Duyuru

Collapse
No announcement yet.

"Şanzıman" Uyarısı

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • "Şanzıman" Uyarısı

    Merhaba,
    Eşimin kullandığı 2.0 CDTI 130 ps'lik, 110.000 km'deki otomatik aracımızda bir süredir vuruntu problemi vardı, son 2 yılda 3-4 kez yağ değişimi yaptırdım ve şanzıman son zamanlarda bazen 5'den 4'e düşerken sert düşmek dışında sıkıntısızdı. Çekişi de oldukça düzelmiş; kavrama süresi kısalmıştı.
    Haftasonu İstanbul'a gittim, dönüşte Ankara'ya varmıştık ki, dik bir yokuştan inerken "Service Transmission", yani "şanzımanda sıkıntı var, servise gidin" uyarısı çıktı. O sırada ilk aklıma gelen çözüm olarak yavaşça sağa çektim (araç normal bir şekilde vites düşürerek durdu), kontağı kapattım ve tekrar çalıştırdım. O andan sonra bir daha hata vermedi ve yaklaşık 50 km yol yaptım. Sizce anlık bir hata mesajı mıydı, peşine düşmeli miyim?

    Şanzıman hatasını sıradan cihazlar okuyamıyormuş (standart bir şanzıman hatası kodu alabiliyormuş), sadece yetkili servisler detaylı şanzıman hatası kodunu (selenoid hatası vb) görebiliyormuş. Yani peşine düşmek biraz masraflı olacak, çözebileceklerine olan güvenim de az. Niyetim gittiği yere kadar gidip revizyon yaptırmak. Cevap verirken bu bağlamda düşünmenizi rica ediyorum.

  • #2
    Öncelikle Geçmiş olsun,

    Bu hata mesajı ilk defa çıktı ise akünün kutup başını söküp takın ve gecici hata kodları hafızan silinsin sonrasında bu mesaj bir daha karşınıza gelirse peşine düşün



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
      Merhaba,
      Eşimin kullandığı 2.0 CDTI 130 ps'lik, 110.000 km'deki otomatik aracımızda bir süredir vuruntu problemi vardı, son 2 yılda 3-4 kez yağ değişimi yaptırdım ve şanzıman son zamanlarda bazen 5'den 4'e düşerken sert düşmek dışında sıkıntısızdı. Çekişi de oldukça düzelmiş; kavrama süresi kısalmıştı.
      Haftasonu İstanbul'a gittim, dönüşte Ankara'ya varmıştık ki, dik bir yokuştan inerken "Service Transmission", yani "şanzımanda sıkıntı var, servise gidin" uyarısı çıktı. O sırada ilk aklıma gelen çözüm olarak yavaşça sağa çektim (araç normal bir şekilde vites düşürerek durdu), kontağı kapattım ve tekrar çalıştırdım. O andan sonra bir daha hata vermedi ve yaklaşık 50 km yol yaptım. Sizce anlık bir hata mesajı mıydı, peşine düşmeli miyim?

      Şanzıman hatasını sıradan cihazlar okuyamıyormuş (standart bir şanzıman hatası kodu alabiliyormuş), sadece yetkili servisler detaylı şanzıman hatası kodunu (selenoid hatası vb) görebiliyormuş. Yani peşine düşmek biraz masraflı olacak, çözebileceklerine olan güvenim de az. Niyetim gittiği yere kadar gidip revizyon yaptırmak. Cevap verirken bu bağlamda düşünmenizi rica ediyorum.
      Ufuk bey şanzıman yağı değişimi ile ilgili başlık açmıştım, siz degişım yapmışsiniz, nasil bir işlem, normal motor yağı değişimi gibi alttan tapayı açip boşalttiktan sonra, üstten ekleme mi yapılıyor?

      Yorum


      • #4
        Evet konunuzu şimdi gördüm, söylediğiniz gibi basit bir işlem, tek farkı yağ dolumu alttan yapılıyor, üstten değil.

        Ayrıca mutlaka 2 kez değişim yaptırın, şanzımancıların çoğu bunu bilmiyor. İlk değişim yapıldıktan bir süre sonra 2. değişim yapılmalı. Çünkü bir değişimde yağın ancak 3.5 litresi değişiyor, o yüzden 2. bir değişim daha yaptırın ki büyük kısmı değişsin.

        Yorum


        • #5
          Yağ değişimi sırasında bir de vitesleri tek tek gezme olayı var. Nasıldı şuan hatırlamıyorum ama google'dan aratarak bulabilirsiniz.
          InsigniaTEAM

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
            Evet konunuzu şimdi gördüm, söylediğiniz gibi basit bir işlem, tek farkı yağ dolumu alttan yapılıyor, üstten değil.

            Ayrıca mutlaka 2 kez değişim yaptırın, şanzımancıların çoğu bunu bilmiyor. İlk değişim yapıldıktan bir süre sonra 2. değişim yapılmalı. Çünkü bir değişimde yağın ancak 3.5 litresi değişiyor, o yüzden 2. bir değişim daha yaptırın ki büyük kısmı değişsin.
            Usta alltan dolduracaz deyince, bu işi bilmiyor demiştim, ama demek usta hakliymiş

            Yorum


            • #7
              Altta şanzuman yağı boşaltma tapası var.
              Kaputu açınca akü ile genleşme kabının oradan aşağıya bakarsanız şanzıman yağ ekleme tapasını görürsünüz.

              Ustanız alttan derken burayı kastediyordu sanırım?

              Yorum


              • #8
                Ufuk bey merhaba. Aynı arıza biraz önce bende de oldu vites 3 ya da 4te takılı kaldı. Sonra sağa çekip stop edip çalıştırdım tekrar düzeldi. Sonrasında siz hiçbirşey olmamış gibi hayatınıza devam ettiniz mi? Yoksa başka şeyler denediniz mi?

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: fth88 View Post
                  Ufuk bey merhaba. Aynı arıza biraz önce bende de oldu vites 3 ya da 4te takılı kaldı. Sonra sağa çekip stop edip çalıştırdım tekrar düzeldi. Sonrasında siz hiçbirşey olmamış gibi hayatınıza devam ettiniz mi? Yoksa başka şeyler denediniz mi?
                  Ben hiç bir şey olmamış gibi devam ettim; bir daha da hata vermedi.

                  Benim şanzımanda psikolojik sıkıntılar var hocam; bazen günlerce hiç bir anormallik olmazken; bazen kısa bir sürüşte bir kaç kez vuruntu yapabiliyor. Bazen vites geçişleri hissedilmezken, bazen acemi şoför gibi ani vites değişiklikleri yapıyor. Ancak en son 2 kez yağ değişimini peş peşe yaptırıp, Motul ATF VI yağ koydurtuktan sonra genel olarak sıkıntısız. Ben de tekrar hata verinceye ya da yolda bırakıncaya kadar binmeye karar verdim.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post

                    Ben hiç bir şey olmamış gibi devam ettim; bir daha da hata vermedi.

                    Benim şanzımanda psikolojik sıkıntılar var hocam; bazen günlerce hiç bir anormallik olmazken; bazen kısa bir sürüşte bir kaç kez vuruntu yapabiliyor. Bazen vites geçişleri hissedilmezken, bazen acemi şoför gibi ani vites değişiklikleri yapıyor. Ancak en son 2 kez yağ değişimini peş peşe yaptırıp, Motul ATF VI yağ koydurtuktan sonra genel olarak sıkıntısız. Ben de tekrar hata verinceye ya da yolda bırakıncaya kadar binmeye karar verdim.
                    Bu şanzıman yağı değiştirme işlemini nerede yaptırdınız? Aracım Opel Odak bakımlı, orada bu işlemi yaptırmamı tavsiye eder misiniz? Nasıl bir yol izlemeliyim? Aracımı yeni aldım, tüm bakımları da Opel Odak'ta yapılmış ve şu an 95.000 km'de ama şanzıman yağı hiç değişti mi bilmiyorum. Aracı koruma adına ben de bu işlemi yaptırmak isterim.

                    Yorum


                    • #11
                      95.000 km'de ise şanzıman yağını değiştirmekte fayda var. Ben çok faydasını gördüm.

                      Ben yağ değiştirme işlemini maalesef dışarıda yaptırdım çünkü yağ değişiminin standart bir işlem olduğu bilgisini almıştım. (Alttan yağ boşaltılarak, yerine yine alttan yağın pompalanması)

                      Ancak bir arkadaş yetkili serviste yağı üstten konduğunu ve yağ konduktan sonra kalibrasyon yapıldığını söyledi ki bu durumda benim yaptırdığım yağ değişimi pek de doğru yapılmamış sonucu çıkıyor. Sonrasında Youtube'da İngilizce bir video izledim ve orada da şanzıman yağının üstten konulduğunu ve sonrasında seviye ölçümü yapıldığını gördüm.

                      Yerinizde olsam; Odak ile görüşür, yağ değişimini nasıl yaptıklarını öğrenirim; eğer benim yaptırdığım gibi "iptidai" bir şekilde yapacaklarsa serviste yaptırmaya gerek yok; o zaman farklı yetkili servislerle görüşün derim.

                      Yorum


                      • #12
                        Unutmadan; yağ değişiminden sonra benim aracın ilk 2-3 vitesteki "kavrama" süresi çok kısaldı, önceden düşük hızlarda (örneğin site otoparkından çıkarken) araç sürekli "kavrama modunda" gider, gaz tepkisi hissedilmezdi. Şimdi düşük hızlarda bile hızlı bir şekilde kavrıyor, böylece hem daha iyi tepki veriyor hem de daha sessiz ilerliyor.

                        Yorum


                        • #13
                          SERVİSİ aradım da şimdi 1200 lira istiyorlar yağ değişimine toplamda 10 litre. ben dışarda 4 lt değişimi 250 ye yaptırmıştım

                          Yorum


                          • #14
                            1200 lira mı? Ben en son sorduğumda yağ dahil 450 lira gibi bir fiyat vermişlerdi. 10 değil, 8 litre yağ gerekiyor, hatta 7 litre yetiyor genelde. (Yağ tamamen boşaltılamadığı için bir kısmı kalıyor)

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                              1200 lira mı? Ben en son sorduğumda yağ dahil 450 lira gibi bir fiyat vermişlerdi. 10 değil, 8 litre yağ gerekiyor, hatta 7 litre yetiyor genelde. (Yağ tamamen boşaltılamadığı için bir kısmı kalıyor)
                              önce 4 lt daha sonra 4lt değiştirip en son 2lt ilave ediyolarmış. yağın litresi 61 tl işçilik de saati 120 tl imiş

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X