Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İlk Akümü 9 Yılın Sonunda Değiştim :)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İlk Akümü 9 Yılın Sonunda Değiştim :)

    Herkese merhaba,

    Aracım Eylül 2013 üretimi ve ilk sahibiyim. Üzerinde fabrikanın taktığı Varta 95 Amper AGM akü vardı. Uzun bir süredir Auto-start-stop çalışmıyordu zaten. Son 1 yıldır da sabahları geç çalışmaya başlamıştı. Bu kışı çıkaracağından da şüpheliydim. Geçenlerde aracım tampon tamiri için yatarken artık akünün dibini sıyırmış Usta aracı teslim alırken geç çalışıyor haberin olsun dedi. Aküdendir dedim ben de. Baktım Intellilink ekranı bir açılıyor bir kapanıyor. Zamanı geldi diyerek akücüye gidip ölçtürdüm, %34 çıktı. 900 olması gereken değer 300'lerde. Hemen bir tane Ağustos üretimi aynı aküden taktırdım.

    İlk deneyimlerim şöyle: Neredeyse düğmeye basmadan çalışacak araç Auto-start-stop her fırsatta devreye giriyor artık. Marş motorunun bile daha hızlı çalıştığını duyuyorum. LSPI kaynaklı titreşim tekrar başlamıştı, sanki yeni aküyle biraz azaldı eğer bana öyle gelmiyorsa. Gene de bakımda bujileri değiştireceğim.

    Özetle bir akünün bu kadar dayanmasını beklememek ve ilk ipuçlarını alınca değiştirmek hem güvenli hem sağlıklı olacaktır


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

  • #2
    Erken olsun güç olmasın

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
      Herkese merhaba,

      Aracım Eylül 2013 üretimi ve ilk sahibiyim. Üzerinde fabrikanın taktığı Varta 95 Amper AGM akü vardı. Uzun bir süredir Auto-start-stop çalışmıyordu zaten. Son 1 yıldır da sabahları geç çalışmaya başlamıştı. Bu kışı çıkaracağından da şüpheliydim. Geçenlerde aracım tampon tamiri için yatarken artık akünün dibini sıyırmış Usta aracı teslim alırken geç çalışıyor haberin olsun dedi. Aküdendir dedim ben de. Baktım Intellilink ekranı bir açılıyor bir kapanıyor. Zamanı geldi diyerek akücüye gidip ölçtürdüm, %34 çıktı. 900 olması gereken değer 300'lerde. Hemen bir tane Ağustos üretimi aynı aküden taktırdım.

      İlk deneyimlerim şöyle: Neredeyse düğmeye basmadan çalışacak araç Auto-start-stop her fırsatta devreye giriyor artık. Marş motorunun bile daha hızlı çalıştığını duyuyorum. LSPI kaynaklı titreşim tekrar başlamıştı, sanki yeni aküyle biraz azaldı eğer bana öyle gelmiyorsa. Gene de bakımda bujileri değiştireceğim.

      Özetle bir akünün bu kadar dayanmasını beklememek ve ilk ipuçlarını alınca değiştirmek hem güvenli hem sağlıklı olacaktır
      Hayırlı olsun yeni akü.
      Ben de çift akü ile gidiyorum. Kışın 74 ah 680ca cold start olan varta kullanıyorum. Yazın 60 ah 540ca inci akü. Evde akü şarj cihazım var. Gerektiğinde dolduruyorum aküleri. Biri 5. yılında, diğeri 4. Daha ömürleri var ama start/stop akülerde ömür daha uzun oluyor kesinlikle. Yine de iyi dayanmış.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Agm aküler ciddi derecede, dayanıklı hemde o derecede pahalı
        ​​

        Yorum


        • #5
          Akü önemli konu tabi
          34HZD10

          Yorum


          • #6
            Tekerinize taş değmesin HBD
            Sola Sinyal Devamlı Açık!

            Yorum


            • #7
              Teşekkürler HZD


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum

              İşleniyor...
              X