sıkıntısı yok ama böyle kullanma dedi. bende aracı aldıktan sonra tam sezon başlangıcına denk geldiği için ilgilenemedim 1 ay içinde şanzıman arıza verdi ve şanzıman revize edildi 6500.tl şanzıman revizesini yapan vatandaşa şanzıman takozlarınında değişmesini söyledim ama yaz sonuna kadar böyle kullan bişey olmaz demişti ama malesef oldu aynen dediğiniz gibi ışıklarda kalkışa geçerken sanki arkadan biri vurmuş gibi sert bir vuruntu yapmaya başladı bende motor ve şanzıman takozlarını komple değiştirdim ama düzelmedi tekrar şanzımancıya gittim şanzıman yağını değiştirtdim şanzımanın içindeki yağ resmen çamur gibi çıktı değişimden sonra 5. vitesten 4. vitese düşüşler sertleşti aradan 2000 km sonra tekrar yağ değişimi yaptırdım düzeldi bazılarına saçma gelebilir fakat 2000 km kullandıktan sonra tekrar şanzımanın yağını değiştirdim şuan vites geçişleri oldukca yumuşak ve vuruntuda yok. şuan aracım 190bin km'de opel servisinde bu araçların 150bin'den sonra şanzımanlarının revizyon istediğini demişlerdi bazı kişiler ve servisler şanzıman yağı ömürlüktür değişim olmaz gibi saçmalıklardan bahsedebilirler kesinlikle yanlış. ben şanzıman yağını 3 defa değiştirdim toplam 15bin km içinde. size tavsiyem ilk olarak motor ve şanzıman kulaklarını kontrol edin. şanzıman yağını ve filtresini 1 kez daha değişim yaptırın. sonrasında kalibrasyon yaptırın sorununuzun düzeleceğini sanıyorum.

          Yorum


          • #6
            tekrar merhaba ben arada bir kendim manuel kalibrasyon yapıyorum sırasıyla anlatayım
            1.bu işlemleri trafik olmayan yada yoğun trafik olmayan bir yerde yapınız
            2.aracınınız motor sıcaklığı 70 derece olduğunda aracınızı durdurup el frenini çekiniz
            3.el freni çekili vaziyette vitesi D konumuna alın fakat gaza basmayınız ve 10 saniye bekleyiniz 10 saniye dolduğunda aracı N konumuna alın ve tekrar D konumuna alın ve 10 saniye gaza basmadan bekleyiniz bu işlemi 10 defa yapın
            4.Bu sefer yine el freni çekik vaziyette vitesi R konumuna alıp 10 saniye bekleyiniz ve 10 kez bu işlemide tekrarlayınız
            5.Şimdiki adım el frenini indirin vitesi manuel konuma alıp 1. viteste alıp harekete yola çıkıyoruz gaza %30 baskıyla 1.vitesten 6. vitese kadar çıkıyoruz bu arada aracımız 80-85 km hıza kadar çıkmış oluryor ayağımızı gazdan çekip çok hafif aracımız yaklaşık 60 saniye gibi bir süre içinde duracak gibi vitesin 6. vitesten 1. vites'e kadar düşmesini geçekleştiriyoruz bunuda 10 kez yapınız.

            Ben bu işlemi arada bir yaparım şanzımanada faydalı olduğunu hissediyorum.

            Yorum


            • #7
              corvette_57 Yağ konusunda malesef inatla yağın ömürlük olduğunu söyleyenler var dediğiniz gibi. Bu arada şanzıman yağı değişiminde yağın tamamı boşaltılamadığı için değişimden sonra bile yağın tekrar kötü çıkması normaldir, kısa periyotlarla tekrar değiştirmeniz iyi olmuş.
              InsigniaTEAM

              Yorum


              • #8
                Çağrı dostum genelde bu şanzımanlar için yağ değişimi yok deniyor ne km olarak,nede yıl olarak servis olarak opelin önerdiği bir bilgin varmıdır.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: gozgozlu3535 View Post
                  Çağrı dostum genelde bu şanzımanlar için yağ değişimi yok deniyor ne km olarak,nede yıl olarak servis olarak opelin önerdiği bir bilgin varmıdır.
                  Opel/Vauxhall'ın bu konudaki cevabı şöyle : "Aracınızdaki şanzıman yağının değişmesine gerek yoktur. Ancak aracınızı ağır koşullarda kullanıyorsanız 6 yıl/120.000 km'de değişmesi önerilmektedir."

                  Özetle, yağ oldukça uzun ömürlü fakat yine de değiştirmekte fayda var.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: corvette_57 View Post
                    Merhaba şanzıman konusunda bende sıkıntı yaşadım benim araba 2010 160'lık arabayı aldığım vatandaş bana şanzıman takozunun değişmesinin gerektiğini söylemişti vitesler düşerken sert düşüşler yapıyor şanzımanın bir sıkıntısı yok ama böyle kullanma dedi. bende aracı aldıktan sonra tam sezon başlangıcına denk geldiği için ilgilenemedim 1 ay içinde şanzıman arıza verdi ve şanzıman revize edildi 6500.tl şanzıman revizesini yapan vatandaşa şanzıman takozlarınında değişmesini söyledim ama yaz sonuna kadar böyle kullan bişey olmaz demişti ama malesef oldu aynen dediğiniz gibi ışıklarda kalkışa geçerken sanki arkadan biri vurmuş gibi sert bir vuruntu yapmaya başladı bende motor ve şanzıman takozlarını komple değiştirdim ama düzelmedi tekrar şanzımancıya gittim şanzıman yağını değiştirtdim şanzımanın içindeki yağ resmen çamur gibi çıktı değişimden sonra 5. vitesten 4. vitese düşüşler sertleşti aradan 2000 km sonra tekrar yağ değişimi yaptırdım düzeldi bazılarına saçma gelebilir fakat 2000 km kullandıktan sonra tekrar şanzımanın yağını değiştirdim şuan vites geçişleri oldukca yumuşak ve vuruntuda yok. şuan aracım 190bin km'de opel servisinde bu araçların 150bin'den sonra şanzımanlarının revizyon istediğini demişlerdi bazı kişiler ve servisler şanzıman yağı ömürlüktür değişim olmaz gibi saçmalıklardan bahsedebilirler kesinlikle yanlış. ben şanzıman yağını 3 defa değiştirdim toplam 15bin km içinde. size tavsiyem ilk olarak motor ve şanzıman kulaklarını kontrol edin. şanzıman yağını ve filtresini 1 kez daha değişim yaptırın. sonrasında kalibrasyon yaptırın sorununuzun düzeleceğini sanıyorum.
                    Bu bahsi geçen kalibrasyonu bilgisayara bağlayıp mi yapıyorlar

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: gozgozlu3535 View Post
                      Çağrı dostum genelde bu şanzımanlar için yağ değişimi yok deniyor ne km olarak,nede yıl olarak servis olarak opelin önerdiği bir bilgin varmıdır.
                      Servis bile bu otomatik şanzıman yağı konusunda acemi, müşteriyi ilk karşılayan görevli "niye değiştirmek istiyorsunuz ki" derken, aracı teslim alan usta; değişim tabiki gerekli, diyebiliyor. Ayrıca tlf ile konuştum tüm şanzıman ustalari da "en geç 60-70 binde değişmeli" dedi.
                      şahsi fikrim de 60-80 bin bandinda değişmeli. Çok ta pahalı bir şey değil zaten. ( 315 tl, 4 lt yağ+ işçilik, serviste)

                      Yorum


                      • #12
                        Merhaba rahatsız ediyorum kusura bakmayın, benimde 2011 2.0 dizel otomatik aracımda da aynı problem başladı, okadar güzel anlatmışsınız ki tıpatıp aynı sorunu yaşıyorum araba ısınınca lambalarda kakışlarda vuruntu, eğer sizin probleminiz tamamen geçtiyse ilk başta benim ne yapmamı önerirsiniz, yardımcı olacağınızı düşünüyorum şimdiden çok teşekkür ederim. İyi günler..

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: esenerim25 View Post
                          Merhaba rahatsız ediyorum kusura bakmayın, benimde 2011 2.0 dizel otomatik aracımda da aynı problem başladı, okadar güzel anlatmışsınız ki tıpatıp aynı sorunu yaşıyorum araba ısınınca lambalarda kakışlarda vuruntu, eğer sizin probleminiz tamamen geçtiyse ilk başta benim ne yapmamı önerirsiniz, yardımcı olacağınızı düşünüyorum şimdiden çok teşekkür ederim. İyi günler..

                          Yaklaşık olarak 3 ayım bu şanzıman problemiyle geçti, araç sürekli sanayide yatıyor şanzıman iniyor işlem yapılıyor sonra sorun çözülmüyor. Beni iyice araçtan soğuttu, o dönem işlerimin yoğunluğu sebebiyle uğraşacak pek vaktim yoktu. Bende insignia'mı takasa verip sıfır başka bir araç aldım. Maalesef size mutlu haberler vermek isterdim ama bende sorunu çözemeden sattım. Satmadan önce şanzımancıya gidip eski beynimi taktırdım ve paramın büyük bir kısmını geri aldım.

                          Yorum


                          • #14
                            Bu arızalar anlatılanlardan anladığım kadarı ile tork konvertörü arızası. Sebebi ise araç durmadan d-r veya r-d geçişleri yapmak ve yine şanzıman oturmadan gaza yüklenmek(valelerin kullanım tarzı gibi). Bu kullanım tork konvertörünün canına okumakta
                            34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                            BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                            Yorum


                            • #15
                              Bende de ısındığında vites düşerken bir yerde vuruntu yapıyor. Sıfır beyin alacaktım ama şimdi kararsız kaldım . Komple değiştirsem mi şanzımanı ne dersiniz.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X