Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Doğru lastik hava basinci

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Doğru lastik hava basinci

    Merhaba arkadaşlar 255 35 20 lastikler için doğru hava basıncı ön ve arkala ne olmalı acaba bilen arkadaşlar yardimci olurlarsa sevinirim şimdiden yardimlariniz için teşekkür ederim

  • #2
    Opc de kullanıyorum ön 39 arka 36

    Yorum


    • #3
      Ancak aracınızın cinsini belirtmemişsiniz araçtan araca değişiklik olabilir.Zaten sürücü koltuğunun yanında lastik havaları mevcuttur

      Yorum


      • #4
        aracin yuk durumu, surucunun ekonomi mi konfor mu istedigine gore degisiklik gosterir. kapida yazan degerler arasindan kendinize gore en uygununu yine kendiniz ayarlayabilirsiniz ancak.
        OPC Line Sport

        Yorum


        • #5
          Arkadaşlar jant olcusune göre hava basılmaz ortalama 32 ideal basinctir ihtiyaca göre basınç artırılır bununda bilimsel sebebi vardır



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #6
            Arac 2014 insignia cosmo kapıda 235 35 20 ölçüleri yazıyor jantlar bayiiden alınma orjinal jantlar ancak 255 35 20 lastik var üzerinde o yüzden sordum zaten sizlere kapıda farklı Lastik ebatlarina göre değerler yazmasindan dolayı kaç basacagimi çözemedim hepsine 32 bastım bu yüzden fakat ideali ön arka kaç olmalı onu merak ediyorum yani ekonomi için kaç konfor için kaç olmalı sizce bu lastik ve jant ebatlarina ve araca göre ?

            Yorum


            • #7
              Geçmişteki konularda bu konu işlenmişti özetlersek

              Bana göre;

              32 Normal
              36 Ekonomi (Yol hatalarını hissettirme max olur)
              Önler 36 Arkalar 40 ise Tüm koltuklar dolu bagaj da yük var ise ekonomi için uygulana bilir


              Şu bir gerçektir lastiği ne kadar yüksek basınçla şişirirseniz o kadar yere teması azalır temas azalması Ekonomiyi getirir fakat firenleme mesafesi ve yol tutuşu olumsuz etkilenir bu yüzden genel kanı normal lastik basınçlarında kullanmak gerekir 32 idealdir

              Geçmişteki konulardan birtanesi

              Arama Kısmına "Lastik Basıncı" diye yazarsanız bir sürü yorum ve konu göreceksiniz
              Son düzenleme: FacomX; 27.08.2018, 14:29.



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #8
                Çok teşekkür ederim yardım ve destekleriniz için

                Yorum


                • #9
                  Hocam yanlışınız var, bizim araçlarda önler için arkalardan daha yüksek basınç öneriliyor. Yani 36-40 değil, 40-36 olur. (Tabii OPC gibi farklı modellerde durum farklıyse iş değişir.)

                  Yüksek hava basıncı kadar düşük hava basıncı da tehlikelidir; o yüzden en doğrusu üreticinin önerdiği aralıklar arasında seçim yapmaktır.

                  Yorum


                  • #10
                    Ufuk hocam düzeltme için teşekkürler.
                    Dikkat ederseniz önerdiğim linkte bir etiket var bu etikete göre yapılırsa daha iyi olur tabiki ama her arabada kapı direklerinde bu etiketlerden olması lazım ve gerekli yük ve yolcu sayısına göre lastik ölçülerinin ne olması gerektiği bilgisi var.

                    ön arka ön arka
                    Normal 230 kpa - 210 kpa - 33,35 psi / 30,45 psi
                    Eco 270 kpa - 260 kpa - 39,16 psi / 37,70 psi
                    Yüklü 230 kpa - 280 kpa - 33,35 psi / 40,61 psi




                    Düşük lastik basıncı ile yolculuk yapmak tehlikelidir kalitesiz bir video ama anlatılmak istenen olay anlaşılıyor

                    Doğru lastik basıncı olmadan yolculuk etmeyelim lütfen

                    Geçenlerde kullandığım Skoda Octavia aracımın lastiklerini değiştirdim sıfır lastik takıldı neyse yola çıktım bir iki fren testi yaptım araç kafadan sağ doğru kayıyor Allah alah dedim acaba fren balatalarımdamı sorun var derken bir gün sonra lastik patlak uyarısı geldi meğerse lastikçi ön sol lastiğin havasını 20 bar basmış diğerleri 31-32 iken bir tanesi düşük olduğu için araçta frenlemede bariz kayma yaptırdı sonuçta lastik basıncı düzelttim o gün bu gündür sorun yok .



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #11
                      Doğru lastik basıncı görsel olarak en güzel yıkama yaptıktan sonra ileri geri alırken lastik yüzeyine yapışan toz-kum zerreciklerinden anlaşılıyor. Ortasına yapışıp kenara yakın kısımlarına yapışmamışsa lastik havası fazladır, aksi durumda da tam tersi. Deneyebilirsiniz.
                      34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                      BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                      Yorum


                      • #12
                        Bu işlerde aracın kullanım kılavuzuna bakmayı tercih ederim. 255/35 R20 tipi lastik sadece 2.8 OPC modelinde tavsiye edilmiş bir lastik ebatıdır. Bunun da 3 kişiye kadar ekonomik kullanımda ideal basıncı önler 45 arkalar 43'tür. Konfor için ise yine 3 kişiye kadar tavsiye edilen basınç önler 39 arkalar 36'dır. Araçların kasa tipi ve motoruna göre tavsiye edilen lastik ebatları ve basınçları farklıdır.

                        https://puu.sh/BllI1/14c83444c5.png

                        Ekleme: Makyajlı kasalar için aracın kitapçığını pdf formatında indirmek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz. Lastik basınç bilgileri 296. sayfadan itibaren.
                        https://www.opel.ie/content/dam/opel...5_43_en_gb.pdf
                        1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X