Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia su azaltma sorunu

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia su azaltma sorunu

    Selamın aleyküm arkadaşlar benim 1.6 dizel otomatik 2015 insigniam var ve 2 gün önce ustanın yanına uğradığımda suyunun az olduğunu farketti ve su koydu. Dün gece arabanın altından baya su aktı, klimadır dedik geçtik ancak sabahta baktığımızda su akmıştı. Tekrar ustaya götürdük, bizi çok sallamadan telefon ışığıyla baktı ve kaçak olmadığını söyledi cidden de oradayken hiç akmadı şimdi antifiriz koydu ancak gene akma yok sürekli azalıyor çalışırken nerdeyse bitiyor istop edince yarı yarıya geri doluyor. Bunun çözümü nedir yardımcı olacak var mı uzun yola çıkacak araç çünkü, mersinde de sağlam usta tanıdığı olan varsa yazarsa çok sevinirim.

  • #2
    Öncelikle Hoşgeldiniz

    Genleşme kabının kapağında sorun vardır



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: veysel33ali View Post
      Selamın aleyküm arkadaşlar benim 1.6 dizel otomatik 2015 insigniam var ve 2 gün önce ustanın yanına uğradığımda suyunun az olduğunu farketti ve su koydu. Dün gece arabanın altından baya su aktı, klimadır dedik geçtik ancak sabahta baktığımızda su akmıştı. Tekrar ustaya götürdük, bizi çok sallamadan telefon ışığıyla baktı ve kaçak olmadığını söyledi cidden de oradayken hiç akmadı şimdi antifiriz koydu ancak gene akma yok sürekli azalıyor çalışırken nerdeyse bitiyor istop edince yarı yarıya geri doluyor. Bunun çözümü nedir yardımcı olacak var mı uzun yola çıkacak araç çünkü, mersinde de sağlam usta tanıdığı olan varsa yazarsa çok sevinirim.
      Benim arabada da soğutucu az soğutucu koyun şeklinde uyarı çıkmıştı bi bardak su koydum ve geçen hafta 1200 km yol yaptım herhangi bir sorun olmadı aradan 10 gün geçti yine aynı uyarıyı verdi. Ama kesinlikle iyi bir yerde kontrol ettirin su eksiltme varsa sıkıntı

      Yorum


      • #4
        EGR soğutucu kapağı, genleşme kabı, genleşme kabı kapağı, emme manifoldu, devir daim pompası, radyatör ve borular, motor contası(ki bu durumda soğutma suyunda yağ tespit edersiniz) Kaçak olabilecek yerler. Bunları bir kontrol ettirin. Kontrol yapılırken motor sıcak, araç çalışır halde yani devir daim başlamışken yapın. Basınç altındayken gözden kaçırdığınız kaçakları tespit edebilirsiniz.

        Yorum


        • #5
          aynı sorun bende de vardı , motor sıvısı azalması oldu ancak araç uyarı flan vermedi , aracın harareti 110-120 derecelere kadar çıkıyor sonra geri iniyordu , obd2 kit ile tork programı ile telefondan kontrol ediyorum sahiden yükseliyor rölantide az bekletip sistwmi soğumaya alıyordum , ancak geçen gün lpg sorunu için ustaya uğradım adam suyun eksilmiş dedi , kapağı açtı baya bi su ekledi dedi kapağını değiştir bu kapaktan buharlaşıp uçuyor , bana mantıklı geldi dedikleri , sonrasında hiç 110 a flan çıkmadı hararet , zorlamam rağmen hala 90 ı geçtiğini görmedim . Demekki ısı transfer hesapları ve kontrol sisteminin tasarımı , suyun eksiksiz olması durumu için 90 a sabitlenmiş ki muhtemelen benzin +hava karışımının yanması için en ideal değer 90 gibi , neredeyse bindiğim çoğu araçta aynı değerde ısının sabitlendiğini gördüm .
          2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
          2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

          Yüksek Makine Mühendisi
          Tübitak Proje Asistanı
          Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
          PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
          Havacılık Tutkunu
          RC model uçak tutkunu

          Yorum


          • #6
            Aslına bakarsan sorun hala devam ediyor , her iki güne bir , ü. su bardağı kadar soğutma suyu sıvısı eksiltiyor , motorda en ufak bir su karışımı görmedim , suya karışan yağda görmedim , tahminim muhtemelen LPG T borusu yada diğer boruların birinde kaçak var , en tepeden basınçlı havanın verildiği bir kapak tasarlayıp bakcm , 4 bara kadar sıkıştırılmış sıvıyı motor su dolum kapağındna içeri basacam nerde kaçak varsa ora belli olur diye düşünüyorum , sanayi sanayi her şeyi bildiği zanneden ustaları günlerce gezemem , yarısından çoğu 4 zamanlı motorun ne olduğunu bile bilmeyen eğitimsiz işsiz insanlar .
            2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
            2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

            Yüksek Makine Mühendisi
            Tübitak Proje Asistanı
            Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
            PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
            Havacılık Tutkunu
            RC model uçak tutkunu

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: engin.aygun View Post
              Aslına bakarsan sorun hala devam ediyor , her iki güne bir , ü. su bardağı kadar soğutma suyu sıvısı eksiltiyor , motorda en ufak bir su karışımı görmedim , suya karışan yağda görmedim , tahminim muhtemelen LPG T borusu yada diğer boruların birinde kaçak var , en tepeden basınçlı havanın verildiği bir kapak tasarlayıp bakcm , 4 bara kadar sıkıştırılmış sıvıyı motor su dolum kapağındna içeri basacam nerde kaçak varsa ora belli olur diye düşünüyorum , sanayi sanayi her şeyi bildiği zanneden ustaları günlerce gezemem , yarısından çoğu 4 zamanlı motorun ne olduğunu bile bilmeyen eğitimsiz işsiz insanlar .
              Oncelikle gecmis olsun.Sanayii hakkında yorumunuza sapka cikaririm. Cok uzun zamandir kendi aracimi kendim tamir ve bakimini yapiyorum. Bir problem olmasi durumunda istedigim testleri yapip aklimdaki soru isaretlerini gideriyorum. Galiba yakinda motor indirmeyede baslayacagim. İsin ilginc tarafi ne kadar isin icine girersem bir okadar zevkli ve basit geliyor hersey.

              Sizin probleme benzer sorunu bende yasamistim. En basit cozum araci performansli kullandıktan sonra iyi bir fenerle araci kontrol etmek. Yuksek devirlerde devirdaim pompasininda devri arttigi icin sistemdeki basinc artiyor ve hortumlar sisiyor. Radyatore su yerine komple kırmızı antifiriz koymaniz isinizi kolaylastiracaktir. Renginden dolayi sizinti yerlerinde hemen buharlasmiyor ve bulastigi yerde iz birakiyor. Dikkatli incelemede eger biryerden sızıntı yapiyorsa mutlaka farkedersiniz. Insallah sorununuzu kisa zamanda cozersiniz.

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: escape View Post

                Oncelikle gecmis olsun.Sanayii hakkında yorumunuza sapka cikaririm. Cok uzun zamandir kendi aracimi kendim tamir ve bakimini yapiyorum. Bir problem olmasi durumunda istedigim testleri yapip aklimdaki soru isaretlerini gideriyorum. Galiba yakinda motor indirmeyede baslayacagim. İsin ilginc tarafi ne kadar isin icine girersem bir okadar zevkli ve basit geliyor hersey.

                Sizin probleme benzer sorunu bende yasamistim. En basit cozum araci performansli kullandıktan sonra iyi bir fenerle araci kontrol etmek. Yuksek devirlerde devirdaim pompasininda devri arttigi icin sistemdeki basinc artiyor ve hortumlar sisiyor. Radyatore su yerine komple kırmızı antifiriz koymaniz isinizi kolaylastiracaktir. Renginden dolayi sizinti yerlerinde hemen buharlasmiyor ve bulastigi yerde iz birakiyor. Dikkatli incelemede eger biryerden sızıntı yapiyorsa mutlaka farkedersiniz. Insallah sorununuzu kisa zamanda cozersiniz.
                cevap için çok teşekkürler , gidişat bendede aynı sanırsam , böyle giderse bende aracın tamirişini komple kendim yapacağım gibi , tavsiyelerinize uyacağım , motor yağına su karışmadığı için şimdilik dert etmiyorum Allaha şükür , su deposundada yağ olmadığına göre her 1500 km de bir su eklemesi yaparak sorunu şimdilik erteliyorum .
                2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
                2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

                Yüksek Makine Mühendisi
                Tübitak Proje Asistanı
                Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
                PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
                Havacılık Tutkunu
                RC model uçak tutkunu

                Yorum

                İşleniyor...
                X