Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Acaba Neden?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Acaba Neden?

    Uzun veya kısa , hemen her yolculukta eşimle tartışırız, konu aşırı sür'at.
    Duble tabir edilen iki şeritli devlet yolunda sür'at tahdidi var, bazen 90
    bazen 100 km/s ,daha fazlasını isteseniz de 'radar' ensenizde olduğu için
    ayağınıza sahip olmak zorundasınız. Otobanda % 10 toleransla azami
    hız 130 km/s , bahsettiğim tartışmaların konusu işte bu kadar hızdır.

    Bu yaz tatile (umumi arzu üzerine) eşimin arabası ile (Corsa E) gitmeye karar verdik.
    Didim'e gidiş dönüş 1266 km yol kat ettik, İzmir Otoyolu' nda 120-160 km arası hız
    yaptım, benim arabamda kavga gürültü hiç eksik olmazdı, bu defa kimseden ses soluk çıkmı-
    yordu, şaştım. Nihayet daha fazla dayanamadım dedim ki: Yahu millet, ben kendi arabamla
    120 km ile giderken yavaş ol, sakin ol diye bağırışıp duruyordunuz, şimdi 150-160 gidiyoruz
    kimseden tık yok!

    Eşim- Necmi Bey, senin arabanda bir gariplik var , sen 120 km diyorsun ama öyle değil, bize
    sanki uçuyormuşuz gibi geliyor.

    Bu beyan üzerine 17'lik delikanlıya baktım, baba dedi, annem doğru söylüyor, ben de öyle hissediyorum.
    Arka taraftan minik Aytül lafa karıştı, annem ve ağabeyim doğru söylüyorlar baba dedi , ben tek kaldım.

    Muhalefet üç, ben bir olunca oturup düşünmem gerektiği kanaatine vardım ve düşününce sanırım cevabı
    buldum: Yolcuların hissettikleri rahatsızlığın sebebi İVME idi.

    Corsa E 1,3 cdti , 95 hp bir araba, hızlanması da , yavaşlaması da ağır, ivmelenme hissedilmiyor
    ve rahatsızlık ortaya çıkmıyor.

    İnsignia (2010 1,6 T 180 HP, 2011 2.0 T 220 HP, 2012 2,0 cdti 160 HP, 2013 2.0 BiTurbo 195 HP, 2015
    2.0 cdti 170 HP) yaklaşık iki kat daha güçlü, hızlanırken ivme , yavaşlarken eylemsizlik (Corsaya nazaran)
    çok güçlü, yolcuları (ben hariç) rahatsız eden bu.

    Sizler de bu konu ile ilgili düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim

  • #2
    bende tam tersi oluyor abi. başka araca bindiğimde nazaran daha az tork ve hp li araçlarda, aynı süratlerde düşük olan daha tehlikeli ve hızlı gibi geliyor. Ama insignida mesela daha emin ve gidilen hız pek anlaşılmıyor ama halbuki 160 lar falan olmuş. sizde tam tersiymiş ilginç
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #3
      Ben otoyolda o hızlarda giden B segmenti araçları görünce hayret ediyorum. Zira o motor sesi, yol ve rüzgar sesi ile nasıl o hızlara çıkılır diye şaşıyordum. Sizin durum çok ilginçmiş. Çünkü alt segment araç hızı daha çok hissettirir, ayrıca gürültü de rahatsız eder.

      Yorum


      • #4
        Bizde bu durum tam tersi oluyor, yani küçük arabalarda yol gürültüsü, güvensizlik, hızı hissetme (sürekli yüksek hız) daha fazla iken, büyük arabalarda gayet sakin mışıl mışıl soldan soldan gidiyoruz kimsenin de sesi çıkmıyor.
        34HZD10

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
          Ben otoyolda o hızlarda giden B segmenti araçları görünce hayret ediyorum. Zira o motor sesi, yol ve rüzgar sesi ile nasıl o hızlara çıkılır diye şaşıyordum. Sizin durum çok ilginçmiş. Çünkü alt segment araç hızı daha çok hissettirir, ayrıca gürültü de rahatsız eder.
          Corsa E yabana atılacak bir araba değil, clio, accent, 206 gibi düşünmeyin, ecoflex çok sessiz bir motoru var, ses yalıtımı da başarılı,
          yakıt sarfiyatı da sınıfındaki araçlardan iyi , şehiriçi dört litre yakıyor.

          Yorum


          • #6
            Corsa aracım yok, Necmi bey bence bunun cevabını en iyi siz verirsiniz.

            Yorum


            • #7
              Bizde de durum bunun tersi.Fabia ile gidince sürekli telkin alıyorum.
              Ancak yolun durumu da önemli bazı yollar hız körlüğü yaşatabiliyor.
              http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

              Ellere yar oldu
              2.0 CDTI
              Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

              5.25 Xdrive ///M(azot) Power

              Yorum


              • #8
                Sessiz, kapılarından lastiklerinden az ses gelen arabalarda hız daha az hissediliyor, insignialar sanırım aşırı geniş/büyük lastikleri sebebiyle biraz uğultulu araçlar. Aracı kullanan çok dikkat etmese de yolcular lastik sesinden rahatsız oluyor, benim eşim de pek beğenmiyordu o yönden insignia'yı.
                ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                Yorum


                • #9
                  Necmettin bey bence Aileniz Insignianın gücünü biliyor ve farkına varmadan çok yüksek hızlara çıkmanızdan endişe ederek erken uyarı sistemini devreye alıyorlar genel kanı araç gövdesi büyüdükçe araç içindeki hissiyat daha güvenilir olur araç küçüldükçe ise tam tersi durumlar ortaya çıkar

                  günün sonunda ev ahalisi öyle diyorsa öyledir (.)



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
                    günün sonunda ev ahalisi öyle diyorsa öyledir (.)
                    Ben de öyle diyorum Fatih Bey

                    Yorum


                    • #11
                      Kesinlikle doğru cevap İvme.

                      Atak hızlanma yaptığımda araç içerisindekilerde, ailenizin verdiği tepkilerin benzerlerini alıyorum. Fakat, sakin bir şekilde atmosferik mod hızlanma yaparsam kimse ne olduğunu anlamadan 140 - 150 km/hz lara cıkıyorum.

                      Düzenleme:
                      Şimdiki zaman ekleri kullanarak yazmışım. Artık insignia yok. Dizel c5' var. Tork tan kimse korkmuyor da insanları kıpırtadan beygirlermiş.
                      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: aSya View Post
                        Kesinlikle doğru cevap İvme.

                        Atak hızlanma yaptığımda araç içerisindekilerde, ailenizin verdiği tepkilerin benzerlerini alıyorum. Fakat, sakin bir şekilde atmosferik mod hızlanma yaparsam kimse ne olduğunu anlamadan 140 - 150 km/hz lara cıkıyorum.

                        Düzenleme:
                        Şimdiki zaman ekleri kullanarak yazmışım. Artık insignia yok. Dizel c5' var. Tork tan kimse korkmuyor da insanları kıpırtadan beygirlermiş.
                        Şükür , bu konuda hemfikir olduğum bir kişi çıktı

                        Yorum


                        • #13
                          Bizde eşimle benzer sorunları yaşıyoruz Benim tespitim ;

                          * Araç içindeki motor uğultusunun artması,
                          * Aracın salınım profilinin değişmesi,
                          * Hız göstergesini görmesi
                          https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                          ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: canbaz View Post
                            Bizde eşimle benzer sorunları yaşıyoruz Benim tespitim ;

                            * Araç içindeki motor uğultusunun artması,
                            * Aracın salınım profilinin değişmesi,
                            * Hız göstergesini görmesi
                            Sonuncu tespite bütün gönlümle katılıyorum, kadranı siyah folyo ile
                            kaplarsak sorun büyük ölçüde çözülmüş olurhaha

                            Yorum


                            • #15
                              Makyajlı kasa 1.6 SIDI Cosmo'da makyajsız 2.0 CDTI Ed. Elegance araca göre daha fazla yol sesi alıyorum.

                              1. Lastik taban genişliğinin farklı olması, (245x45x18 vs 225x55x17)
                              2. Aracın genel olarak daha sessiz olması, (özellikle motor sesi çok daha az)
                              3. Makyajlı kasanın yol sesi yalıtımının zayıflığı.

                              Cevap hangisi/hangileri? Her 2 kasayı da iyi tanıyan arkadaşların yorumlarını bekliyorum. Bana en çok 1 ve sonra 2 olası geliyor; 3 pek olası gelmiyor ama olabilir.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X