Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yakıt Tüketimini Düşürmek İçin Ne Yapılmalı? 1.6 Dizelde Bu Tüketimler Normal Mi?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • oguzhanc64
    replied
    Benim güzergahım 2-2.5km. Sabah 600m çıkış, geri kalanı iniş. Akşamüstü tam tersi. yokuşta 2km kadar 3. vitesi görmeyen trafikte dur kalk sonrası iniş.

    Sonuç: 12Lt/100km.

    Leave a comment:


  • Kara Murat
    replied
    Sizin fazla yakıt tüketim diye bahsettiğiniz bu durumun sebebi çok kısa mesafe kullanılıyor olması. Benim evimle iş yerim arası mesafem 6 km ve yarısı yokuş. Bu sebeple önceki 1.4 benzinli aracımla da fabrika verilerinin 4 lt üstünde yaktım hep. Şimdiki yeni aracım da 1.6 benzinli otomatik. Yine aynı güzergah ve daha sakin sürdüğüm halde fabrika verilerinin yine 4 lt üstünde yakıt tüketimim var. Bunun sürüşle ve araçla ilgisi benim için pek yok. Olay kısa mesafe dur kalk yokuş üçlüsü bir araya gelince sonuç bu oluyor. Ben hiç takmıyorum. Çünkü aynı araçla uzun yolda fabrika verisini yakalayabiliyorum. Bence siz ya kafaya takmayın ya da kısa mesafeler için araç kullanmayın. Toplu taşımayı mümkünse tercih edin.

    Leave a comment:


  • ufukkk
    replied
    Orjinal yazı sahibi: Cebi61 View Post
    bende yavaş ivmeleniyorum demek hata imiş ama bazı sürüş tekniklerinde de dur kalklarda fazla basmayın gaza yakıt tüketimini arttırmamak için deniyordu.
    Tabii ki sıkışık dur-kalk trafikte olabildiğince yumuşak hızlanmakta fayda var. Ancak akıcı trafikte ışıklarda durdunuz diyelim ve kullandığınız yolda ortalama hızınız 80km/s... Bu hıza 30 saniyede çıkmaktansa 20 saniyede çıkmak daha düşük tüketim getiriyor... Başlığı açan arkadaş bir mesajında "hızlanmam dakikalar sürüyor" gibi bir ifade kullanmış; bu yüzden bu bilgiyi verdim. Dur kalk trafikte tabii ki olabildiğince yavaş hareketler yapmak, araç manuel vites ise hafif hızlanıp boşa alarak gitmek, öndeki araç hareket ettiği anda hareket etmemek gibi noktalara dikkat etmekte fayda var.

    Leave a comment:


  • selcuktuncer
    replied
    dur kalk için geçerli değil ani ivmelenmek zaten. uzun mesafelerde süratli ivmelenmek kısmen katkısı olur. ama gözle görülmesi uzun süre alır.

    Leave a comment:


  • Cebi61
    replied
    bende yavaş ivmeleniyorum demek hata imiş ama bazı sürüş tekniklerinde de dur kalklarda fazla basmayın gaza yakıt tüketimini arttırmamak için deniyordu.

    Leave a comment:


  • ufukkk
    replied
    Tabii sürekli dip gaz hızlanın demiyorum, gaza makul bir şekilde basın diyorum.

    Leave a comment:


  • ufukkk
    replied
    Bu arada yeri gelmişken bir uyarıda bulunmak istedim... Çok yavaş hızlanmak yakıt tüketimini düşürmez, arttırır. En iyi kullanım stili seyir hızına çabuk bir şekilde ivmelenip, olabildiğince sabit hızda sürmektir. Çünkü araç ivmelenme ne kadar düşük olursa olsun, ivmelendiği süre boyunca normalin çok üzerinde yakar. Şöyle ki; 100 km/s hıza 30 saniyede çıkılırsa, 30 saniye boyunca tüketim 15 litre oluyorsa, 20 saniyede çıktığınızda bu değer 16-18 litre olur. 25 litre olmaz. Bu nedenle de sanılanın aksine çok yavaş ivmelenmek tüketimi azaltmaz, arttırır. Bu bilgiyi Peugeot'nun tüketim rekorları kıran sürücülerinden duymuş ve kendi yaptığım denemelerde de doğru olduğunu görmüştüm.

    Leave a comment:


  • 18XET01
    replied
    Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
    Opel'in kullandığı eski teknoloji tork konvertörlü şanzımanların performansı törpülediği gerçek, hem de bariz biçimde.

    Fakat yukarıdaki kayıplar bence dyno hatası, o kadar kayıp olsa çok net hissedilir. Örneğin 1.6 CDTI modellerin 0-100 hızlanması 13-14 sn'lerde gezer. Ben 1 ay öncesine kadar 1.5 DCI Megane ile 130ps 2.0 CDTI Insignia'yı aynı anda kullanıyorum, dediğin gibi %40 kayıp olsa bu 2 aracın yolda performanslarının aynı olması hatta 100-150 kg daha hafif olduğu için Megane'ın daha iyi yol performansı vermesi beklenir. Ancak Insignia kalkışlar hariç Megane'dan fersah fersah performanslı bir araç. %40 çok büyük bir rakam; o değerde bir kaybı Opel de göze alamaz.

    Tüketime gelince; değerler gerçekten yüksek. Ben 170ps 1.6T Insignia ile bile şu anda Ankara'da 7.5 litre civarında yakıyorum, biraz dur kalk yapınca 8.5 litre oluyor. Ancak bu durum tamamen güzergahla alakalı. Tüketiminin yüksek olmasının nedenleri güzergahın kısa olması ve tork konvertörlü şanzıman. Ayrıca 136ps'lik dizel Opel motoru çok az yakmıyor, bu da kabul etmemiz gereken bir gerçek. Renault ve PSA grubu dizelleri tüketim konusunda daha başarılı. Hepsi birleşince 7.5 litre normal görünüyor.
    Ben yaptığım araştırmalarda bu arabanın manueliyle şehiriçinde 5.5 litrelerde gezilebildiğini duymuştum, bu tüketim sanıyorum tamamen şanzımanın eski teknoloji olmasından kaynaklanıyor. Çünkü 20 bindeki bi arabanın bu kadar taze motorunda hata ve bu kadar yüksek tüketimi gerektirecek bi sebep bulamıyorum.


    Orjinal yazı sahibi: hfurkan View Post
    1.6 tdi dsg passatla ilçede kullanımda 7.5 tüketim alıyoruz biraz uzun yol yapınca 5 in altına da düştüğü oluyor bence kısa mesafeden dolayıdır kullanım tarzınızı okurken ben çile çektim sizi düşünemiyorum
    Sormayın babamın yükselttiği ortalamayı düşürmekle uğraşıyorum devamlı olarak, kendisi de gazlamıyor ancak çok dikkatsiz kullanıyor. Bi süre sonra insan kendini enayi gibi hissediyor.


    Orjinal yazı sahibi: Insignia View Post

    Ben sizin arabayı da astra k sandım.Ama arkadaşım özel bişey yapmıyor yeri geldiğinde paspası bile deliyor.
    Manuel kullanıma gelirsek düşük devir her zaman düşük tüketim değildir.Aracı max tork-devir bandında kullanmak gerek.Bunu da aracın kendisi gayet güzel ayarlıyor.
    O paspası delme olayını ben hala çok merak ediyorum. Henüz cesaret edip deneyemedim. Dik rampalarda kalkarken 25-30 litre anlık gösteren araba paspası delmek ister gibi basarsanız herhalde 60-70 litre gösterir


    Orjinal yazı sahibi: Halilzade View Post
    Kısa mesafeler ortalamanızı artırıyordur. Hele birde devirli kullanılıyorsa
    2000 deviri geçmeden kullanmaya çalışıyoruz. Zaten otomatiğin değiştirme eğilimi de en geç 2200 devir civarı oluyor. Normalde 1250-1750 devir aralığında kullanıyoruz. Biz de kısa mesafe tüketimi artırıyor diye umuyoruz. Başka bişey olmasın da..

    Sonuç olarak arkadaşlar, abiler. Bugün 120 kilometre civarında uzun yol benzeri bir yol gittim. Hafif eğimli inişli çıkışlı bir yolda gittim. Ankara çevre yolu üzerinden esenboğaya gittim geldim. Yolu bilen bilir, hafif inişli çıkışlı, Dönüşte de az rampalı bir yoldur. Bu ikincil ortalamamız. Depoyu alırken sıfırlamıştık. Yarının bir diş üstünde şu an, yaptığım yol 330 km oldu. 210 kilometresi şehir içinde 8 litre ortalamalardan 6.3e indirdim. Şehiriçine girdiğimde 6.4e geri yükseldi. buyrun resim;



    Düşünceleriniz önemli,
    Teşekkürler

    Leave a comment:


  • Halilzade
    replied
    Kısa mesafeler ortalamanızı artırıyordur. Hele birde devirli kullanılıyorsa

    Leave a comment:


  • Insignia
    replied
    Orjinal yazı sahibi: 18XET01 View Post

    Astra K , Astra Jden hele sedandan 200 kilo daha hafif diye biliyorum. Tahminim benim bu aşırı kasıntı kullanımımla 4-5lerde gezecektir. Otomatiği neden manuel kullanıyoruma gelirsek 1. vitesten 2. vitese geçişi 20 km civarlarında yapıyor. Ben o hızlarda 3. vitese elimle atabiliyorum. Düşük devir+Az Gaz= Yakıt tasarrufu gibisinden.
    Ben sizin arabayı da astra k sandım.Ama arkadaşım özel bişey yapmıyor yeri geldiğinde paspası bile deliyor.
    Manuel kullanıma gelirsek düşük devir her zaman düşük tüketim değildir.Aracı max tork-devir bandında kullanmak gerek.Bunu da aracın kendisi gayet güzel ayarlıyor.

    Leave a comment:


  • hfurkan
    replied
    1.6 tdi dsg passatla ilçede kullanımda 7.5 tüketim alıyoruz biraz uzun yol yapınca 5 in altına da düştüğü oluyor bence kısa mesafeden dolayıdır kullanım tarzınızı okurken ben çile çektim sizi düşünemiyorum

    Leave a comment:


  • ufukkk
    replied
    Opel'in kullandığı eski teknoloji tork konvertörlü şanzımanların performansı törpülediği gerçek, hem de bariz biçimde.

    Fakat yukarıdaki kayıplar bence dyno hatası, o kadar kayıp olsa çok net hissedilir. Örneğin 1.6 CDTI modellerin 0-100 hızlanması 13-14 sn'lerde gezer. Ben 1 ay öncesine kadar 1.5 DCI Megane ile 130ps 2.0 CDTI Insignia'yı aynı anda kullanıyorum, dediğin gibi %40 kayıp olsa bu 2 aracın yolda performanslarının aynı olması hatta 100-150 kg daha hafif olduğu için Megane'ın daha iyi yol performansı vermesi beklenir. Ancak Insignia kalkışlar hariç Megane'dan fersah fersah performanslı bir araç. %40 çok büyük bir rakam; o değerde bir kaybı Opel de göze alamaz.

    Tüketime gelince; değerler gerçekten yüksek. Ben 170ps 1.6T Insignia ile bile şu anda Ankara'da 7.5 litre civarında yakıyorum, biraz dur kalk yapınca 8.5 litre oluyor. Ancak bu durum tamamen güzergahla alakalı. Tüketiminin yüksek olmasının nedenleri güzergahın kısa olması ve tork konvertörlü şanzıman. Ayrıca 136ps'lik dizel Opel motoru çok az yakmıyor, bu da kabul etmemiz gereken bir gerçek. Renault ve PSA grubu dizelleri tüketim konusunda daha başarılı. Hepsi birleşince 7.5 litre normal görünüyor.

    Leave a comment:


  • 18XET01
    replied
    Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
    Sprint booster la o hantallığı alırsınız kalkışta da peki 180 190 dan sonra b7 napacak flexili bir insigniaya ?
    bence sürüş karakterinize göre beklentiler değişir.
    Yanlış anlaşıldıysam kusuruma bakmayın, ben kim daha hızlı giderin ölçütünde değilim. Ben şanzımanda kaybedilen gücün peşindeyim. 105 beygir motorlu 1.6 dizel yere 100 beygirini aktarıyorken 136 beygirlik astra ne sebeple gücünün %40 civarını aktaramıyor da, motor gücünün sadece %60ı yere basıyor. Ya da dyno mu yanlış ölçtü?

    Yokuşlarda bayılma (esasen bayılma da değil, kavramıyor) da tahminimce yine Otomatik Tork Konvertörlü Şanzımanın karakterine dayanıyor. Gaza basıyorsunuz, devir 700lerden 2500lere hatta 3000lere çıkıyor. Ama araba yürümüyor.

    Direk şu test videosunda https://youtu.be/O1ZsZGWjnVE
    Burda 22nci dakidan 23üncü dakikanın sonuna kadar izleyin. Bahsedilen durumun birebir aynısını yaşıyorum.

    Konuyu da pek saptırmayayım, zaten şikayetçi olduğum şey şanzıman da değil, yakıtı. Yarın uzunda deneyeyim bakalım abiler. Resmini çeker buraya atarım. Siz de bi değerlendirirsiniz.

    Leave a comment:


  • selcuktuncer
    replied
    Sprint booster la o hantallığı alırsınız kalkışta da peki 180 190 dan sonra b7 napacak flexili bir insigniaya ?
    bence sürüş karakterinize göre beklentiler değişir.

    Leave a comment:


  • 18XET01
    replied
    Orjinal yazı sahibi: Oguz_75 View Post
    Şirkete eş zamanlı 3 golf almıştık.Arkadaş sizin gibi çok yaktığından şikayet edip bizim değerleri soruyordu.Araçlar dizel ve ısınma süresi dikkate alndığında ben 20 km o ise 4 km yol katettiğinden bu farkın normal olduğunu bulmuştuk.Araç tavsiye ederken veya seçerken kullanım tarzınız,nerede kullanacağınız çok önemli.Bazen İnsignia makul olabilirken bazende külfet olabiliyor.Sizin benzinli bir araç kullanmanız belki daha mantıklı olur.Eğer yakıt sizin sürüş zevkinizden ve konforunuzdan öncelikli ise ki öyle duruyor daha küçük bir araç alıp 1-2 litre tasarruf edebilirsiniz.Benim 180 bg benzinli st aracım 11 lt ortalama ş.içi tüketimi var.sizin beğenmediğiniz değerleri görünce ahh çekmiyor değiliz.
    Golfün yakıtından şikayetçi olan arkadaşınız acaba çok mu basıyordu diye düşünüyorum çünkü Volkswagen grupta kabul etmek gerek ki aktarma organları Opelden kat be kat iyi. Arkadaşım 2012 Passat 1.6 dizel alırken computest ölçümünde motorda 103.5 beygir, yere basan güç 100 beygir olarak ölçülmüştü (B7 Kasa 1.6 Dizel Manuel). Benim burda sıkıntı olduğunu düşündüğüm ve esasında şu sıralar birkaç arkadaşımın aracını da test ettikten sonra normal olduğuna kanaat getirdiğim bir durum var. Opelin kullandığı tork konvertörlü şanzıman güç tüketiyor biraz değil hem de bariz bir şekilde. 136 beygir motor, aynı testte, aynı yerde 127.8 beygir güç verdi (buraya kadar herşey normal) ancak yere basan güç 88 beygir olarak görünüyor. Bu kayıp yakıtta da hissediliyor gibime geliyor benim. Ayrıca Opelin otomatiklerini de kullandınız mı bilmiyorum ancak gaza basıyorsunuz, devir 1750lere yükseliyor, gidiyor gidiyor vites değiştiriyor ardından 1500 devirde sabit kalıyor. Gazlarsanız 3500 devire çıkıyor, vites değiştiriyosunuz 3500 devirde sabit kalıyor sanki manuel vitesli bi araçta baskı balata sıyırıyor gibi bir his var. Hela rampa çıkarken daha fena. Gaza basıyorsunuz, devir derhal 2500lere kadar çıkıyor. Hız artmıyor. Resmen gitmek istemiyor araç, hız 3-5, tam gazla ancak yürümeye başlıyor, yarı kavrıyor. Çok kararsız ve sıkılıktan uzak bir şanzıman. Geçişleri hissetmesem neredeyse diyeceğim ki bu bir CVT şanzıman.

    Ayrıca esasen sürüş zevki de konfor da (hadi konfor bir nebze, genciz daha ama sürüş zevki çok önemli benim için) önem verdiğim şeyler ancak bu tüketim konusunu kafada çözmezsem önceliklerim arasında 2. ve 3. sırada kalacaklar gibi bir süre . İlk aldığımızda konforu da bayağı iyiydi 32 PSI basınçla. 39-40lı basınçlar çok sarsıyor.

    Leave a comment:

İşleniyor...
X