Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Trim sesi

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Trim sesi

    Herkse selam,
    2018 grandsport excellence sahibiyim.Araç 1700 km'de olmasına rağmen bozuk zeminlerden gecerken hız gösterge panelinden ve klima ızgarasından ufak tefek sesler geliyor.dikkatle dinleyince duyulabilen sesler fakat biraz yüksek hızla kasise girince hız gösterge panelinden geldiğini düşündüğüm rahatsız edici bir ses duyuluyor.Bu seviyede bir araçta bu tip şeyleri yaşamak bayağı üzdü beni.Bu durum bende takıntı haline geldi sürekli o seslere odaklaniyorum.Ne yapmaliyım ne önerirsiniz.Teşekkürler.saygılar

  • #2
    kazasız belasız kullanın, aracınızı servise bir gösterin bence yeni araçlarda rastlanabiliyor fabrikasyon olup servis tarafından bilinebilir.
    1.6 SIDI

    Yorum


    • #3
      Makyajlı kasada bu standart olarak var neredeyse ama yeni modelde de olması şaşırttı beni. Demek ki tedbir fazla şikayet eden yok ve tedbir almamaya devam ediyorlar.

      Bu durum hemen her Insignia'da var, aracımı almadan önce çok Insignia inceledim tümünde vardı. Ancak forumdaki bazı arkadaşlar servis ya da farklı kanallarda bu sorunu aştırlar diye biliyorum. Sorunu çözenlerden öneri gelecektir eminim.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
        Makyajlı kasada bu standart olarak var neredeyse ama yeni modelde de olması şaşırttı beni. Demek ki tedbir fazla şikayet eden yok ve tedbir almamaya devam ediyorlar.

        Bu durum hemen her Insignia'da var, aracımı almadan önce çok Insignia inceledim tümünde vardı. Ancak forumdaki bazı arkadaşlar servis ya da farklı kanallarda bu sorunu aştırlar diye biliyorum. Sorunu çözenlerden öneri gelecektir eminim.
        Bu cins trim seslerinin pek çok sebebi olabiliyor, ben, lastik basınçlarını ön 30 arka 28 psi olarak ayarlayıp bu sorunu aştım.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post
          Bu cins trim seslerinin pek çok sebebi olabiliyor, ben, lastik basınçlarını ön 30 arka 28 psi olarak ayarlayıp bu sorunu aştım.
          Ben de lastikleri bu basınca alınca hiç trim sesi gelmiyor. Ama ne zaman ki ön panele elle bir temas yapılırsa sesler yine oluşuyor. Kalıcı çözüm o kısmı söküp altına lastik conta, vb. ile çözüm üretiliyor diye biliyorum.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post

            Ben de lastikleri bu basınca alınca hiç trim sesi gelmiyor. Ama ne zaman ki ön panele elle bir temas yapılırsa sesler yine oluşuyor. Kalıcı çözüm o kısmı söküp altına lastik conta, vb. ile çözüm üretiliyor diye biliyorum.
            Servis bu konuda yardımcı olur umarım.en kısa sürede sivas uğur otoya götüreceğim.

            Yorum


            • #7
              Trim seslerinden kurtulmak için araç güvenliğini risk atıp lastik basıncını azaltmak ilginç bir yaklaşım.
              1.6 SIDI

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post
                Bu cins trim seslerinin pek çok sebebi olabiliyor, ben, lastik basınçlarını ön 30 arka 28 psi olarak ayarlayıp bu sorunu aştım.
                İzin verilen aralıkta düşük basınç tercih edilebilir ama 30-28 yanılmıyorsam Insignia için tavsiye edilen aralığın çok altında. Bana da pek mantıklı gelmedi, ben de izin verilen aralığa göre düşük sayılabilecek 34-32 kullanıyorum, makyajlı kasa aracımda trim sesi yok, makuaj öncesinde ön göğüsten kronik trim sesleri geliyor.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: ersinnisre View Post
                  Trim seslerinden kurtulmak için araç güvenliğini risk atıp lastik basıncını azaltmak ilginç bir yaklaşım.
                  Araç güvenliğiyle ne alakası var, güvenlikse, düşük basinçlı lastik yere daha fazla tutunacağı için daha güvenli olur o ayrı tabii.

                  Insignia'nın el kitabında önerilen basınç oranlarına bakmanızı öneririm, bilgi ile yorum yapmak her zaman daha doğru olacaktır. Şaman bey'in uyguladığı oranlar zaten el kitabında önerilen oranlardır.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post

                    Araç güvenliğiyle ne alakası var, güvenlikse, düşük basinçlı lastik yere daha fazla tutunacağı için daha güvenli olur o ayrı tabii.

                    Insignia'nın el kitabında önerilen basınç oranlarına bakmanızı öneririm, bilgi ile yorum yapmak her zaman daha doğru olacaktır. Şaman bey'in uyguladığı oranlar zaten el kitabında önerilen oranlardır.
                    Hakan Bey, Şaman Bey'in aracının hangi motor olduğunu bilmediğimden Opel'in ne önerdiğini söyleyemeyeceğim ama şunun bilgisini verebilirim ki kitapta önerilen en düşük basınçlar ön 32 arka 29 olarak geçiyor. 30-28 hem ön hem arka için kitabın altında kalmakta ve 1-2 psi dan ne olur derseniz de size ilgili video sitesinde ki birçok test videosunu izlemenizi tavsiye edebilirim. Ayrıca araçlarımızda ön lastiklerin daha yüksek basınçlı olmasının sebebi, motorların ağır olmasından dolayıdır ve dediğiniz gibi düşük basınç lastikte lastiğin yere bastığı genişlik büyür fakat şöyle de bir gerçek var ki düşük basınç lastiklerde lastiğin kenarları yere basar, ortası basmaz. Yani aracı kar veya kum gibi yumuşak zeminde sürmediğimiz sürece düşük basınç bize tutuş sağlamaz aksine kaybettirir. Bu konu ile ilgili referansı da aşağıya ekliyorum. Ayrıca düşük basınçta lastiklerin esnemesi artacağından virajlarda kontrol azalacak, araçlar daha fazla yatarak ağırlık merkezinin değişmesine sebep olacak ve ekstrem durumlarda jantın yere sürtmesi bile görülebilecektir. Yine bu sonuçları gösteren test videolarını izleyebilirsiniz. Ha düşük basınç zararlı da yüksek basınç çok mu iyi, tabii ki hayır. Yüksek basıncında bir çok yaratacağı sıkıntı ve risk bulunmakta. Yani demem o ki üretici o değerleri kafasına göre belirlemiyor. Uymak herkes açısından en iyisi olacaktır.

                    Referans: https://goo.gl/nCGn7t
                    Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

                    Yorum


                    • #11
                      Aynen öyle, düşük basınç yol tutuşu arttırmaz, bozar, aracı dengesiz hale getirir; lastikler aşınır ve tüketim de artar.

                      Şaman Bey sizin araç yeni kasa diye biliyorum ve kılavuzundan gördüğüm kadarıyla önerilen min. hava basıncı 32-32 psi.

                      Yorum


                      • #12
                        Dikkat çekmek istediğim konu araç içi oluşan sesleri kesmek için uygulanan yöntemdi niyetim kimseyi itham etmek değildi. Polemik oluşmasını istemedim.Trim sesleri mutlaka oluşur engellemek zor iş. Abartı bir örnek olacak ancak 28 psi da ses yaparsa basıncı dahadamı düşürmek gerekecek şeklin de bir yol mu izlenecek, yoksa titreşimi engellemek doğru yöntemmidir.
                        1.6 SIDI

                        Yorum


                        • #13
                          trim sesini düşük lastik basıncı bir nebze kesse de, yol şartları,sürat, araç içi sıcaklık,(soğuk araç ve soğuk hava maksimum trim) frenleme şekli dahi seslerin gelmesine sebep olabiliyor,

                          makyajlı kasada net bir şekilde trim sesi olarak kabul edilen çıt çıtların geldiği noktalar, vites körüğü çevresi ve kolçak bölümüne kadar uzanan komple alan ve direksyion önü gösterge kadranını çevreleyen parlak parça. onu gidermek çok çok zor. çift taraflı bant sprey falan işe yaramaz. aksine sprey içeri akarsa geri dönülmez lekelere sebep olabilir. kolçak ve körük tarafına çift taraflı bant uygulaması yapmak gerek. silikon spreyler geçici olarak azaltıyor.

                          şimdi Şaman Beyin aracına gelecek olur isek, Yeni kasalarda, bir arkadaşımda var iş yerinde, ilk araca oturduğumda, gövde ve çevresinin bana verdiği tok yapı dikkatimi çekmişti, araçta trim sesi yok denecek kadar azdı. tabi bunda 17 lik jantlarında etkisi vardı ama elimle sağı solu bastırdığımda sürtünme yok denecek kadar azdı. zamanla artacak bir malzeme türüde değil. yeni kasalarda iyileştirme yaptıkları aşikar. ama bu lanet trim sesi bir yeri kessen zamanla başka yerden başka şekilde çıkıyor, bir klips saca çarpsa bir yerden gelde bul artık onu, kemer gergi hattı, arka hoparlörlerin montaj olduğu sac, bir çok yerden gelebiliyor. müziği biraz açınca araç içi ısınınca pekte ses kalmıyor. makyajlı kasalarda kolçak ve vites çevresini çift bant uygulamasıyla büyük oranda ses kesilecektir.
                          1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                          Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: ersinnisre View Post
                            Dikkat çekmek istediğim konu araç içi oluşan sesleri kesmek için uygulanan yöntemdi niyetim kimseyi itham etmek değildi. Polemik oluşmasını istemedim.Trim sesleri mutlaka oluşur engellemek zor iş. Abartı bir örnek olacak ancak 28 psi da ses yaparsa basıncı dahadamı düşürmek gerekecek şeklin de bir yol mu izlenecek, yoksa titreşimi engellemek doğru yöntemmidir.
                            Hocam Necmettin Bey'in konuyu polemik olarak algılayacağını sanmıyorum, nihayetinde forumun amacı bilgi paylaşımı. Burada yapılan uygulamanın güvenlikle ilgili sıkıntı yaratma ihtimali olduğu için şahsen ben uyarmayı polemik yaratmak değil, aksine bir arkadaşlık görevi olarak görüyorum. Dikkate alır ya da almaz, belki bilinçli olarak tercih ediyordu; orası Necmettin Bey'in bileceği iş. Biz uyararak görevimizi yapalım.

                            Yorum


                            • #15
                              Şimdi (müsaadenizle) saz bende Öncelikle şunu söyleyeyim, benim arabamda trim sesi yok, varsa da
                              ben işitmiyorum, süspansiyon eski kasaya göre daha ılımlı, daha yumuşak, 30 psi ön ve 28 psi arka ile konfor
                              daha iyi oluyor. İnsignia B , önceki nesil (1,6 136) insigniadan 100 kg daha hafif, arabaya benden başka
                              binen çok nadir, ön yolcu koltuğu ve arka koltuklar günlerce boş kalabilir. Kullandığım değerler (jantın yere sürtmesi vb)
                              abartılacak sonuçlar asla yaratmaz. Lastik hava basınçları öngörülen asgari hava basıncının altında olsa zaten
                              basınç sensörleri sizi rahat bırakmaz, benimkiler hiç ses çıkartmıyorlar, demek ki asayiş berkemal

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X