Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Arabadan soğudum.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Arabadan soğudum.

    Merhaba ben erdem. Yaklaşık 2 ay önce 2011 model insignia 1.6 t. 180 bg. Arabayı aldım 1 hafta sonra teklemeye başladı. Servise gittim bujinin biri kesmiş. Soğutma suyunda yağ vardı. Bujiler değişti kompresyon ölçüldü ve sağlam dendi, yağ soğutma bozulmuş dendi ve değişti. Aracı aldım bu sefer 10 gün sonra su eksiltti bu sefer termostat gövdesi değişti. Şimdi de araba su eksiltmeye devam ediyor. Anlamadım gitti. Bu sabah farkettim ki yağ çubuğu ve içindeki yağ normal. Egsozda duman yok. Çekiste sıkıntı yok. Farkettiğim sorun lpg yağlamalı sistem 1 hafta önce lpg yaglamanin yagina baktım fulldu. Bu sabah baktığımda 3 parmak eksikti. Ve diğer nokta ise aracı sogukken çalıştırıp genlesme tankinin kapağını açıyorum şu sogukken normal isindikca yükselmeye başlıyor yukselince kapağını kapatıyorum. Bu normal mi yoksa anormal mi anlamadim. Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.

  • #2
    Öncelikle hoşgeldiniz

    1.6 T Motoru süper bir motordur yalnız bir iki kusuru var
    • Chip Tuning
    • Lpg
    bu iki olayı sevmez
    Chip tuningde Stage 1 yani 200 Hp ye kadar yapılırsa sorun çıkmama olasılığı yüksektir
    Lpg de ise bu işi düzgün yapan servis olmadığı için motorlarda sorun çıkıyor forumda üyelerimiz bu konuya kafa patlattı ve sorunsuz Lpg ayarı yapmayı başardılar ama dediğim gibi piyasadakiler yapamıyor.

    Aracınızdan soğumanız gayet normal sebebinin ne olduğu bilmediğiniz sorunlarlar uğraşmak gerçekten sıkıntılı keşke aracı almadan bizim forum sayfasındaki yorumlara bir göz gezdirseydiniz

    sonuçta aracı almışsınız ya Lpg yi söktürün yada ayarları doğru yapan birini bulun.



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
      Öncelikle hoşgeldiniz

      1.6 T Motoru süper bir motordur yalnız bir iki kusuru var
      • Chip Tuning
      • Lpg
      bu iki olayı sevmez
      Chip tuningde Stage 1 yani 200 Hp ye kadar yapılırsa sorun çıkmama olasılığı yüksektir
      Lpg de ise bu işi düzgün yapan servis olmadığı için motorlarda sorun çıkıyor forumda üyelerimiz bu konuya kafa patlattı ve sorunsuz Lpg ayarı yapmayı başardılar ama dediğim gibi piyasadakiler yapamıyor.

      Aracınızdan soğumanız gayet normal sebebinin ne olduğu bilmediğiniz sorunlarlar uğraşmak gerçekten sıkıntılı keşke aracı almadan bizim forum sayfasındaki yorumlara bir göz gezdirseydiniz

      sonuçta aracı almışsınız ya Lpg yi söktürün yada ayarları doğru yapan birini bulun.
      LPG den vazgeçmesi kolay. Fakat soğutma suyundaki olay normal mi o beni endişelendiriyor

      Yorum


      • #4
        Normal değil
        bence guzel işini bilen bir servise gidin ve net teşhis koydurun sonrasında cozum araştırmasına girin



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          2 ay oldu sanırım 1.4 t insignia sahibiyim..arabayı aşık olarak aldım ve en ufak fikrim yoktu araçla alakali ..ekonomik motor 1.4 tercih ettim..İlk işi buraya üye olmak oldu ve Allah razı olsun arkadaşlardan sorduğum sorular olsun edindiğim bilgiler çok yardımcı oldular..Forumun altını üstünü getirdim kısaca gece gündüz bıkmadan yorulmadan okudum..1.4 leri değil 1.6 larla ilgili konuları da okudum ve emin olun sorun çıkaran 1.6 larin yüzde 80 inin lgp li araçlar olduğunu gördüm. .güçten düşme gaz yememe tekleme vs vs gibi ..birkaç opel ustası ile görüştüm bu motorlarin çok yetenekli motorlar olduğunu ama LPG ye uyumlu olmadığını er yada geç o motorun önümüze geleceği şeklinde söylemde bulundular..benzin fiyatları malum emin olun 1.4 t de çok çok ekonomik değil ama LPG takmamak için direniyorum...LPG ile birçok sorun çıkaran konular var ve aşağı yukarı benzer şeyler ..bir bakın isterseniz ve umarım bir an önce çözüme kavusturursunuz. .

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: Kaan352 View Post
            2 ay oldu sanırım 1.4 t insignia sahibiyim..arabayı aşık olarak aldım ve en ufak fikrim yoktu araçla alakali ..ekonomik motor 1.4 tercih ettim..İlk işi buraya üye olmak oldu ve Allah razı olsun arkadaşlardan sorduğum sorular olsun edindiğim bilgiler çok yardımcı oldular..Forumun altını üstünü getirdim kısaca gece gündüz bıkmadan yorulmadan okudum..1.4 leri değil 1.6 larla ilgili konuları da okudum ve emin olun sorun çıkaran 1.6 larin yüzde 80 inin lgp li araçlar olduğunu gördüm. .güçten düşme gaz yememe tekleme vs vs gibi ..birkaç opel ustası ile görüştüm bu motorlarin çok yetenekli motorlar olduğunu ama LPG ye uyumlu olmadığını er yada geç o motorun önümüze geleceği şeklinde söylemde bulundular..benzin fiyatları malum emin olun 1.4 t de çok çok ekonomik değil ama LPG takmamak için direniyorum...LPG ile birçok sorun çıkaran konular var ve aşağı yukarı benzer şeyler ..bir bakın isterseniz ve umarım bir an önce çözüme kavusturursunuz. .
            Bende çok seviyorum aracımı şuanda lpg siz sadece benzin de kullanmaya başladım. Daha suyuna bakmadım eve dönünce bakicam artık. Olmazsa lpg yide söktürürüm sıkıntı yok yeterki düzgün çalışsın. Sıkıntı çıkarmasın yeter. Araç arızalı olarak evde yatmasin yeter. Benim mantığım bu. Araştırmaya devam tabiki. Inşallah bu sorunu da çözücem ve gönül rahatlığıyla binicem.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Stranger59 View Post

              Bende çok seviyorum aracımı şuanda lpg siz sadece benzin de kullanmaya başladım. Daha suyuna bakmadım eve dönünce bakicam artık. Olmazsa lpg yide söktürürüm sıkıntı yok yeterki düzgün çalışsın. Sıkıntı çıkarmasın yeter. Araç arızalı olarak evde yatmasin yeter. Benim mantığım bu. Araştırmaya devam tabiki. Inşallah bu sorunu da çözücem ve gönül rahatlığıyla binicem.
              İnanın araclarimiz çok güzel ve bu dolulukta fiyat performans ta bu sınıfta bu fiyatlara arac yok..2012 model aracım ve görenler abi çok pahalıdır bu işte şöyle yakar parçası çok pahalı bizi aşar filan diyorlar ..halbuki çoğunun aracı renault citroen hyundai ve benim aracımdan pahalı. .küçük ve donanımı az kalitesi zayıf araçlara 70 80 bin TL yazılıyor ülkemizde. .bizim araçlarında işte tek handikapi herşeyi sana sunuyor hız konfor prestij lüks güvenlik görsellik ama yakıtta uzebilirim 1.5 tonum buda benim eksiğim diyor inşallah bir an önce çözülür sorunlarınız mutlu şekilde kullanmaya devam edersiniz. .

              Yorum


              • #8
                2010 yılından bu yana 8. aracım olarak 2011 insignia Cosmo 1.6T Flexride'ı alalı 3 ay oldu. Şimdiye kadar kullandığım en keyifli araç oldu. O kadar keyif alıyorum ki ne yaktığına hiç bakmıyorum. Ve ne kadar sağlam olduğunu da bizzat deneyimledim.

                Yorum


                • #9
                  Yakıt olarak zaten birşey dediğim yok, alırken bilerek aldım lpg yide ben taktırmadım aldığımda vardı. Sorunlarım lpg yi sokunce çözülecek ise hemen söktürürüm sorun değil.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: Umut Hoca View Post
                    2010 yılından bu yana 8. aracım olarak 2011 insignia Cosmo 1.6T Flexride'ı alalı 3 ay oldu. Şimdiye kadar kullandığım en keyifli araç oldu. O kadar keyif alıyorum ki ne yaktığına hiç bakmıyorum. Ve ne kadar sağlam olduğunu da bizzat deneyimledim.
                    Güle güle kullanın hocam..araçlarımız gerçekten çok sağlam ve konforlu..forumda arabanızda memnun olmadiginiz şeyler ve kronik sorunlar bölümü kısımları var..Öyle basit sorunlar ve halledilebilir şeyler ki bunlar diğer çoğu markaya göre sorun bile denemez..
                    Örnek; otomatik katlanir aynalarda takılma vs bunuda forumdan bir kardeşimiz arabayı calistirip öyle kapatıp açın gücü tam alsın dedi ve dediği gibi yaptım bir daha sorun yaşamadım. .
                    -1.4 t lerde su haznesi plastik (1.6t yi bilmiyorum) zaman içinde çatlamalar vs olabilip su eksiltme sorunu olabiliyormuş ki henüz bende yok ama su eksiltirse sebebi belli..
                    -far açma kapama düğmesinin erimesi .. ilginç bir durum bende de o düğme eridi sanırım güneş ışığını ilk alan yer arabanın dizaynindan olsa gerek..güneşlik sonrası sol kola da bir bez atıp orayı kapatıyorum en kötü yenisi ile değişim yaparım..
                    -start-stop sistemi (bu sistemin henüz tam randimanli nasıl çalıştığı hakkında bir bilgim yok ..bazı günler tam net düzgün çalışirken bazı günler hiç çalışmıyor ) sorun değil direkt kapatıp öyle devam ediyorum zaten.
                    -sürücü koltuğu yan plastik parça çatlaması buda çoğunda kronik bir durummus ama bende henüz yok olursa da dert etmem..
                    Yani bu tip küçük masraflar ile halledilebilir durumlar hep ..bunlarda elbet olucak ki kul yapımı cihazlar,zamanla parça değişimi istiycek bozulucak elbet arıza yapicak..Birazda arabaya bakmak zamanında bakımlarını yaptırmak hor kullanmamak önemli diye düşünüyorum ..1.5 ton luk bu keratalarin tek sıkıntısı diğer emsallerine göre biraz fazla yakması oda onun nazarlıgi olsun artık

                    Yorum


                    • #11
                      Bu arada dün gece baya bi geç geldim aracı garaja çektim stop edip 5 dakika kadar bekledikten sonra kaputu açtım ve suyuna baktım tabiki genleşme kabının kapağını açmadan başladım incelemeye. Ve sonuç olarak gördüğüm termostat govdesinin üstünden çıkan ve genleşme kabına dönüş yapan hortuma T ile bağlanan hortumun kelepcesinden hava ve su sızdığını gördüm. Çok az miktarda fakat sonuçta kaçak. Tabi akşam çok sıcak olduğu için müdahale edemedim bu akşam halledicem inşallah. Bunu yapınca acaba sorun çözülecek mi merak ediyorum. Bakalım (resimde kelepcenin bulunduğu yerden kaçırıyor )
                      Ekli Dosyalar

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: Stranger59 View Post
                        Merhaba ben erdem. Yaklaşık 2 ay önce 2011 model insignia 1.6 t. 180 bg. Arabayı aldım 1 hafta sonra teklemeye başladı. Servise gittim bujinin biri kesmiş. Soğutma suyunda yağ vardı. Bujiler değişti kompresyon ölçüldü ve sağlam dendi, yağ soğutma bozulmuş dendi ve değişti. Aracı aldım bu sefer 10 gün sonra su eksiltti bu sefer termostat gövdesi değişti. Şimdi de araba su eksiltmeye devam ediyor. Anlamadım gitti. Bu sabah farkettim ki yağ çubuğu ve içindeki yağ normal. Egsozda duman yok. Çekiste sıkıntı yok. Farkettiğim sorun lpg yağlamalı sistem 1 hafta önce lpg yaglamanin yagina baktım fulldu. Bu sabah baktığımda 3 parmak eksikti. Ve diğer nokta ise aracı sogukken çalıştırıp genlesme tankinin kapağını açıyorum şu sogukken normal isindikca yükselmeye başlıyor yukselince kapağını kapatıyorum. Bu normal mi yoksa anormal mi anlamadim. Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
                        Yaşadığınız sorunların tamamı düzensiz ayara sahip LPG kaynaklıdır. Motorun sebep olduğu, ya da aracın neden olduğu sorunlar değildir.
                        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: Stranger59 View Post
                          Bu arada dün gece baya bi geç geldim aracı garaja çektim stop edip 5 dakika kadar bekledikten sonra kaputu açtım ve suyuna baktım tabiki genleşme kabının kapağını açmadan başladım incelemeye. Ve sonuç olarak gördüğüm termostat govdesinin üstünden çıkan ve genleşme kabına dönüş yapan hortuma T ile bağlanan hortumun kelepcesinden hava ve su sızdığını gördüm. Çok az miktarda fakat sonuçta kaçak. Tabi akşam çok sıcak olduğu için müdahale edemedim bu akşam halledicem inşallah. Bunu yapınca acaba sorun çözülecek mi merak ediyorum. Bakalım (resimde kelepcenin bulunduğu yerden kaçırıyor )
                          İlgili T boru, insignia'larda kroniktir. LPG kaynaklı daha da ısınan motor içinde dolaşan su ise T boruyu daha da gevrekleştiriyor. Ve kaçak yaptırıyor.
                          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                          Yorum


                          • #14
                            Bahsettiğiniz sorunlar kötü ve ayarsız bir lpg montajı sebepli gözüküyor. Tek başına lpgyi sökmek yetmeyebilir. Kötü montajın sebep olduğu hasara göre işlem yapmak gerekir. Üstüne üstlük aracınız az yaksın diye muhtemelen fakir karışımla çalışıyordur ki yüksek hararetin sebebi bu olabilir.
                            34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                            BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: Stranger59 View Post
                              Bu arada dün gece baya bi geç geldim aracı garaja çektim stop edip 5 dakika kadar bekledikten sonra kaputu açtım ve suyuna baktım tabiki genleşme kabının kapağını açmadan başladım incelemeye. Ve sonuç olarak gördüğüm termostat govdesinin üstünden çıkan ve genleşme kabına dönüş yapan hortuma T ile bağlanan hortumun kelepcesinden hava ve su sızdığını gördüm. Çok az miktarda fakat sonuçta kaçak. Tabi akşam çok sıcak olduğu için müdahale edemedim bu akşam halledicem inşallah. Bunu yapınca acaba sorun çözülecek mi merak ediyorum. Bakalım (resimde kelepcenin bulunduğu yerden kaçırıyor )
                              T borusu değişmiş yenisinin kelepçesi gevşek o sızdırma ondan aynısı bende olmuştu eski kelepceyi takmıştım.yalnız dikkat edin elinizde kalmasın..
                              2010 insignia 1.6t cosmo karbon siyah..

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X