Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Doğru lastik basınç ayarı.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Doğru lastik basınç ayarı.

    herkese iyi günler;

    Yaklaşık 1.5 yıldır Continental premuim contact 6 serisi lastik kullanıyorum fakat lastikte bir uyumsuzluk söz konusu ve inanılmaz sert lastik ebatı 245/45/18 xl 100 y sorun 35 psi hava eşitlediğinizde
    kapı ve klavuzda yazan değerlerde olumsuzluklar söz konusu bu değerler bizim yollara göre değil araba traktör moduna geçiyor eğer 32 veya 33 psi lara ayarladığınız zamanda lastik sanki jantın üstünde herhan çukurda kesilmeye hazır.
    Sorum şudur;
    Sizin yaptığınız kullandığınız ve tam olduğunuz optimum değerler nedir paylaşırsanız severinirim.

    Şimdiden teşekkürler


  • #2
    Merhaba.Lastik ölçülerim 245-19" aracı aldığımda ön-arka 39 psi'dı.Çok ser diye ön-arka 36-34 yaptım.Bu seferde yakıt tüketimi arttı.Şuan ön-arka 38-36 ve konforda iyi yakıt tüketimide.Kapıda ve kitapta yazan değerler hepsi.Lastik markam fabrika çıkışı goodyear.Basıncı çok düşürmeyin,hem yakıt artışı hemde yanlardan düzensiz aşınma oluyor.Kitapta yazan en düşük ve en yüksek basıncın ortasına ayarlayın.Birde forumda lastik basınç konusu vardı,aratıp bi inceleyin.

    Yorum


    • #3
      Teşekkür ediyorum dikkat etmedim incelicem forumu.Evet düşürmeme taraftarıyım sanki jantın üstünde duruyor ama 36 ve 38 ler benim lastikte çok sert olur continental oldukça sert ve konforsuz bir lastik.Birazda bununla alakalı olduğunu düşünüyorum.

      Yorum


      • #4
        Continental SC 5 kullanıyorum. Öncesinde de SC 3 kullanmıştım. 245/45r18 ebatlarında 33-33 kullanıyorum hep. Konfordan, yol tutuştan memnunum. Lastiklerinizin tarihi itibari ile hamuru sertleşmiş olmasın? Ya da bir üretim hatası söz konusu olabilir.

        Yorum


        • #5
          Lastiklerin üretim yılı 2017 ilk haftası birçok kez continental e gittim ingiltere üretimi lastikler ingiliz forum sitelerinde aynı sertlik şikayeti mevcut.33 denedim daha sakin oluyor ama bu seferde sanki jantın üstünde gibi çok enteresan 2 3 psi da janta yaklaşıyor.Çok canımı sıkan bir durum konforlu olunca lastik patlak gibi yok düzgün olsun dersen traktör gibi.

          Yorum


          • #6
            continental aksine yumuşak hamurludur.Benim goodyear'ları 34psi düşürdüğümde bile diri duruyor.Yumuşak olsalardı goodyear'da yayılırdı.conti iyi lastiktir merak etmeyin.36 ön 34 arka deneyin.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: yakar_35 View Post
              Merhaba.Lastik ölçülerim 245-19" aracı aldığımda ön-arka 39 psi'dı.Çok ser diye ön-arka 36-34 yaptım.Bu seferde yakıt tüketimi arttı.Şuan ön-arka 38-36 ve konforda iyi yakıt tüketimide.Kapıda ve kitapta yazan değerler hepsi.Lastik markam fabrika çıkışı goodyear.Basıncı çok düşürmeyin,hem yakıt artışı hemde yanlardan düzensiz aşınma oluyor.Kitapta yazan en düşük ve en yüksek basıncın ortasına ayarlayın.Birde forumda lastik basınç konusu vardı,aratıp bi inceleyin.
              38-36 aracımda kısa bir dönem kullandım daya doğrusu dayanabildim, İstanbul içinde çok konforsuz. Arabayı ve içindekileri zıp zıp zıplatıyor. Avrupa otoyollarında bu rakam olabilir ama bizdeki tarladan bozma yollarda ben ancak 33-33 ile konfor elde edebildim.

              Yorum


              • #8
                Lastik basınç olayı aşlında çok önemlidir

                36 ve yukarısı sert olur lastik basıncı artırmak ve düşürmek için bazı şartların olması lazım keyfi keder değişim yapmayın
                32-34 iyidir



                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #9
                  Merhabalar,

                  En hassas olduğum konu sadece continental le barışamadık keyfe keder değil aslında bunu düzenli olarak 70 km lik bir yolda deniyoru önceden astra j de 17 jantta 32 ile harikaydı konfor yol tutuş ve ekonomi olarak ama bu sefer ortasını bulamadım arabayı tek kullanıyorum ve bir ağırlık söz konusu değil ama bir çok denemelerde kiminde yol tutuşda çok esnedi kiminde de çok zıpladı 33 en güzeli ama bu seferde çok janta yakın duruyor, 33 de ilerlicez bu zıplamayı kesmek için.

                  Yorum


                  • #10
                    Merhaba;
                    Bridgestone Potenza'lara 30000km dayanıp sonrasında Conti Premium Contact 5'e geçiş yaptım yaklaşık 20000 km dir de aynı lastikleri kullanıyorum. Potenzalardan sonra CPC5 inanılmaz yumuşak ve konforlu geldi, hatta yol gürültüsü o kadar azaldı ki araçtaki başka seslere kafayı takmaya başladım. Size önerim lastiği aldığınız Conti bayisine lastiği inceletmeniz. Eşimin Mokka'sının üzerinde gelen Conti Premium Contact 2 lastikler muhtemelen hamur bozukluğundan 17000 kmde lime lime oldu, çoğu yabancı forumda Conti hamurlarında üretim yeri ve zamanına göre farklılıklar olduğu yazmakta.


                    2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
                    2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

                    Yorum


                    • #11
                      Ben konfor ve eko ayarlarının ortası olsun dengeli olsun diye ön arka 35 psi kullanıyorum.


                      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: mccoffeer View Post
                        Merhaba;
                        Bridgestone Potenza'lara 30000km dayanıp sonrasında Conti Premium Contact 5'e geçiş yaptım yaklaşık 20000 km dir de aynı lastikleri kullanıyorum. Potenzalardan sonra CPC5 inanılmaz yumuşak ve konforlu geldi, hatta yol gürültüsü o kadar azaldı ki araçtaki başka seslere kafayı takmaya başladım. Size önerim lastiği aldığınız Conti bayisine lastiği inceletmeniz. Eşimin Mokka'sının üzerinde gelen Conti Premium Contact 2 lastikler muhtemelen hamur bozukluğundan 17000 kmde lime lime oldu, çoğu yabancı forumda Conti hamurlarında üretim yeri ve zamanına göre farklılıklar olduğu yazmakta.
                        conti2 ler gerçekten kötü lastiklerdi. birde sadece katedilen kilometre hamur kalitesi orantısı doğru olmayabilir, 1-2 yılı geçirmiş çoğu lastik sertleşir.
                        fiyat kriterinize giriyorsa conti mişlen gudyır gibi premium markaların güncel versiyonlarını kullanmak her zaman akılk kârıdır

                        Yorum


                        • #13
                          Forumda konulardan birinde kumho'nun bir modelini kullanan arkadaşlar vardı,kaliteli olduğundan,memnun olduklarından bahsediyorlardı.

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
                            Lastik basınç olayı aşlında çok önemlidir

                            36 ve yukarısı sert olur lastik basıncı artırmak ve düşürmek için bazı şartların olması lazım keyfi keder değişim yapmayın
                            32-34 iyidir
                            Aynen öyle, keyfe keder veya başkasının tavsiyesi ile değil, üreticinin verdiği değer aralıklarında seçim yapın. Ben lastik ayarlarını değiştirmek istediğimde mutlaka kapıdaki etikette verilen aralıklara, yük ve hız durumuna göre seçim yapıyorum. (Hocam bu arada 32-34 değil, 34-32 olacaktı sanırım.)

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: cosmotourer View Post

                              conti2 ler gerçekten kötü lastiklerdi. birde sadece katedilen kilometre hamur kalitesi orantısı doğru olmayabilir, 1-2 yılı geçirmiş çoğu lastik sertleşir.
                              fiyat kriterinize giriyorsa conti mişlen gudyır gibi premium markaların güncel versiyonlarını kullanmak her zaman akılk kârıdır
                              Aracı Kasım 2016 da teslim almıştık, lastikler 2016 40. Hafta üretimiydi. Lastikte bozulmalar mart 2017 de başladı; yani neredeyse üretiminin üzerinden bir yıl bile geçmeden.



                              2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
                              2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X