Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Soğuk havalarda LPG'de motor ısınana kadar boğulma, yığılma durumunun çözümü

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Soğuk havalarda LPG'de motor ısınana kadar boğulma, yığılma durumunun çözümü

    Merhaba arkadaşlar.

    Havaların soğuması (-5 derece ve daha aşağılarına düşmesi) ile beraber LPG'de soğuk havalarda en çok baş gösteren sorunlardan birini bende yaşamaya başladım. Motor sıcaklığı 90C de sabitlenip araç iyice ısınmadığı sürece lpgde vites geçişlerinde araç yığılma, boğulma ve rolantiye dönüşte zorlanmalar sergilemekteydi. Ancak motor tamamen ısındığında veya hava sıcaklığı 10-15 derecelerde iken bu sorunlar yaşanmamaktaydı. ( Geçiş ısım 35C. )

    Bunun sebebi ise bilgisayarı bağlayıp durumu tespit etmek için izlediğim kadarıyla regülatör sıcaklığı 60-70 derecelere gelmesine rağmen gaz sıcaklığı 30-40 C olması gerekirken 10-15 derecelerde kalıyordu. Çünkü hava soğuk haliyle depodaki gaz da çok soğuk olduğundan yeterince ısınamıyor, bu yüzden gaz yoğunluğu ciddi anlamda fazla oluyor, araç gazdan ayağımı çektiğimde basıncın da yükselmesi ile ciddi anlamda fazla yakıt ile karşılaşıyor ve boğuluyordu. Yani bizim gaz sistemine gaz sıcaklığına göre yakıtı kısacak şekilde ayar yapmamız gerekiyordu.

    Bunu nasıl çözebileceğim üzerine araştırmalara başladım. Kitim Atiker GOLD. Ve standart olarak gaz sıcaklığına göre kısma ayarı mevcut. Ancak müdahale şansımız yoktu.

    Atiker Safefast programının yeni versiyonunda lpg beynine bu açıdan müdahale etme şansı tanınmış. Bu programı edindim. Sistemin sıcaklık ayarı standart olarak şu şekilde geliyor:



    Bu ayar zaten standart olarak benim aracımda bulunan, daha önce müdahale edemediğimiz ve sorun yaşadığım ayardı ve buna müdahale etmem gerekiyordu. Yani bu ayarlar gazın yoğunluğuna göre gazı yeterince kısamıyordu. Kafama göre değer girmek doğru olmayacağından yerine internette bununla alakalı ölçülmüş/tecrübe edilmiş bir kaynak aramaya başladım. Yabancı forum ve lpg montajcı sitelerinde Atiker ile aynı marka Beyni/ECU'yu kullanan (AEB, Polonya markası) diğer kitler hakkında forumlara ve kullanım kılavuzlarına baktım. Yine AEB marka Ecu kullanan Polonyalı bir kit üreticisinin sitesinde detaylı bir montaj ayar kılavuzu buldum. Ve değerler şu şekildeydi;



    Kılavuzun linki (detaylıca incelemek isteyenler için) : http://www.digitronicgas.com/assets/...iption_ENG.pdf

    Kılavuzdaki Gaz sıcaklığına göre düzeltme değerleri Atiker'in standart değerlerinden farklı. Ve değerler hakkında kılavuzun uyarı kısmında Polonya'daki personelin deneyerek tecrübe ederek tespit ettiği ideal değerler olduğu, bu değerlerden şaşılmaması tavsiye edilmiş.

    Bunun üzerine değerleri aracıma girdim ve az önce denemeye çıktım. Sonuç : sorun tamamen ortadan kalktı, araç 30-40 derecede gaza yeni geçtiğinde bile kesinlikle en ufak yığılma, tekleme, vuruntu yapmıyor. Sıcakken olduğu ile aynı performansı sergiliyor.

    Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar için bir kaynak olması açısından foruma yazıyorum. Çünkü konuştuğum hiçbir lpgci işi çözemedi. Bazıları olur öyle demeyi, bazıları da uçları çok çok ufaltarak sorunu çözmeyi teklif etti.

    Saygılar.

  • #2
    Ynt: Soğuk havalarda LPG'de motor ısınana kadar boğulma, yığılma durumunun çözümü

    Ahmet, tebrik ederim. karşılaştığı sorunları çözme konusunda tanıdığım en başarılı insanlardan birisin.
    Burada anlattıklarına umarım, sorun yaşayan insanlar ulaşır.
    Her zaman söylediğim, bir sözümü tekrarlamak istiyorum.
    Adamlar araştırıyor, üretiyor, biz halen kullanmayı beceremiyoruz.
    LPG sistemleri çok gelişti, maalesef çoğu ustalarımız yerinde sayıyor.
    Yazılımın içeriği hakkında bildikleri tek şey otomatik kalibrasyon, abi 20 lira yeter..
    Eline, emeğine sağlık..


    Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

    Yorum


    • #3
      Ynt: Soğuk havalarda LPG'de motor ısınana kadar boğulma, yığılma durumunun çözümü

      Ellerine yüreğine sağlık ahmet çok başarılı bir iş çıkardın
      Sayende lpg yi seviyorum atiker i önemsemeyen ve dizel ileri gelsin bu ayarlar tekrardan teşekkürler

      Yorum


      • #4
        Ynt: Soğuk havalarda LPG'de motor ısınana kadar boğulma, yığılma durumunun çözümü

        Ahmet Kardeşim süpersin ne diyeyim. Eline emeğine yüreğine sağlık. Bence bu tecrube ve emeğini nakite dönüştürmlisin artık. Yıllardır insignia LPG uyumsuz laflarını neredeyse tek başına bartaraf ettin. Bunun bir karşılığı olmalı diye düşünüyorum.
        Sen bunları anlattıkça ben bile insignia alıp LPG mi taktırsam diye düşünür oldum
        Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

        Yorum


        • #5
          Ynt: Soğuk havalarda LPG'de motor ısınana kadar boğulma, yığılma durumunun çözümü

          Ahmet bu guzel bilgiler icin tesekkur ederiz.Bende simdi kontrol ettim ayarlar zaten polonyali arkadaslarin tavsiye ettigi gibi.Oyuzden yigilma vs yok


          - INSIGNIA 1.6T 180HP SEDAN COSMO + FLEXİ
          - ASTRA 1.4T 170HP HATCHBACK SPORT
          - AUDI Q5 2.0TDI 190HP QUATTRO SLINE

          Yorum

          İşleniyor...
          X