Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Dizel araçta beygir ve tork attırma

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Dizel araçta beygir ve tork attırma

    Merhabalar herkese iyi akşamlar ;

    Dizel araçta, yazılım dışında hangi uygulama yapılırsa aracın beygir ve torkunu artırabiliriz?

    Yazılım dışı bu uygulamaları teori dışı uygulayan arkadaşlar yardım ederse sevinirim


  • #2
    Turbo pallerini büyütebilirsiniz yada bi boy büyük turbo takabilirsiniz..
    34 PHG 39 // İt Köpek A.Ş.
    Insignia 1.6 CDTI COSMO AS + 19' Rims + Sprintbooster + Vogtland 30mm Springs + BiTurbo Exhaust + Dr.ECU Stage1
    http://i.hizliresim.com/r3B80z.jpg

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: hsn_gok View Post
      Turbo pallerini büyütebilirsiniz yada bi boy büyük turbo takabilirsiniz..
      İlk olarak cevap için teşekkür ederim;
      siz uyguladınızmı bu işlemi , ücreti ve kaç beygirlik bir artış var ?

      Yorum


      • #4
        Yazılım iki türlü uygulanır
        1-Ecu ya direk yazılım (chip)
        2-Box takmak (avantajı istediğiniz zaman sokabilirsiniz)

        ECU yapilan yazılım aracın limitlerini tamamen kullana bilirsiniz box ise limitleri zorlanan ideal olan bir performansi set eder



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
          Yazılım iki türlü uygulanır
          1-Ecu ya direk yazılım (chip)
          2-Box takmak (avantajı istediğiniz zaman sokabilirsiniz)

          ECU yapilan yazılım aracın limitlerini tamamen kullana bilirsiniz box ise limitleri zorlanan ideal olan bir performansi set eder
          Bende şuan megachips yazılımı var yani 136-170 beyfir oldu araç. Benim tek merakım bunun bir adım ilerisi varmı. Şuanlık Herhangi bir sıkıntım yok, fakat belki ileride beygirle bir kademe daha oynarım diye. Aslında çokta zorlamamak lazım, sonra motoru eline almak var

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: ilbey kurt View Post

            İlk olarak cevap için teşekkür ederim;
            siz uyguladınızmı bu işlemi , ücreti ve kaç beygirlik bir artış var ?
            Turbo pal büyütme işlemini en yakın arkadasım uygulamıştı ondan biliyorum Transporter' da 130 hp--160 hp almıştı dyno testinde..Benimde aracımda yazılım var bende ilerleyen zamanda düşünüyorum..Maliyet olarak ortalama 1500 TL civarı felan..

            34 PHG 39 // İt Köpek A.Ş.
            Insignia 1.6 CDTI COSMO AS + 19' Rims + Sprintbooster + Vogtland 30mm Springs + BiTurbo Exhaust + Dr.ECU Stage1
            http://i.hizliresim.com/r3B80z.jpg

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: hsn_gok View Post
              Turbo pal büyütme işlemini en yakın arkadasım uygulamıştı ondan biliyorum Transporter' da 130 hp--160 hp almıştı dyno testinde..Benimde aracımda yazılım var bende ilerleyen zamanda düşünüyorum..Maliyet olarak ortalama 1500 TL civarı felan..
              Aslında düşünelebilir. Cevap için teşekkürler

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: hsn_gok View Post
                Turbo pal büyütme işlemini en yakın arkadasım uygulamıştı ondan biliyorum Transporter' da 130 hp--160 hp almıştı dyno testinde..Benimde aracımda yazılım var bende ilerleyen zamanda düşünüyorum..Maliyet olarak ortalama 1500 TL civarı felan..
                Kısa bir sürede yaptıracaksanız deneyimlerinizden yararlanmak isterim. Eğer çok sonra düşünüyorsanız ben deneyimlerimi aktarırım

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: ilbey kurt View Post

                  Kısa bir sürede yaptıracaksanız deneyimlerinizden yararlanmak isterim. Eğer çok sonra düşünüyorsanız ben deneyimlerimi aktarırım
                  benim biraz uzun sürebilir (araya bi kız olayları girdi öyle söyleyeyim) siz yaptırırsanız deneyimlerinizi aktarırsınız..
                  34 PHG 39 // İt Köpek A.Ş.
                  Insignia 1.6 CDTI COSMO AS + 19' Rims + Sprintbooster + Vogtland 30mm Springs + BiTurbo Exhaust + Dr.ECU Stage1
                  http://i.hizliresim.com/r3B80z.jpg

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: hsn_gok View Post

                    benim biraz uzun sürebilir (araya bi kız olayları girdi öyle söyleyeyim) siz yaptırırsanız deneyimlerinizi aktarırsınız..
                    Hahaha kolay gelsin hocam

                    Yorum


                    • #11
                      Yapılabilecek bir kaç şey daha mevcut. Tabii uygulayan var mıdır bilmiyorum.

                      EGR iptali,
                      DPF iptali,
                      Turbo büyütülmesi

                      gibi şeyler yapabilirsiniz. Sorunsuzluğunu bilmiyorum. Dizel motorlar için genel olarak yapılabilecek şeylerden en etkilileri.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post
                        Yapılabilecek bir kaç şey daha mevcut. Tabii uygulayan var mıdır bilmiyorum.

                        EGR iptali,
                        DPF iptali,
                        Turbo büyütülmesi

                        gibi şeyler yapabilirsiniz. Sorunsuzluğunu bilmiyorum. Dizel motorlar için genel olarak yapılabilecek şeylerden en etkilileri.

                        Araca şuanlık yazılım atmış ve sprint booster takmış bulunuyorum. Araç inanılmaz derece keyif veriyor. Eski halide tabiki keyif veriyordu fakat ilk 2 vites sıkıntısı çoğunlukla sprint booster ile çözülmüş oldu.

                        1.6 cdti araç 136 beygirden 170 beygir, 320 torktan 390 tork'a çıktı. Sprint booster tabiki beygir veya tork attırmıyor ama 0-100 ü kesinlikle artırdığı kesin ve ayrı bir keyif verdiği ortada. Açıkcası yazılım atmaktan korkan arkadaşlara ben tavsiye ediyorum.

                        Yorum


                        • #13
                          sprint booster sonrası dyno da 0-100 ölçümü yaptınız mı ?
                          "insanlar arasında, insanlardan bir insan olmak"

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: Ghostrider View Post
                            sprint booster sonrası dyno da 0-100 ölçümü yaptınız mı ?
                            Yok sokmadım ama kapatıp açıp saniye hesabı yaptım. Biraz acemice bir ölçüm ama 0.5 ile 1 sn arasında bir artış var. Ki aslında bakıldığı zaman mantıksız birşey değil. Evet ne beygirde ne tork ta bir değişim yok ama motora gaz pedalından giden sinyalde bir artış var. Zaten 0-100 saniye artışının en büyük nedenlerinden biri bu(Tabiki bu benim şahsi düşüncem). Bana gelince sürekli yarış halinde sürmediğim için aracı, özellikle alt devirleri çok canlandırdığı için araba başka bir forma büründü.

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: ilbey kurt View Post

                              Yok sokmadım ama kapatıp açıp saniye hesabı yaptım. Biraz acemice bir ölçüm ama 0.5 ile 1 sn arasında bir artış var. Ki aslında bakıldığı zaman mantıksız birşey değil. Evet ne beygirde ne tork ta bir değişim yok ama motora gaz pedalından giden sinyalde bir artış var. Zaten 0-100 saniye artışının en büyük nedenlerinden biri bu(Tabiki bu benim şahsi düşüncem). Bana gelince sürekli yarış halinde sürmediğim için aracı, özellikle alt devirleri çok canlandırdığı için araba başka bir forma büründü.
                              "0.5 ile 1 sn arasında bir artış var" derken aslında düşüş olacaktı

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X