Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Manuel Şanzıman Ses Sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Manuel Şanzıman Ses Sorunu

    Arkadaşlar Merhaba ;
    Şu aralar aracım ile ilgili sorunlar ardı ardına geliyor. Zengin yakıt ile ilgili açtığım konudan sonra şanzıman ile ilgili yaşadığım problemi de sizlerle paylaşmak istiyorum. Uzun zamandır 2nci viteste gelen yüksek düzeydeki uğultu sesinin nedenini servis şanzıman içindeki bilyalardan olabileceğini söylemişti. Şimdi 3 ncü ve 4 ncü viteste de uğultu değil ama daha çok ınıltıya benzer bir ses gelmeye başladı. Ayrıca 3-4-5-6 ncı viteslerde gaza bastığımda vites topuzu bariz bir şekilde oynama yapıyor. Servisteki şanzımancı usta elinde mevcut yapmakta olduğu bir insignia şanzımanından olayı izah etti. Yuvarlak farklı boylarda bilyalar var bunlarda oluşan karıncalanma dan dolayı bu ses olur ve daha artar eğer yapılmaz ihmal edilirse şanzıman değişikliğine neden olacak arızalar bile olabileceğini söyledi. Aracın hızlanmasında ve gidişinde ivmelenmesinde hiç problem yok ama gelen ınıltı ve uğultu sesleri sanki her an biryerin kopuvereceği veya dağılıvereceği hissi veriyor. Bu bahsi geçen bilyalar değiştiğinde bu durum ortadan kalkar mı ? Veya farklı bir formül varmı ? Yani özel bir yağ ile bu durumdan kurtulabilirmiyim ? Bu bahsi geçen parçaların değişimi esnasında süpriz bir masraf çıkma ihtimali varmıdır ?
    Arkadaşlar ben aracımda bu tip şeyler yaşamamıştım sakin sakin huzurlu problemsiz kullanıyordum. Ama üstüste yaşadığım ve Halen çözülemeyen Zengin yakıt rolantide hatası sarı motor lambası belası ve şanzıman problemi insigniaların genel kalite durumu ile ilgili soru işaretleri oluşturmuyor değil hani, Bu durumları yaşamadan önce aracı 1,6 cdtı otomatik vites sport ile değiştirme kararımı sanki gözden geçirecek gibiyim.


  • #2
    Maşallah. Nazar değecek diye korkuyorum ama biraz aracı nasıl kullandığımıza bağlı ve şans. Ben 3 bakım yaptırdım. Ve aracım 48k km de. Şimdiye kadar sorunum hiç olmadı. Birdahaki bakımı sabırsızlıkla bekliyorum çünkü hem şanzuman yağını keyfe keder değiştireceğim hemde mobil motor yağı kullanacağım. İnşallah sizde sorunlarınızdan kurtulursunuz. Hassas konular bahsettiğiniz. Serviste check-up yaptırmakta fayda var. Araçlarımız çok sorun veren tarzdan değil. Diğer çok satan araç forumlarına göz gezdirin neler var neler.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #3
      Şanzıman yağı için 48bin km erken. 60 bini bekleyin derim.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
        Şanzıman yağı için 48bin km erken. 60 bini bekleyin derim.
        3 bakım yaptım yazmıştım zaten yukarıda da dediğim gibi. yani 60 binde değişeceğim birdahaki bakımda evet. teşekkürler yinede tavsiye için. 55 binde değişirim.
        1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
        Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

        Yorum


        • #5
          Önceki konuda da belirtildiği üzere hor kullanılmış ve bakımsız bir araca denk gelmişsiniz. Belli ki aracınızda yolunda gitmeyen bir şeyler var. Önceki 1.6 turbo 2010 model aracımı 24 binde alıp 97 bin kmde sattım ve aracın çalıştığı içeriden ve dışarıdan anlaşılamayacak kadar titreşimsiz ve sessizdi. Bu süre zarfında sadece bobin arızası yaşadım ve debriyaj balatası dahi orjinaldi. İnsignia genel olarak sorunsuz bir araç olmasına rağmen hor kullanım ve bakımsızlık karşısında dayanabilecek makine de pek mümkün değil.
          34 ST 579 '09 C180 Kompresor

          BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

          Yorum


          • #6
            Bunu şundan söylüyorum. Sorun yoksa sanzımanda elletmeyin. Bazen sanzıman bakımı yapıldığında eski ayarı tutmayabiliyor. 2 kez yağ değişimi yapacak usta yapmıyor veya yapamıyor.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
              Bunu şundan söylüyorum. Sorun yoksa sanzımanda elletmeyin. Bazen sanzıman bakımı yapıldığında eski ayarı tutmayabiliyor. 2 kez yağ değişimi yapacak usta yapmıyor veya yapamıyor.
              Şanzıman manuelmiş
              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                Bunu şundan söylüyorum. Sorun yoksa sanzımanda elletmeyin. Bazen sanzıman bakımı yapıldığında eski ayarı tutmayabiliyor. 2 kez yağ değişimi yapacak usta yapmıyor veya yapamıyor.
                açıkçası şundan çekiniyorum, şanzumanda yağ değiştirsem iyi olacak dedirten safhaya geldikten sonra bunu dedirteb etken gerçekleşince artık ömründen birşeylerin eksileceğini düşünüyorum. en iyisi sorun gerçekleşmeden bunu yapmak diye düşünüyorum ama gerçekten işinin ehli birini bulmadan girmem bu topa zaten.
                1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                Yorum


                • #9
                  Şanzıman manuel sizin, kusura bakmayın o kısım gözümden kaçmış. Hatırlatma için teşekkürler ratip bey.
                  Bu durumda şanzıman yağı değişimine daha olumlu bakılabilir.
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post

                    açıkçası şundan çekiniyorum, şanzumanda yağ değiştirsem iyi olacak dedirten safhaya geldikten sonra bunu dedirteb etken gerçekleşince artık ömründen birşeylerin eksileceğini düşünüyorum. en iyisi sorun gerçekleşmeden bunu yapmak diye düşünüyorum ama gerçekten işinin ehli birini bulmadan girmem bu topa zaten.

                    Çekinmekte haklı olduğunuzu destekliyorum şundan ben bu tip konularda direk gm motor a amerikaya yazıyordum sebebi de bilgi Kargaşası kimene göre 60 kimine göre 120 falan filan yok uzayıp gidiyor.Şanzımanın üretici firma kesinlikle yağ değişimini kabul etmiyor diceksiniz evet yağ bozulmuyormu ? Servisler değiştirme aşığı yetkili servislerde kimi değişim kimi ellemeyin diyor;Gm de değişimi kesinlikle önermiyr sebebi;motor yapından farklı olması yani hava teması olmaması,diceksniz parça aşınmaları metal yorgunluğuda olmuyormu ? Evet haklısınız bende böyle dedim,2012 çok sevdiğim astra j 1.4 t otomatik aracımı yağ değişimi sonrası satmak zorunda kaldım.Ne oldu ? Vites geçişlerinde sürücünün hissedeceği sarsıntılar oldu ve yokuş r de eğer arabanın kafası aşağı bakıyorsa vuruntu gerçekleşti ve soğudum sattım.Bu onunla alakalımıydı evet bence tamamen o çünkü o güne kadar sorunum yoktu eee na yapacaz biz hassas adamlar? Şuan 2015 insignia 1.6 t aracım 54 bn km de şanzıman yağını değiştirmeyi düşünmüyorum.Oda şundan 2001 opel vectra b cdx aracım duruyor satmaya kıyamadım.265 bn km de herşeyi prjinal şanzıman yağı dahil vites geçişlerini hissetmiyorum.Opelin bir çok arabasını 97 den beri kullanıyorum j de değiştirdim başım yandı.Sonuç taktir sizin şans işi ama üreticiyi dinlemek gerekiyor şanzjman ustaları kızacaklar ama bunlar bnlerce km testen geçiyor uygun görülen bu.Tercih sizin iyi günler dileri.

                    Yorum


                    • #11
                      Bu arada astra j 128 bin km de idi o güne kadar saat gibiydi değiştirdim hata yaptım.Mesleğim gereği değişik ülkelerden makine mühendisi arkadaşlarla çalışıyorum bizim gibi araba meraklılarıda var içlerinde hiç biri değişimi desteklemiyor bu tip yağlar var yani şanzımana biçelen ömürü desteklicek örnek 300 bin km gibi,bunların hesabı kitabı var diceksinizki neden bozuluyor ustalar vss dedteklemiyor,gm motorda çalışan bir arkadaşım astra j nin 1.4 t motorunun 1.300.000 km denendiğini söyledi her koşullarda ve ywpısal değişiklikler böyle tespit edildi eee biz de neden bozuluyor ? Çünkü kitabına uymuyoruz bu işin olması gerektiği gibi kullanım yok herşey ömürden yiyor yani özetle görünce başlığı yazasım geldi bence şahsi fikrim yoksa sorun elletmeyin.Benim aracım 54 bin de istanbul trafiğinde kullanıyorum tık sorun yok.Siz bilirsiniz.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: ratip View Post
                        Önceki konuda da belirtildiği üzere hor kullanılmış ve bakımsız bir araca denk gelmişsiniz. Belli ki aracınızda yolunda gitmeyen bir şeyler var. Önceki 1.6 turbo 2010 model aracımı 24 binde alıp 97 bin kmde sattım ve aracın çalıştığı içeriden ve dışarıdan anlaşılamayacak kadar titreşimsiz ve sessizdi. Bu süre zarfında sadece bobin arızası yaşadım ve debriyaj balatası dahi orjinaldi. İnsignia genel olarak sorunsuz bir araç olmasına rağmen hor kullanım ve bakımsızlık karşısında dayanabilecek makine de pek mümkün değil.
                        Ratip Merhabalar

                        Aracı 2013 den bu yana kullanıyorum.Bu süre zarfında yakıt pompası değişimi dışında başka bir değişiklik yapmadım ve standart bakım dışında ekstra bir masrafı hiç olmadı.Ama daha öncede dediğim gibi bu ara üstüstüne geldi ,belkide benim şansımdandır. Bugün servis ile görüştüm ve şanzıman içindeki bilyaların değişimine karar verdik. Tek korkum şanzıman inince debriyaj baskı balatası ve volant ile ilgili bir sorun çıkmaması aslında bu parçalardan hiç bir problemim yok ama inmişken değiştirelim gibi bir tavsiyeli ile gelebilir servis karşıma. Şu an için ön görülen masraf 2500-300 TL arası ama açılınca daha net bir sonuç çıkacak.
                        Yalnız servisten de anladığım ve her gittiğimde gördüğüm görüntüden çıkartımım şu ki bizim araçların şanzuman kalitesi hızına, ivmelenmesine ve ataklığına göre yapılmamış. Her servise gittiğimde ya otomatik yada manuel şanzumanı inmiş bir iki insignia oluyor.Hatta bir tanesi yolda kalmış KahramanMaraşa gidiyormuş.2.0 CDTI Otomatik vites çıkma şanzumanı 14.000 TL ye mal ettiklerini söylediler.Açıkcası Otomatiklerden daha da bir korktum

                        Yorum


                        • #13
                          Sorunun aynısı bende var arkadaşım. Benim ses şimdilik 1. viteste 2,3,4,5,6 da ses yok. Ayrıca vites topuzunun oynaması 1 ve 5 . nci viteste çok bariz ki 1 ile 5 vites bağlantılımıymış neymiş öyle denildi yani 1 de yaparsa 5 tede yaparmış. Yetkili servisin dediği bilyalar sorun yaratırmı diğer viteslerede ses geçer ise evet . Çözümü ya serviste 3000-5000 TL arası yaptıracaksınız ya da 2000 TL civarında bir ücret vererek çıkma şanzıman ki bende bu önümüzdeki haftalar içinde çıkma şanzıman olayına gireceğim. Canımı sıkmaya başladı bu ses ve vites topuzunun ileri geri hareketi. 2000 TL + işçilik+yağ (bu arada çıkma şanzımanı 2000 TL ye ancak kendi şanzımanınızı verince oluyor)

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: omunal View Post
                            Sorunun aynısı bende var arkadaşım. Benim ses şimdilik 1. viteste 2,3,4,5,6 da ses yok. Ayrıca vites topuzunun oynaması 1 ve 5 . nci viteste çok bariz ki 1 ile 5 vites bağlantılımıymış neymiş öyle denildi yani 1 de yaparsa 5 tede yaparmış. Yetkili servisin dediği bilyalar sorun yaratırmı diğer viteslerede ses geçer ise evet . Çözümü ya serviste 3000-5000 TL arası yaptıracaksınız ya da 2000 TL civarında bir ücret vererek çıkma şanzıman ki bende bu önümüzdeki haftalar içinde çıkma şanzıman olayına gireceğim. Canımı sıkmaya başladı bu ses ve vites topuzunun ileri geri hareketi. 2000 TL + işçilik+yağ (bu arada çıkma şanzımanı 2000 TL ye ancak kendi şanzımanınızı verince oluyor)
                            Merhabalar;
                            Ben bu pazartesi veya salı servise vereceğim yaklaşık 3 ile 5 gün içinde teslim ederiz dediler.Yalnız benim yaptıracağım işlem şanzuman değişikliği değil şanzuman içindeki bilya takımlarını değiştirmek olacak.Servisin verdiği bilgiye göre ses aşamasında ve vites topuzu hareketi içinde olan şanzuman için içindeki bilyaların değişimi yeterli olacağı şeklinde idi.Şanzuman yenileme veya çıkma şanzuman değişikliği şanzuman içindeki tüm parçalar artık harap olmuşsa o zaman yapılır denildi.Ben şu an sadece tüm bilya setini değiştireceğim sanırım sorun çözülür.Neticede çıkma şanzuman bana pek sıcak gelmiyor önceki kullanıcısı nasıl kullandı ? ya 10.000 km sonra aynı ses bunda da başlarsa gibi bir çok soru takılıyor aklıma.Değişikliği yapınca ve test edince buradan bilgi paylaşımı yaparım, sizde bilgilerinizi aktarırsanız sevinirim.

                            Yorum


                            • #15
                              bahsettiğiniz problem bendede var ve bu sorunun adı şanzuman ötmesi imiş , geçen konyada bir usyaya sordum aynı sorunu yaşayan bir tane 1.4 T Astra j geldi şanzımanlı komple indirmişler di bana şanzımanın içerisindeki değişecek rulmanların hepsini tek tek gösterdi tahmini masraf Eğer baskı balata ve volan değişmeyecek ise altısını birden komple değiştiriyorlar benim sorunum 2. Vitesten ses gelmesi iken neden sadece 2. Vitesin rulmanı değiştirmiyor Uz diye sorduğunda komple değişmesi gerektiğini yoksa hatanın ileride tekrar edebileceğini ve şanzıman açma işçiliğinin çok fazla olduğunu açmışken hepsinin komple değişmesi gerektiğini söyledi ve açılmış olan diğer Astra J 1.4 T motorlu aracın toplam masrafının 4500 lira olduğunu söyledi ancak Onun içerisine Volant ve baskı balata dahildi Benden önceki sahibi 2. Vitesten gelen bu ses ile yaklaşık bir 40000 kilometre yol yapmış ısrarla sordum bir sorun olmaz dedi Ben de bunun üzerine 10000 kilometre yaptım Allah'a şükür şimdiye kadar hiçbir şey yok ama yarın bir gün silindirik yataklı rulmanlar ola ki dağılırsa yolda kalma gibi bir ihtimalim var Ancak silindirik yatak rulmanların yuvalarından çıkmaları çok zor bir ihtimal gibi
                              2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
                              2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

                              Yüksek Makine Mühendisi
                              Tübitak Proje Asistanı
                              Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
                              PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
                              Havacılık Tutkunu
                              RC model uçak tutkunu

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X