Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2011 Insignia 2.0 CDTI - Disk Çizilme Sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2011 Insignia 2.0 CDTI - Disk Çizilme Sorunu

    Merhaba,

    Eşimin aracı sık sık diskleri çiziyor ve disk değiştirmek zorunda kalıyoruz. Balatalardan çok disk değiştiriyorum desem yeridir. Özel servislere "bunun bir nedeni olmalı, bir problem var ki araç sürekli disk çiziyor" diyorum; "suya girmişsindir" diyor... Yahu arabayı evde mi kullanıyoruz, tabii ki suya gireceğiz. Diğer araçlar suya girmiyor mu! Bir önceki aracımolan Megane 3 ST 100.000 km'de orijinal diskleri kullanıyordu ve sıfır titreme vardı.
    Bildiğim kadarıyla bu sorun sadece benim araçta da yok, yaygın bir problem. Bunun nedeni ve çözümünü bilen var mıdır? Yoksa her sene disk mi değiştireceğiz?

  • #2
    Çözümü orjinal disk ve orjinal balata kullanılması. Eskiden disklerden ses gelmesi gibi problemler vardı. Fakat zaman içerisinde yeni üretilen parçalar ile birlikte bu sorun çözüldü.

    Yorum


    • #3
      Orijinal disk ve orjinal balata dediğiniz şey OEM üreticiler tarafından üretilen parçalardır, tek bir "orijinal" disk veya "orijinal" balata yoktur. Bosch disk de orijinaldir, TRW disk de, ne biliyim Delphi de. Ben de tüm yedek parçalarımı orijinal kullanıyorum zaten, 2. sınıf yan sanayi parça taktırmıyorum.

      Yorum


      • #4
        orijinal olması bence ötmesine engel değil zaten. 2 bakımdır üstelik sıfır diske takılan balatalarda ötüyor zaman zaman, az da olsa, bitmeye doğru daha da artıyor. Bu konuyu araştırırken, balata tozunda bulunan ve doğaya suya karıştığında kansorejen etkisi fazla olan bir madde kanunen yasaklanmış ve o madde karışımdan çıkarıldıktan sonra mesela boshun bir çok balatası ötüyr muş muş deniyor bazı platformlarda. tabi ne kadar doğru bilemeyiz.
        1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
        Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

        Yorum


        • #5
          Benim problemim ötme değil zaten, ötmesine razıyım. Diskler çiziliyor ve fren yaparken direksiyon elimde dans ediyor. Özellikle uzun yolda insanı araçtan soğutuyor ve tedirgin ediyor.

          Yorum


          • #6
            titreme varsa net şekilde disk değişecek. Son servisimde garantiden değiştirdiler diskleri. 25000km araçta disk eğikliği mantıklı gelmedi onlarada. ki çok saçma zaten. kullanılan malzeme demekki tırt, orijinal olsada ki ben yüksüz ve sakin kullanan biriyim genelde.
            1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
            Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

            Yorum


            • #7
              Orjinal parça dediğimiz şey GM'in onay verdiği çözüm ortaklarının üretimini gerçekleştirdiği parçalardır. Aracınızda hangi marka disk ve balata olduğunu, kaç kilometrede değiştiğini vb. bilgilerinizi paylaşmamışsınız. TRW veya Delphi veya Bosch'un ürettiği disk ve balatalarda farklı sorunlarda olabiliyor. Örneğin; TRW'de ses yapan araç Bosch takıldığında sesi kesebilir.

              Direksiyondaki titremede kesinlikle diskin yamukluğundan kaynaklı. Sert ve sık frenleme yapılmıştır, diskler ısınmıştır araç yıkanmıştır, suya girmiştir vs. vs zaman içinde ısınıp aniden soğuyan metal küçükte olsa yamulma eğilimi göstermiştir.

              Bu tür şeylere dikkat ederek kullandığım aracımın fabrikada takılan disklerini 90 bin kilometrede değiştirdim. Hiç torna işlemi yaptırmadım.

              Yorum


              • #8
                Başka yerlerde de var mı bilmiyorum da İzmir'den sonra devlet kara yolu kenarında dinlenme tesisleri oluyor.
                Bir çoğunda yüksekten akıtılan su var, örneğin yaz günü , orada mola verdiniz, araba da bir banyo alsın deyip
                duşun altına girdiniz, hapı yuttunuz , diskler eğildi

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
                  orijinal olması bence ötmesine engel değil zaten. 2 bakımdır üstelik sıfır diske takılan balatalarda ötüyor zaman zaman, az da olsa, bitmeye doğru daha da artıyor. Bu konuyu araştırırken, balata tozunda bulunan ve doğaya suya karıştığında kansorejen etkisi fazla olan bir madde kanunen yasaklanmış ve o madde karışımdan çıkarıldıktan sonra mesela boshun bir çok balatası ötüyr muş muş deniyor bazı platformlarda. tabi ne kadar doğru bilemeyiz.
                  Evet Asbest isimli kimyasalı artık kullanmıyorlar.
                  1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                  2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                  3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                  4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                  5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                  6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post
                    Orjinal parça dediğimiz şey GM'in onay verdiği çözüm ortaklarının üretimini gerçekleştirdiği parçalardır. Aracınızda hangi marka disk ve balata olduğunu, kaç kilometrede değiştiğini vb. bilgilerinizi paylaşmamışsınız. TRW veya Delphi veya Bosch'un ürettiği disk ve balatalarda farklı sorunlarda olabiliyor. Örneğin; TRW'de ses yapan araç Bosch takıldığında sesi kesebilir.

                    Direksiyondaki titremede kesinlikle diskin yamukluğundan kaynaklı. Sert ve sık frenleme yapılmıştır, diskler ısınmıştır araç yıkanmıştır, suya girmiştir vs. vs zaman içinde ısınıp aniden soğuyan metal küçükte olsa yamulma eğilimi göstermiştir.

                    Bu tür şeylere dikkat ederek kullandığım aracımın fabrikada takılan disklerini 90 bin kilometrede değiştirdim. Hiç torna işlemi yaptırmadım.
                    Direksiyondaki titremenin diskten kaynaklı olduğunu ve disk değiştikten kısa bir süre sonra yeniden başladığını bildiğim için marka paylaşmaya gerek görmedim. Zaten normalde hiç bir disk 3 - 4.000 km'de eğilip, titreme yapmaz. Ayrıca bu sorunun bir kaç yerde "Insignia 2.0 CDTI için kronik sorun" olarak paylaşıldığını gördüm; bu yüzden çözüm arayışındayım. Problem yıkatmadan (ki yılda 2-3 kez araç yıkatırım), suya girmeden (diğer araçlar hiç suya girmiyor mu, ya da biz bu aracı eve gelince gölete mi park ediyoruz!) kanyaklı değil, problem kesinlikle araçtan kaynaklı.

                    Yorum


                    • #11
                      ufuk bey haklı isyanınızı anlamakla birlikte merak ediyorum bu kadar çabuk ve kolay şekilde disk nasıl eğiliyor diye... alala
                      1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                      Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                      Yorum


                      • #12
                        Hocam ben de tam olarak bu konuyu araştırıyorum...

                        Servisler ısrarla "suya girmişsindir, yıkamacılar diske su tutmuştur" falan diyor. Ben de buna isyan ediyorum işte; çünkü bu durumlar benim bugüne kadar kullandığım tüm araçlarda oluşan durumlar, bu aracı özel olarak suya sokmuyorum. Neden 100.000 km kullanılan Megane 3 ST'da eğilmiyor da, Insignia'da 4-5.000 km'de bir disk eğiliyor? Ya da şu an kullandığım 17.000 km'deki makyajlı Insignia'da neden hala eğilmemiş?

                        Yorum


                        • #13
                          Merhaba,

                          Benim araç da yaklaşık 50.000 km de ve geçenlerde diskleri tornalattım, yüksek hızda firene basınca titreme yapıyordu malesef. bence bu sorun tamamen üründen kaynaklı, araç oldukça ağır, frenler yeterince güçlü, çok yüksek ısılara ulaşıyor, buna karşın bu ısılarda su temasında çok çabuk eğilebiliyor, çok daha mukavemetli diskler takılabilir belki ama onların da fiyatları ekonomiden çok uzak olacağı kesin.

                          Yorum


                          • #14
                            Hocam siz 50.000 km'den bahsediyorsunuz, ben 8-10.000 km'den. 50.000 km'de bir disk değiştirmeyi kabullenebilirim, bu araçlar böyle derim. Ama 3-4.000 km sonra direksiyon titremesi başlıyorsa benim araçta başka bir sıkıntı var diye düşünüyorum.

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: earl-2000 View Post
                              Merhaba,

                              Benim araç da yaklaşık 50.000 km de ve geçenlerde diskleri tornalattım, yüksek hızda firene basınca titreme yapıyordu malesef. bence bu sorun tamamen üründen kaynaklı, araç oldukça ağır, frenler yeterince güçlü, çok yüksek ısılara ulaşıyor, buna karşın bu ısılarda su temasında çok çabuk eğilebiliyor, çok daha mukavemetli diskler takılabilir belki ama onların da fiyatları ekonomiden çok uzak olacağı kesin.
                              Tornalatınca düzeldimi peki. Benim aracım 54 bin de daha ve disklerde çizikler var.(2011 model a16let) Frenlerden de hiç memnun değilim. Klima açınca vs arabanın frenleri bir tuhaf oluyor bazen aşağıda bazen yukarıda tutuyor. Usta balatalar iyi diyor ama ben bir de hidrolikleri değiştirmeyi deneyeceğim.
                              İnsignia 1.6t 180hp cosmo

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X