Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Delphi ve Tual'den tüm araçlarda %7-15 benzin tasarrufu sağlayan dinamik silindir kontrolü

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Delphi ve Tual'den tüm araçlarda %7-15 benzin tasarrufu sağlayan dinamik silindir kontrolü

    Arstechnica'yı bilenler bilir, çok ciddi bir sitedir.

    Tüm detaylarını okuma şansı bulamadım ancak genel olarak "tüm araçlara uygulanabilen, dinamik ve değişken silindir kontrolü ile yakıt tüketimini %7-15 arasında düşürebilen bir ünite" olarak tanımlanmış. Maliyeti de 350$ olarak verilmiş. Bilinen "silindir kapatma" teknolojilerden daha etkin ve dinamik (hangi silindiri kapatacağına sistem karar veriyor) olduğundan, düzensiz aşınma problemi yokmuş ve motor sıcaklığını optimize ediyormuş.

    Genel olarak %10 tüketim düşüşü sağlasa mükemmel bir eklenti olur.

    Kısa ve öz :

    Dynamic Skip Fire isn't quite as magic a bullet for improving fuel efficiency—Delphi says it should improve things by between 7 and 15 percent. But it could be incorporated into the design of any modern engine pretty easily for only about $350 per engine.

    t's a cylinder deactivation method, but one that's a lot more advanced than the version you might have encountered in recent vehicles from General Motors, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, or even Ferrari.


    Link :
    https://arstechnica.com/cars/2018/02...mileage-by-15/

  • #2
    Vag grubu araçlarda ki act gibi birşey.. fabrikasyon olmadığı için ne kadar sağlıklı olur motorda bir soruna sebep olurmu bunlar kafa karıştırıyor..

    1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

    Yorum


    • #3
      Hanımın act'li beetle'ı ile izmire gidelim dedik, aldığımdan beri serbest sürüş modunda kullanıyordum, gidiş geliş bir yolda yoğun trafikte bir kamyon sollayayım dedim, gaza bas bas tepki yok, araba sanki boşta gibi devir de yükselmiyor, resmen ortada kaldım, karşıdan gelen kamyonla az daha girişecektik, zar zor benzinliğe attım kendimi. Dönüşte servise götürdüm serbest sürüş modunda olur böyle gazı köklemeniz lazımdı silindirleri kapattığı için araba gazı kökleyince anlıyor dedi servis. Oysa ben panikle belki 2-3 kez gazı kökledim ama silindirler devreye girmedi. Bir daha da serbest sürüş modunu kullanmadım. Yakıt tüketimi yaklaşık 100 km'de 0,6 litre civarında yüksek gördüğüm kadarıyla. O da yaklaşık %10'a denk geliyor. Sistemler ekonomik belki ama pek de güvenli değil.
      ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

      Yorum


      • #4
        Haberin içeriğinde bahsi geçen ACT benzeri sistemlerden farklı ve daha etkin çalıştığı yazıyor. Söylediğiniz endişeler pek geçerli değil çünkü arkasında Delphi ve Tula gibi 2 ciddi firma var ve haberi de arstechnica yapıyor. Yani bizdeki VGT gibi balon bir teknoloji olma ihtimali yok.

        Benim esas endişem Türkiye'de 3-4 katı fiyatlara satılması, montaj sorunları veya Türkiye'ye hiç gelmemesi. Yoksa %10 tasarruf azımsanacak bir miktar değil.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: kingdragon View Post
          Hanımın act'li beetle'ı ile izmire gidelim dedik, aldığımdan beri serbest sürüş modunda kullanıyordum, gidiş geliş bir yolda yoğun trafikte bir kamyon sollayayım dedim, gaza bas bas tepki yok, araba sanki boşta gibi devir de yükselmiyor, resmen ortada kaldım, karşıdan gelen kamyonla az daha girişecektik, zar zor benzinliğe attım kendimi. Dönüşte servise götürdüm serbest sürüş modunda olur böyle gazı köklemeniz lazımdı silindirleri kapattığı için araba gazı kökleyince anlıyor dedi servis. Oysa ben panikle belki 2-3 kez gazı kökledim ama silindirler devreye girmedi. Bir daha da serbest sürüş modunu kullanmadım. Yakıt tüketimi yaklaşık 100 km'de 0,6 litre civarında yüksek gördüğüm kadarıyla. O da yaklaşık %10'a denk geliyor. Sistemler ekonomik belki ama pek de güvenli değil.
          Abi sen yelken modunda gitmişsin.. normalde gazı kokleyince roket gibi fırlatması lazım aracı.. benim leonda act var.. eco mod da iken gazi kokleyince aracın ivmelenmesi kafa kaldırması muhteşem..

          1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

          Yorum


          • #6
            Valla benim araçta devreye girmedi, dikkatli ol derim. Servisten elemanla test sürüşüne çıktık bazen yaptı bazen yapmadı. Ben de kapattım, kullanmıyorum.
            ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

            Yorum


            • #7
              2019'da GM kullanabilirmiş.

              http://gmauthority.com/blog/2017/08/...do-gmc-sierra/

              Yorum

              İşleniyor...
              X