Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Hararet yaptirdik hadi bakalim

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Hararet yaptirdik hadi bakalim

    Dun itibariyle 2010 1.6 turbo insignia satin aldim. Ama insigniayla tanismam pek hos olmadi yada beni iyi mi keklediler anlamadim arac yolda gelirken hararet yapti 130 a kadar dayandi hemen kenara cekip soguttum biraz daha gidince gine sicaklik artti sonra 1 lt kadar su ekledim ve sanayiye goturdum arac yolda lpg den cikmisti biraz sikistirdim cunku gelirken hararette o esnada artti zaten, ilk lpg ciye gittim aracta su yok lpg beyni buz gibi dediler ve hemen hemen 3 lt antifriz eklediler, bu sabah ise gittim ve aksam tekrar sanayiye yolum dustu eve donerken tekrar hararet artti ki bu sefer arai zorlmadim hemen ozel opel servisine girdim araci soguttuk tekrar 2 lt ye yakin su aldi araci 4000-5000 devirde 5 dk ka kadar zorladi arac hararete kalkmadi herhangi bir kacak goremedi hortumlar tas gibi dedi motoru acip bakcaz dediler sizce conta mi yakmistir oncelikle baska bir yerine baktirmam gerekor mi muhakkak forumda basina gelenler vardir yardimci olursaniz sevinirim tesekkurler

  • #2
    Bu kadar su eksiltme yapıyorsa muhakkak bir yerden kaçak vardır. Kapalı sistemde nasıl eksiltme yapabilir? Motor yağına su veya antifriz suyuna yağ karışmış mı kontrol ettiniz mi? 1.6T 'lerin yaşına bağlı olarak kronik bir kaç sorunu mevcut. Genleşme kabında çatlak olabilir, T borusunda çatlak olabilir, devir daim motorundan kaçırabilir. Ustanız motoru dağıtmadan bu parçaları kontrol etmeli.

    Yorum


    • #3
      Motor yagi temiz sarimsi sade yag gibiydi, genlesme kabindada yaga rastlamadik, hortumlarda kacak gozukmuyor ama genlesme kabinda catlak olup olmadigini nasil anlariz catlak varsa arac calisinca mi eksiltir suyu bekleyince mi akar catlaktan? Conta yakma ihtimalinden cok korkuyorum ama hararet yuksledigi gibi araci durdurdum 2 dakikada conta yanarmi?

      Yorum


      • #4
        Borularda, yağda ve suda sorun olmadığını söylediğinize göre eksiltme büyük ihtimalle genleşme kabından. Alt kısmından kılcal çatlak oluşuyor oradan sızdırıyor. Suyun sıcaklığı ile çatlak genişleyip akıtıyor olabilir. Motorun sesinde vs. bir değişiklik yoksa motorda problem olmayabilir.

        Birde araç soğutucu suyunu eksilttiğinde uyarı vermeli. "Soğutucu suyu az su ekle" diye. Eksiltme yapıp uyarı vermediğine göre genleşme kabının içerisindeki müşürde de problem olabilir

        Yorum


        • #5
          Dun uyariyi veriyordu satin aldigim kiside musur bozuk o yuzden uyari veriyor dedi, bugun ki hararette uyari vermedi yarin ilk isim genlesme kabina baktirmak olcak, ama ustalar nasil farketmez eger oradansa hata anlamiyorum

          Yorum


          • #6
            geçmiş olsun şu araçlara lpg olmaz yazık olmuş aracı bir an evvel elinizden çıkartın
            Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


            Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

            F10 Msport

            Yorum


            • #7
              Expertiz yaptırmadınız mı ?
              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

              Yorum


              • #8
                Full ekspertiz yaptirdim hatta, motor performansi 95 civari, eksperler boyle bir durumu nasil farketmez anlamadim

                Yorum


                • #9
                  Bence sizden önceki sahibi farkedip satmış
                  İnsignia cosmo 1.6 turbo dvd 800 sunroof beyaz
                  2010 caddy 1.9 TDİ

                  Yorum


                  • #10
                    Adam yemin billah ediyor bnde hic olmadi diye neyse arac suan serviste yarin belli olacak bakalim

                    Yorum


                    • #11
                      hararet etmeye müsait duruma gelmiş ve sizde patlak vermiştir arac. Sizde sıkıştırınca deforme conta yemiştir.

                      Hararet geçirmiş bir araç dyno testinden teknik olarak geçemezde, katkılarla tıkayıcılarla vs vs geçici hallediyorlar. Cok zorlarsanız bir ton komplo teorileri var. Coğuda gerçekleşmiş durup gördüğümüz şeyler.
                      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                      Yorum


                      • #12
                        Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun, ayrıca yaşamış olduğunuz sıkıntıdan dolayı geçmiş olsun.
                        Arabayı yeni aldığımda genelde şunları yapmayı prensip edinmişimdir.

                        İlk hafta hemen hemen sabah - akşam suyunu kontrol ederim.
                        Kesinlikle triger kayışını değiştiririm. (Genelde muallak konuşan satıcılardan dolayı)
                        İlk hafta kesinlikle sakin kullanırım, arabamı tanımaya çalışırım.
                        Bu devirde artık iyi niyetli olamıyorum, o yüzden ilk hafta sürekli kontrol hep yardımcı olmuştur.

                        Sonraki haftalarda ufak ufak sürüş stilimi sertleştiririm. Ani frenler, ani kalkışlar, dip gazlar. Sonrasında tekrar ufak bir kontrol, sıkıntı yoksa, rahat rahat binerim. Yeni alınmış bir aracı, tanıyana kadar çok yormamak lazım. İnsignia mı aldığımda, satıcı lastikler idare eder demişti, tarihine bir baktım, 2009 model arabada 2009 model lastik. ) Orjinal lastik olduğu için değiştirmemiş anlaşılan. ))

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X