Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Fren Balatasını Değiştirdik

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Fren Balatasını Değiştirdik

    Merhaba, yetkili servisin 520+470 TL sadece parca fiyatı verdiği balata değişimini DELPHİ marka olarak özel serviste 150 TL'ye yaptım. Sırada triger seti ve lastikler var.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

  • #2
    Hocam hayırlı olsun ..anlamadığım bu aracin orjinal fren balataları neden bu kadar pahalı ? Arabayı aldığım arkadaş ta pahalı diye taktiramamis yeni almış balataları ama memnun değilmiş ...yüksek hızlarda frene basınca titreme yapıyor araç ..kendisi de söylemişti ..bu orjinal balataların ciddi soruyorum bilmediğimiz bir özelliği filan mı var ??

    Yorum


    • #3
      Hiç bir özelliği yok. Araba titriyorsa frende, diskler aşinmıştir balatadan değildir. Şöyle bir gerçek var, bayi bazen 300-500 tl gibi komik bir kar ile aracı satmak zorunda kalır. Ama servisten bunun acısını çıkarır. Olay bu.

      Yorum


      • #4
        Balata vb parçalarda "orijinal" dediğimiz parçalar da zaten Delphi,Bosch,TRW,Ferrodo,Sachs gibi OEM üreticilerin parçaları. Tek farkı "GM" (artık PSA olur) kutusunda satılmaları. Her ne kadar firmalar bu tür ürünleri OEM üreticilerden alırken fazladan kalite kontrolü yapıyor dense de; bence balata gibi parçalarda çok da önemli değil zira çok detaylı özellikleri olan bir parça değil, %99 ihtimalle üretici otomotiv firmalarına hangi ürünü veriyorsa pazara kendi markasıyla da aynı ürünü sunuyor. Kendi markasının da bir değeri var sonuçta.

        Yorum


        • #5
          Araç 30 binde olduğu için disklerde ve arka balata da sorun yok. DELPHİ kullanan çok arkadaş var, memnunlar. 1.6 cdti Astra var babamda, serviste bin TL civarında bakim ücreti söylendi. Dün Bosch Çar Servise te 450 TL'ye yaptırdık. Servislerde kar marjı yüksek sanirim. Esas parayı servisten kazanıyorlar

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
            Balata vb parçalarda "orijinal" dediğimiz parçalar da zaten Delphi,Bosch,TRW,Ferrodo,Sachs gibi OEM üreticilerin parçaları. Tek farkı "GM" (artık PSA olur) kutusunda satılmaları. Her ne kadar firmalar bu tür ürünleri OEM üreticilerden alırken fazladan kalite kontrolü yapıyor dense de; bence balata gibi parçalarda çok da önemli değil zira çok detaylı özellikleri olan bir parça değil, %99 ihtimalle üretici otomotiv firmalarına hangi ürünü veriyorsa pazara kendi markasıyla da aynı ürünü sunuyor. Kendi markasının da bir değeri var sonuçta.
            Ufuk hocam,

            Dediğiniz doğru Gm balatalarını yanlış hatırlamıyorsam TRW üretiyor ama orjinal ürünle oem ürün ürün arasında balata içinde kullanılan malzemin yoğunluğu ve özelliği aynı olmuyor bazen piyasalarda orjinal Gm logosu silinmiş ürünler görebilirsiniz bu ürünler üretici tarafından müşteriye gönderiyor (Opele) yapılan cımbız testinden geçemiyorsa o bütün o partiyi iade ediyor ve üreticide bunu piyasaya oem olarak sürüyor bu seri %100 sorunlu değil ama yapılan test kriterlerine uygun olmayan ürünleri bazen bizlere denk geliyor oem olduğunda yada sorunsuz ürünler denk geliyor bu da bizim kafamızda soru işareti çıkarıyor biri diyor sorunsuz biri diyor sorun var burada şans devreye giriyor

            Esas soru şu Bazı kritik öneme sahip parçalarda canınızı şansa teslim etmek istermiyiz.



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Delphi vs. markalar kaliteli markalar olmasına rağmen insignianın önde olan özelliklerinden biri de fren kabiliyeti. Önceki aracımda bir kaç sefer maliyet sebebiyle oem bir marka balata taktırmıştım. Aşırı derecede ses ve titreşim yaptı ve ayrıca fren mesafesinde uzama hissettim. Bu sebepten dolayı sıfır taktırmış olduğum balataları ve diskleri serviste orjinalleriyle değiştirdim ki bana çok daha fazla malietli olmuştu. Sorunsuz olarak kullanayım derseniz orjinal balatalardan şaşmayın derim. Ama beni ses rahatsız etmez, fren mesafesi de biraz uzasa sıkıntı olmaz derseniz oem alınabilir.
              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Umut Hoca View Post
                Araç 30 binde olduğu için disklerde ve arka balata da sorun yok. DELPHİ kullanan çok arkadaş var, memnunlar. 1.6 cdti Astra var babamda, serviste bin TL civarında bakim ücreti söylendi. Dün Bosch Çar Servise te 450 TL'ye yaptırdık. Servislerde kar marjı yüksek sanirim. Esas parayı servisten kazanıyorlar
                Bosch car servisleri nasıl? Tavsiye edermisiniz? Bizim araçlardan anlıyorlarmı?

                Yorum


                • #9
                  Genelde Bosch Car Servisleri yetenekli oluyorlar



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: yakar_35 View Post

                    Bosch car servisleri nasıl? Tavsiye edermisiniz? Bizim araçlardan anlıyorlarmı?
                    Bosch servisleri genellikle bosch marka filtre ve sarf ekipmanları kullanıyorlar. Bosch, bu markalarda ortalama kalitede malzeme üretir. Örneğin bazı marka araçların orjinal ekipmanı bosch'a göre daha kalitesizken, bazı markaların orjinal ekipmanları çok daha kaliteli oluyor.
                    34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                    BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post

                      Ufuk hocam,

                      Dediğiniz doğru Gm balatalarını yanlış hatırlamıyorsam TRW üretiyor ama orjinal ürünle oem ürün ürün arasında balata içinde kullanılan malzemin yoğunluğu ve özelliği aynı olmuyor bazen piyasalarda orjinal Gm logosu silinmiş ürünler görebilirsiniz bu ürünler üretici tarafından müşteriye gönderiyor (Opele) yapılan cımbız testinden geçemiyorsa o bütün o partiyi iade ediyor ve üreticide bunu piyasaya oem olarak sürüyor bu seri %100 sorunlu değil ama yapılan test kriterlerine uygun olmayan ürünleri bazen bizlere denk geliyor oem olduğunda yada sorunsuz ürünler denk geliyor bu da bizim kafamızda soru işareti çıkarıyor biri diyor sorunsuz biri diyor sorun var burada şans devreye giriyor

                      Esas soru şu Bazı kritik öneme sahip parçalarda canınızı şansa teslim etmek istermiyiz.
                      Doğrudur hocam, fakat Delphi, Bosch, TRW ve Ferodo gibi markalar da "merdiven altı" markalar değil, ben bunların kalitesine güveniyorum açıkcası. GM biraz daha titiz davranıyor olabilir ama bu markalar da güvenilir markalar.

                      Yukarıda yazılanları da anlamlandıramadım, sahte bir balata falan denk gelmiş olabilir. Ben bugüne kadar hep TRW-Ferodo balataları kendim alıp kullandım ve hiç bir aracımda ne anormal bir ses ne de frenlemede zayıflama gözlemlemedim ki fren konusunda dikkatliyimdir çünkü şakaya gelmez.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal parça her zaman 1 puan öndedir. Ayrıca parçayı servisten satın alıp, dışarıda taktırmak da bir seçenek.

                        Özellikle bakımlarda servisler işcilik ve yağ fiyatlarındaki kar marjlarından dolayı fiyatlarını artırıyorlar
                        34HZD10

                        Yorum


                        • #13
                          Serviste bir iş yaptırırsanız herhangi bir sorun olduğu zaman aracı bırakırsınız ve ücretsiz olarak değişirler.

                          Sanayide bir iş yaptırırsanız aldığınız parça arızalı çıkar, en iyi ihtimal yenisini alırsınız biz bunu tedarikçiye gönderelim şuraya gönderelim gibi konular ise bitmez, uzarda uzar
                          Sola Sinyal Devamlı Açık!

                          Yorum


                          • #14
                            Güveilirlik güvenilmezlik veya yetkili servis sanayi işinden daha farklı bir durum var burada. Opel, İnsignia için ürettirdiği parçaları genellikle standartlardan daha kaliteli ürettiriyor ve GM logosu basıyor. Bu demek değil ki muadil oem parça kullanıldığında sıkıntı çıkacaktır. Burada bahsedilen husus da odur.
                            34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                            BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: ratip View Post
                              Opel, İnsignia için ürettirdiği parçaları genellikle standartlardan daha kaliteli ürettiriyor ve GM logosu basıyor.
                              Bu bir tahmin mi yoksa somut bir bilgiye dayanıyor mu? Eğer somut bir bilgiye dayanıyorsa öğrenmek isterim.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X