Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2015 Manuel Debriyaj sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2015 Manuel Debriyaj sorunu

    Arkadaslar selamlar
    2015 Manuel Insignia bu sabah hareket etmek icin debriyaja bastim tik sesi geldi ve debriyaj yukarida kaldi. Basmaya calistim ama olmadi ve vitesede takamadım.
    Araci servise cektirdim garantisi biteli 20 gun oldu. Usta sanzuman sıkısmıs ne oldugunu anlamadim acip bakam lazim demis. servis yetkilisi aradi ve sadece acıp kapatma icin 550tl fiyat istedi. Icınden cikacak duruma gorede extra fiyat belirleyeceklermis.
    Dışarıda birkac yere sordum eger baski balata veya bilya sorunuysa hersey dahil 1500 tl yi bulur dediler. Serviste eger garanti kapsaminda bir konuysa biz genel merkezle gorsup garantiye girmes icin elimizden geleni yapariz dediler ama henuz fiyat vermediler. bende riske girmeyeyim diye servise okey verdim.
    Sizce sorun ne olabilir ? yanlis biliyorsam duzeltin lutfen. Baski balatada sorun olsa debriyaj duser ve asagida kalmazmi ? bende tam tersi sanki yay sıkışması gibi basmaya calisiyorum olmuyor.Bugune kadar cekisinde felanda sorun yoktu. Ayagimla debriyaja basmaya calisirken viteside 1e takmaya calisiyorum arac hafif hafif hareket ediyor, ayrica arac 40,000km de. Devirsiz yada yarim debriyaj gibi davranislardada hic bulunmam.
    Tesekkurler

  • #2
    Hocam sizinkine benzer bir olay okudum başka bir platformda..Ford marka bir aracın debriaji şişmiş basilmiycak derecede sertleşmis. .sahibi zorlamış ve düzelir gibi olmuş araç 140 km bu şekilde gitmiş ve ertesi sabah aynı sorun olunca servise çekilmiş araç sanziman aşağı inmiş dağılan parçalar olmuş toplamda 800 TL yakın parça ve işçilik tutmuş..2018 yılında olmuş bu olay..Tabı böyle bir sıkıntı en son istenilen şey..
    Burda deneyimli arkadaşlarımız var farkli ve yerinde bilgiler verebilirler..ben sadece durumu benzettigim icin yazmak istedim..servise cektirerek doğru olanı yapmışsınız..bu tip durumlarda zorlamamak en iyisi..Umarım en az masrafla halledilir sorununuz..

    Yorum


    • #3
      Geçmiş olsun. Benim aracım da manuel ve hiç başıma gelmedi. Sonucu merakla bekliyorum.


      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

      Yorum


      • #4
        Gunaydin arkadaslar.
        Dun aksam 18:30 gibi servis yetkilisi aradı ve sorunun baskı balatadan oldugunu, parcanin resimlerini cektigini ve genel merkeze gonderdigini garanti kapsaminda degismesi icin ugracaklarini ama simdiye kadar bu konuda hic onay alamadiklarini sadece bana soz verdikleri icin ugrasacaklarini belirtti.
        Bundan onceki aracim Megan Sport tourer onuda sifir aldim 7 yil kullandim boyle bir durumla karsilasmadim. Ondan oncede Vectra B vardi 5 yil kullandim ondada boyle bir durumla karsilasmadim. Soylemesi ayip ama 14 yasindan beri arac kulluniyorum. Boyle bir durumu yaratacak sekilde arac kullandigimi hic sanmiyorum ama muhtemelen kullanici hatasi deyip bana yukleyecekler.
        Biri carpsa pert olsa icim bukadar acimaz. Herturlu araci aldigima pisman oldum. Beni tanimayan birine arabayi satmak istesem adam bir sorunu varmi aracin? dese yok ama 40 binde baskı balata degisti desem karsimdaki dogal olarak nasil araba kullaniyosun diye dusunecek, Taniyan birine satmak istesem oda ya bu adam iyi arac kullanir demekki arabada kronik bir sorun var diye dusunecek. Herturlu negatif .
        Servisin cektigi resimleri alabilirsem buradan paylasirim.
        Saygilar

        Yorum


        • #5
          Hocam öncelikle Allah daha beterinden saklasın. .geçmiş olsun..Aracı satarken baskı balata değişiminin veya motorla alakalı revizyonlarin km oynanmadikca sıkıntı ve sorun olacağını dusunmuyorum yani evet bi sorun oldu ve orijinal parçaları ile serviste değişti.
          Biraz hassas bakıyorsunuz belliki sizde titiz birisisiniz..Yalnız bende sizin gibi sorunu size yukleyeceklerini düşünüyorum..yani gonlunuz olsun bakın ugrasiriz ama büyük ihtimal ihale size kaldı demeye getirmişler..
          Fakat siz yinede bu km de aracın neden baskı balata attigini fabrika hatasi olabilir minin ?üzerinde durun biraz..Benim aracım da 2012 ve yeni aldım alırken hiç sormadım baskı balata değişti mi vs diye aldığım kişide söylemedi bahsetmedi hiç..Experte soktum ve satişini yaptık aracın. .Şu anda şehir içi yakıtı dışında beni üzen bir yanı yok )
          Belki kötü bir şans yada gerçekten hatalı üretim ama bu aracinizdan sogumaniza vesile olmasın ..Tekrardan geçmiş olsun beterinden kotusunden saklasın Rabbim cumlemizi..

          Yorum


          • #6
            Sadece baskı balatayla kurtarıyorsanız şanslısınız. Başka parçaların değişimi de olacak mı o önemli. Mesela volant? Normal şartlarda da bu araçlarda balata bu km'lerde bitiyor. Ben geri geri yokuş çıkma gafletinde bulunup balatayı yakmıştım ve 23 binde değişmişti. Alıcı olarak tek düşüneceğim şey değişim zamanı gelmiş mi olurdu, o da parası benim cebimden çıkacak mı diye. Yoksa sarf malzemelerin zamanından önce değişmesinin açıklanamayacağı gibi bir durum yok. Siz o konuda içinizi rahat edin.


            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

            Yorum


            • #7
              Herkese selamlar ayrica tesekkurler.
              Buyuk bir supriz oldu ve Antalya Ant oto genel merkezi parcalarin tamaminin garantiden degisimi konusunda ikna etti.Butun baski balata seti degisti.araci biraz oncede teslim ettiler. Aracta debriyaj cok yumusamis. Cekisi cok iyi.Debriyaja bastigimda tam yaridayken cit diye hafif bir ses geliyor. Daha ben test etmeden bana bu sesi gosterip sizi rahatsiz etmesin normal bir ses dediler. Artik samimiyetlerine guvenmekten baska carem yok.Sanki bu ses tam kavrama noktasinda geliyor. Umarim soyledikleri gibi normaldir.
              Herkese tesekkurler

              Yorum


              • #8
                Hocam geçmiş olsun adınıza sevindim.. Allah beterinden saklasın

                Yorum


                • #9
                  Geçmiş olsun, aşırı olumsuz düşünüyorsunuz bence Baskı balatadır, biter, yıpranır, normal şeyler, keyif almaya bakın. Kimsenin de arabayı alırken baskı balatası değişmiş diye kötü gözle bakacağını düşünmüyorum, şahsen daha önce bakmadım da. Arabayı alacağım zaman ne durumda olduğu önemli, debriyaj iyi mi yoksa değişimi yakın mı buna bakmak lazım, değişimi yaklaşmışsa ona göre pazarlık yapılır. Sizin arabada değiştiği için zaten böyle bir derdiniz olmayacak.

                  Keyifli sürüşler
                  InsigniaTEAM

                  Yorum


                  • #10
                    Debriaj seti değişen hatta şanzıman değişen arac gözümde daha değerlidir. Mis gibi değişmiş işte. Yenilenmiş. Yanlış düşünüyorsunuz. Aracı beğenmedim desen ok! de,,,

                    Çıt sesi normal değil. Olmaması gerekir. Fakat tüm tertibat değiştiği için geliyor ve geçecektir. Muhtemeen baskının uclarına debriaj rulmanı deydikçe gelen sestir. Geçer.
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #11
                      Yorumlar icin herkese tesekkurler.
                      Araci iki gundur kullaniyorum. Ilk basta gelen cit seside artik gelmiyor. Hersey normale dondu. Umarim boylede devam eder.
                      Opel neden ve nasil yapti bilmiyorum ama sagolsunlar. Belki gercekten musteri memuniyeti belkide parca zaten fabrika cikisli arizaliydi bugun patladi onlarda 15 gun icin benimle yuz-goz olmak istemediler. Iki turlude en azindan bir sureligine daha normal bakimlardada yetkili servise gitme konusunda beni ikna ettiler

                      Yorum


                      • #12
                        Çok geçmiş olsun, sorunun böyle çözülmüş olmasına sevindim. Benim açımdan da alacağım aracın baskı balata değişim yapmış olması artıdır.

                        Yorum


                        • #13
                          Konuyu tekrara hortlatmak istemezdim ama belki faydasi olur diye bir bilgiyi paylasmak istedim. Bakim icin gittigimde tesadufen benim araci yapan ustayla tanıştım. benim aracin baski balata ayağı kırılmıs. Baski balatasinda bitme gibi bir durum soz konusu degilmis. Resimleri gondermisler opel genel merkezi once garanti disi demis. Bunlarda kullanici bu ayağı kıramaz deyip aksini belirtip ısrar edince garanti kapsamina aldirmislar. Bu ayakla beraber butun baskı balatada değişiyormuş.
                          Herkese keyifli sürüşler.

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X