Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Akü ile akü takviyesi yapmak

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Akü ile akü takviyesi yapmak

    Merhaba,

    2011 2.0 CDTI aracım bu sabah marş basmadı, akü 2-3 senelik 74ah Varta; henüz ömrünü doldurmadığını düşünerek, akü şarj cihazı aldım. Şu an akü balkonda şarj oluyor. Şarj cihazı şu :

    https://www.bauhaus.com.tr/black-dec...im-sarj-cihazi

    Oldukça yavaş ancak güvenilir bir şarj cihazı, aküye bakım yaptığı da söyleniyor.

    Bu cihaz beni oldukça rahatlattı, ancak acil durumlarda kesinlikle kurtarıcı değil. Net'te şarj cihazlarını incelerken, acil durum ilk marş cihazı olarak satılan, "powerbank" tarzı ürünlere denk geldim, 1 tane almayı düşünüyorum ancak fiyatlar 350-400 lira. (daha ucuz olanlar güven vermiyor)

    Bir videoda ise el matkabının aküsüne çivi takarak, araç aküsüne takviye yaptılar ve aracı çalıştırdılar. Bu videodan yola çıkarak; elimdeki şarj cihazını da düşünerek, aşağıdaki gibi yedek bir akü alsam ve acil durumlarda bu akü ile araç aküsünü takviye etsem diye düşünüyorum; sizce çözüm olur mu :

    https://www.hepsiburada.com/ttec-12-...gaza=UcuzSepet

  • #2
    Bahsi geçen takviye cihazlarına bir örnek :

    https://www.hepsiburada.com/black-de...m-otkalbdjs350

    Yorum


    • #3
      İlk mesajdaki TTec çok zayıf kalacaksa; şöyle 9ah'lik bir ürün de alınabilir :

      https://www.hepsiburada.com/ortec-ak...agaza=Tunelsan

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
        Bahsi geçen takviye cihazlarına bir örnek :

        https://www.hepsiburada.com/black-de...m-otkalbdjs350
        Ufuk hocam bu cihaz gayet güzel ve her araca lazım türünden.
        Bağaj kirliliği yapar ama araçta olması, akü konusunda endişeyi tamamen kaldırır.
        İki yıl önce Nisan Note vardı bende.
        Üsküdar'da park edip akşama döndüğümde her zaman otomatik kapanan farlar nedense açık kalmıştı ve tabi akü tamamen boşalmıştı.
        Belediye otoparkçısının çağırdığı adam takviye için 50 TL almıştı benden.
        Ancak böyle bir ürünle yaz-kış, şehir içi - Şehir dışı akü deşarj oldu derdine son verir.
        İlk fırsatta edinmek lazım.


        Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

        Yorum


        • #5
          Hocam aynen katılıyorum, ben de bugün alacaktım ama 450 lira verilmez. O paraya neredeyse 2 tane 60 ah akü alınır. Bu cihazın içinde de batarya var; ömrü 5 sene olsa; 5 senede 2 veya 3 kez lazım olacak diye ben o parayı veremedim açıkçası. Akücüler genelde ücretsiz servis veriyor; olmadık bir yerde kalsanız takviye için en fazla sizin verdiğiniz kadar -50 lira- verirsiniz... Yani cihaz çok güzel ama ekonomik olarak hiç mantıklı değil, bu yüzden ben yukarıdaki gibi 50-100 lira civarına çözebilir miyim, bunun arayışı içindeyim. Çözülmeyecekse de takviye veya akücü ile muhattap olmak daha karlı.

          Yorum


          • #6
            Bende var shell in akü takviye cihazından.
            Yalnız bu cihazların bir dezavantajı var.
            Hem sürekli şarjlı saklayacaksınız hem de tam boşalmış aküleri ilk çalıştırma gücünü veremiyorlar.
            Şarjına dikkat ederseniz ve tam boşalmamış ancak zayıflamış akülerde denerseniz olumlu sonuç alırsınız.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
              Hocam aynen katılıyorum, ben de bugün alacaktım ama 450 lira verilmez. O paraya neredeyse 2 tane 60 ah akü alınır. Bu cihazın içinde de batarya var; ömrü 5 sene olsa; 5 senede 2 veya 3 kez lazım olacak diye ben o parayı veremedim açıkçası. Akücüler genelde ücretsiz servis veriyor; olmadık bir yerde kalsanız takviye için en fazla sizin verdiğiniz kadar -50 lira- verirsiniz... Yani cihaz çok güzel ama ekonomik olarak hiç mantıklı değil, bu yüzden ben yukarıdaki gibi 50-100 lira civarına çözebilir miyim, bunun arayışı içindeyim. Çözülmeyecekse de takviye veya akücü ile muhattap olmak daha karlı.
              Wolverine hocamın dediğine bakılırsa o cihaza da ayrı bir bakım özen gerekiyor.

              Sürekli şarjlı tutmak cihazın ömrünü erken bitirecektir.

              Bu durumda 50 tl ye bakımsız bir akü ve akü kablosu yeterli olacaktır... Zaten bu tür akülerin ömrü de 5 yıldır sanrım

              Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

              Yorum


              • #8
                Ben evde balkonda 60 amper 540cca lık bir akü bulunduruyorum. İnci akü, sıfır almıştım. Zor durumda kalıp benden yardım isteyen olursa o aküyü de bagaja atıp yardıma gidiyorum. Önce takviye cihazıyla deniyorum olmazsa aküyle artık.
                Shell in cihazını 2 kez kullanma imkanım oldu.
                İlkinde aracını bir hafta yatırmış bir arkadaşın bitik aküsünde denedik ve tek seferde çalıştırdı. Öncesinde aküyü ölçmüştük 11.5 v gösterdiği halde marş almıyordu.
                Diğerinde sabah parketmiş akşama çalışmayan bir araçta denedik. Bir türlü çalıştırmadı cihaz. Takviyeyle çalıştırmak zorunda kalmıştık.
                @Murat
                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                Yorum


                • #9
                  Havalar soğudu Akü kontrolleri yapılmasında fayda var Özellikle Insigniada akü bittiğini genellik son dk kadar belli etmiyor her an surprizle karşılaşa bilirsiniz



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                    Ben evde balkonda 60 amper 540cca lık bir akü bulunduruyorum. İnci akü, sıfır almıştım. Zor durumda kalıp benden yardım isteyen olursa o aküyü de bagaja atıp yardıma gidiyorum. Önce takviye cihazıyla deniyorum olmazsa aküyle artık.
                    Shell in cihazını 2 kez kullanma imkanım oldu.
                    İlkinde aracını bir hafta yatırmış bir arkadaşın bitik aküsünde denedik ve tek seferde çalıştırdı. Öncesinde aküyü ölçmüştük 11.5 v gösterdiği halde marş almıyordu.
                    Diğerinde sabah parketmiş akşama çalışmayan bir araçta denedik. Bir türlü çalıştırmadı cihaz. Takviyeyle çalıştırmak zorunda kalmıştık.
                    Tamam hocam, sorumun cevabını da vermişsiniz aslında. Yedek akü ile bu iş oluyor, peki benim verdiğim linklerdeki gibi ufak bir akü ile çözebilir miyiz problemi? Yoksa CA ve CCA değerleri yetersiz olacağı için işe yaramaz mı? Bir de balkondaki akünün ömrü ne kadar?

                    NOT : Shell'in cihazını ben de görmüştüm ama aklımda hep "ya çalıştırmazsa" sorusu vardı, demek ki bu risk var.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
                      Havalar soğudu Akü kontrolleri yapılmasında fayda var Özellikle Insigniada akü bittiğini genellik son dk kadar belli etmiyor her an surprizle karşılaşa bilirsiniz
                      Merhaba hocam, bizim aküler kaçlık ? Akü alayım diyorum araca .

                      Yorum


                      • #12
                        Makyajlı aracımın aküsünü haftasonu evde şarj ediyim diyorum. Teyp kodu silinecek mi? Daha önce hiç teyp kodu gerekmedi, gerekecekse, nereden bulurum?

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: huseyineryigit View Post

                          Merhaba hocam, bizim aküler kaçlık ? Akü alayım diyorum araca .
                          Akü alırken sadece ah değerine dikkat etmek yaygın bir hata; CA ve CCA değerleri daha önemli. Eğer araçta ekstra ses sistemi, TV, buzdolabı vb varsa, işte o zaman ah değeri daha önemli bir hale geliyor.

                          Bizim araçlar için CCA değeri en yüksek olanından 70-75 ah arası aküler uygundur.

                          Yorum


                          • #14
                            Fabrikasyon olan gm aküler 60ah ve 510 cca.
                            Birebir aynından bulamadığım için 540 cca almıştım.
                            @Murat
                            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post

                              Tamam hocam, sorumun cevabını da vermişsiniz aslında. Yedek akü ile bu iş oluyor, peki benim verdiğim linklerdeki gibi ufak bir akü ile çözebilir miyiz problemi? Yoksa CA ve CCA değerleri yetersiz olacağı için işe yaramaz mı? Bir de balkondaki akünün ömrü ne kadar?

                              NOT : Shell'in cihazını ben de görmüştüm ama aklımda hep "ya çalıştırmazsa" sorusu vardı, demek ki bu risk var.
                              O aküler 12v 7ah. Güç kaynağı aküsü. Araç için uygun olmaz.
                              Evimde Einhell cc bc 10 akü şarj cihazı da bulunduruyorum. O sebeple akü şarjı hiç sorun olmuyor. evdeki akü sürekli şarjlı.
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X