Benim güzergahım 2-2.5km. Sabah 600m çıkış, geri kalanı iniş. Akşamüstü tam tersi. yokuşta 2km kadar 3. vitesi görmeyen trafikte dur kalk sonrası iniş.
Sonuç: 12Lt/100km.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Yakıt Tüketimini Düşürmek İçin Ne Yapılmalı? 1.6 Dizelde Bu Tüketimler Normal Mi?
Collapse
X
-
Sizin fazla yakıt tüketim diye bahsettiğiniz bu durumun sebebi çok kısa mesafe kullanılıyor olması. Benim evimle iş yerim arası mesafem 6 km ve yarısı yokuş. Bu sebeple önceki 1.4 benzinli aracımla da fabrika verilerinin 4 lt üstünde yaktım hep. Şimdiki yeni aracım da 1.6 benzinli otomatik. Yine aynı güzergah ve daha sakin sürdüğüm halde fabrika verilerinin yine 4 lt üstünde yakıt tüketimim var. Bunun sürüşle ve araçla ilgisi benim için pek yok. Olay kısa mesafe dur kalk yokuş üçlüsü bir araya gelince sonuç bu oluyor. Ben hiç takmıyorum. Çünkü aynı araçla uzun yolda fabrika verisini yakalayabiliyorum. Bence siz ya kafaya takmayın ya da kısa mesafeler için araç kullanmayın. Toplu taşımayı mümkünse tercih edin.
Leave a comment:
-
Orjinal yazı sahibi: Cebi61 View Postbende yavaş ivmeleniyorum demek hata imiş ama bazı sürüş tekniklerinde de dur kalklarda fazla basmayın gaza yakıt tüketimini arttırmamak için deniyordu.
Leave a comment:
-
dur kalk için geçerli değil ani ivmelenmek zaten. uzun mesafelerde süratli ivmelenmek kısmen katkısı olur. ama gözle görülmesi uzun süre alır.
Leave a comment:
-
bende yavaş ivmeleniyorum demek hata imiş ama bazı sürüş tekniklerinde de dur kalklarda fazla basmayın gaza yakıt tüketimini arttırmamak için deniyordu.
Leave a comment:
-
Tabii sürekli dip gaz hızlanın demiyorum, gaza makul bir şekilde basın diyorum.
Leave a comment:
-
Bu arada yeri gelmişken bir uyarıda bulunmak istedim... Çok yavaş hızlanmak yakıt tüketimini düşürmez, arttırır. En iyi kullanım stili seyir hızına çabuk bir şekilde ivmelenip, olabildiğince sabit hızda sürmektir. Çünkü araç ivmelenme ne kadar düşük olursa olsun, ivmelendiği süre boyunca normalin çok üzerinde yakar. Şöyle ki; 100 km/s hıza 30 saniyede çıkılırsa, 30 saniye boyunca tüketim 15 litre oluyorsa, 20 saniyede çıktığınızda bu değer 16-18 litre olur. 25 litre olmaz. Bu nedenle de sanılanın aksine çok yavaş ivmelenmek tüketimi azaltmaz, arttırır. Bu bilgiyi Peugeot'nun tüketim rekorları kıran sürücülerinden duymuş ve kendi yaptığım denemelerde de doğru olduğunu görmüştüm.
Leave a comment:
-
Orjinal yazı sahibi: ufukkk View PostOpel'in kullandığı eski teknoloji tork konvertörlü şanzımanların performansı törpülediği gerçek, hem de bariz biçimde.
Fakat yukarıdaki kayıplar bence dyno hatası, o kadar kayıp olsa çok net hissedilir. Örneğin 1.6 CDTI modellerin 0-100 hızlanması 13-14 sn'lerde gezer. Ben 1 ay öncesine kadar 1.5 DCI Megane ile 130ps 2.0 CDTI Insignia'yı aynı anda kullanıyorum, dediğin gibi %40 kayıp olsa bu 2 aracın yolda performanslarının aynı olması hatta 100-150 kg daha hafif olduğu için Megane'ın daha iyi yol performansı vermesi beklenir. Ancak Insignia kalkışlar hariç Megane'dan fersah fersah performanslı bir araç. %40 çok büyük bir rakam; o değerde bir kaybı Opel de göze alamaz.
Tüketime gelince; değerler gerçekten yüksek. Ben 170ps 1.6T Insignia ile bile şu anda Ankara'da 7.5 litre civarında yakıyorum, biraz dur kalk yapınca 8.5 litre oluyor. Ancak bu durum tamamen güzergahla alakalı. Tüketiminin yüksek olmasının nedenleri güzergahın kısa olması ve tork konvertörlü şanzıman. Ayrıca 136ps'lik dizel Opel motoru çok az yakmıyor, bu da kabul etmemiz gereken bir gerçek. Renault ve PSA grubu dizelleri tüketim konusunda daha başarılı. Hepsi birleşince 7.5 litre normal görünüyor.
Orjinal yazı sahibi: hfurkan View Post1.6 tdi dsg passatla ilçede kullanımda 7.5 tüketim alıyoruz biraz uzun yol yapınca 5 in altına da düştüğü oluyor bence kısa mesafeden dolayıdır kullanım tarzınızı okurken ben çile çektim sizi düşünemiyorum
Orjinal yazı sahibi: Insignia View Post
Ben sizin arabayı da astra k sandım.Ama arkadaşım özel bişey yapmıyor yeri geldiğinde paspası bile deliyor.
Manuel kullanıma gelirsek düşük devir her zaman düşük tüketim değildir.Aracı max tork-devir bandında kullanmak gerek.Bunu da aracın kendisi gayet güzel ayarlıyor.
Orjinal yazı sahibi: Halilzade View PostKısa mesafeler ortalamanızı artırıyordur. Hele birde devirli kullanılıyorsa
Sonuç olarak arkadaşlar, abiler. Bugün 120 kilometre civarında uzun yol benzeri bir yol gittim. Hafif eğimli inişli çıkışlı bir yolda gittim. Ankara çevre yolu üzerinden esenboğaya gittim geldim. Yolu bilen bilir, hafif inişli çıkışlı, Dönüşte de az rampalı bir yoldur. Bu ikincil ortalamamız. Depoyu alırken sıfırlamıştık. Yarının bir diş üstünde şu an, yaptığım yol 330 km oldu. 210 kilometresi şehir içinde 8 litre ortalamalardan 6.3e indirdim. Şehiriçine girdiğimde 6.4e geri yükseldi. buyrun resim;
Düşünceleriniz önemli,
Teşekkürler
Leave a comment:
-
Kısa mesafeler ortalamanızı artırıyordur. Hele birde devirli kullanılıyorsa
Leave a comment:
-
Orjinal yazı sahibi: 18XET01 View Post
Astra K , Astra Jden hele sedandan 200 kilo daha hafif diye biliyorum. Tahminim benim bu aşırı kasıntı kullanımımla 4-5lerde gezecektir. Otomatiği neden manuel kullanıyoruma gelirsek 1. vitesten 2. vitese geçişi 20 km civarlarında yapıyor. Ben o hızlarda 3. vitese elimle atabiliyorum. Düşük devir+Az Gaz= Yakıt tasarrufu gibisinden.
Manuel kullanıma gelirsek düşük devir her zaman düşük tüketim değildir.Aracı max tork-devir bandında kullanmak gerek.Bunu da aracın kendisi gayet güzel ayarlıyor.
Leave a comment:
-
1.6 tdi dsg passatla ilçede kullanımda 7.5 tüketim alıyoruz biraz uzun yol yapınca 5 in altına da düştüğü oluyor bence kısa mesafeden dolayıdır kullanım tarzınızı okurken ben çile çektim sizi düşünemiyorum
Leave a comment:
-
Opel'in kullandığı eski teknoloji tork konvertörlü şanzımanların performansı törpülediği gerçek, hem de bariz biçimde.
Fakat yukarıdaki kayıplar bence dyno hatası, o kadar kayıp olsa çok net hissedilir. Örneğin 1.6 CDTI modellerin 0-100 hızlanması 13-14 sn'lerde gezer. Ben 1 ay öncesine kadar 1.5 DCI Megane ile 130ps 2.0 CDTI Insignia'yı aynı anda kullanıyorum, dediğin gibi %40 kayıp olsa bu 2 aracın yolda performanslarının aynı olması hatta 100-150 kg daha hafif olduğu için Megane'ın daha iyi yol performansı vermesi beklenir. Ancak Insignia kalkışlar hariç Megane'dan fersah fersah performanslı bir araç. %40 çok büyük bir rakam; o değerde bir kaybı Opel de göze alamaz.
Tüketime gelince; değerler gerçekten yüksek. Ben 170ps 1.6T Insignia ile bile şu anda Ankara'da 7.5 litre civarında yakıyorum, biraz dur kalk yapınca 8.5 litre oluyor. Ancak bu durum tamamen güzergahla alakalı. Tüketiminin yüksek olmasının nedenleri güzergahın kısa olması ve tork konvertörlü şanzıman. Ayrıca 136ps'lik dizel Opel motoru çok az yakmıyor, bu da kabul etmemiz gereken bir gerçek. Renault ve PSA grubu dizelleri tüketim konusunda daha başarılı. Hepsi birleşince 7.5 litre normal görünüyor.
Leave a comment:
-
Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View PostSprint booster la o hantallığı alırsınız kalkışta da peki 180 190 dan sonra b7 napacak flexili bir insigniaya ?
bence sürüş karakterinize göre beklentiler değişir.
Yokuşlarda bayılma (esasen bayılma da değil, kavramıyor) da tahminimce yine Otomatik Tork Konvertörlü Şanzımanın karakterine dayanıyor. Gaza basıyorsunuz, devir 700lerden 2500lere hatta 3000lere çıkıyor. Ama araba yürümüyor.
Direk şu test videosunda https://youtu.be/O1ZsZGWjnVE
Burda 22nci dakidan 23üncü dakikanın sonuna kadar izleyin. Bahsedilen durumun birebir aynısını yaşıyorum.
Konuyu da pek saptırmayayım, zaten şikayetçi olduğum şey şanzıman da değil, yakıtı. Yarın uzunda deneyeyim bakalım abiler. Resmini çeker buraya atarım. Siz de bi değerlendirirsiniz.
Leave a comment:
-
Sprint booster la o hantallığı alırsınız kalkışta da peki 180 190 dan sonra b7 napacak flexili bir insigniaya ?
bence sürüş karakterinize göre beklentiler değişir.
Leave a comment:
-
Orjinal yazı sahibi: Oguz_75 View PostŞirkete eş zamanlı 3 golf almıştık.Arkadaş sizin gibi çok yaktığından şikayet edip bizim değerleri soruyordu.Araçlar dizel ve ısınma süresi dikkate alndığında ben 20 km o ise 4 km yol katettiğinden bu farkın normal olduğunu bulmuştuk.Araç tavsiye ederken veya seçerken kullanım tarzınız,nerede kullanacağınız çok önemli.Bazen İnsignia makul olabilirken bazende külfet olabiliyor.Sizin benzinli bir araç kullanmanız belki daha mantıklı olur.Eğer yakıt sizin sürüş zevkinizden ve konforunuzdan öncelikli ise ki öyle duruyor daha küçük bir araç alıp 1-2 litre tasarruf edebilirsiniz.Benim 180 bg benzinli st aracım 11 lt ortalama ş.içi tüketimi var.sizin beğenmediğiniz değerleri görünce ahh çekmiyor değiliz.
Ayrıca esasen sürüş zevki de konfor da (hadi konfor bir nebze, genciz daha ama sürüş zevki çok önemli benim için) önem verdiğim şeyler ancak bu tüketim konusunu kafada çözmezsem önceliklerim arasında 2. ve 3. sırada kalacaklar gibi bir süre . İlk aldığımızda konforu da bayağı iyiydi 32 PSI basınçla. 39-40lı basınçlar çok sarsıyor.
Leave a comment:
Leave a comment: