Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Opel Grandland X 1.6 dizel otomatik Excellence test yazım

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Opel Grandland X 1.6 dizel otomatik Excellence test yazım

    Herkese merhabalar. Daha önce Malatya dan Selamlar diye başlık açmıştım. Biraz forumda dolandıktan sonra Grandland x başlığı biraz boş kaldığını fark ettim. Ben aynı zamanda otomobil test yazıları ve videoları ile uğraşıyorum yanlış anlamayın reklam yapmaya gelmedim. Zaten öyle bir amacım olsa direk linki salar bırakırdım. Yazımı umarım beğenirsiniz. Eğer bir hata veya eksik olursa belirtirseniz sevinirim çünkü kendimi bu konuda geliştirmeye çalışıyorum.
    • Marka-Model: Opel Grandland X
    • Motor: 1560 cc
    • Güç: 120 hp @ 3500 d/d
    • Tork: 300 Nm @ 1750 d/d
    • Şanzıman: 6 ileri Tork Konvertörü (EAT6)
    • 0-100 km/s: 12.2 sn
    • Son hız: 185 km/s
    • Test tüketimi: Ortalama 7.8 litre/100 km
    • Ağırlık: 1430 kg
    • Bagaj hacmi: 514 litre (Arka koltuklar dik)
    İç Mekan:

    İç mekan Opel’in ilk Astra sonra İnsignia ile getirdiği iç mekan kullanılmış. Kullanışlılık olarak özellikle ekranlarda bir kaç kullanışlılık sorunu olsa da genel olarak toplu ve eşya gözleri olarak sınıfında ortalamaya oynayan bir iç mekan hakim.

    Kalite: Genel olarak iyi bir iç mekanı olsa da özellikle torpidonun orası,far altındaki göz ve kapı içlerindeki göz kalite birazcık düşüyor.Test arabası daha 750 km de olduğu için trim sesi hakkında yorum yapmak için de çok erken olduğunu düşünüyorum.

    Kullanışlılık:

    Önden başlarsak kapı içleri biraz daha geniş olabilirdi. 3 Tane 500 ml su alabiliyor. Herhangi bir kaplaması yok.



    Far altında ufak bir göz var. İçinde bir kaplama yok.

    Vitesi oraya gelirsek önünde çok güzel kapaklı bir göz var. Bu gözde altında kaydırmaz plastik var. Telefon filan koymak için ideal.

    Vites topuzu kardeşleri Citroen C4 Picasso,C5 Aircross,Peugeot 3008 ve Ds7 Crossback bakınca hem kaba duruyor hem de fazla yer kaplıyor.

    Kullandığım araba da 19 inç jant opsiyonu olduğu için normalde Excellence donanımda standart bulunan İntelliGrip sistemi bulunmuyor. Bu yüzden vitesin arkasında alan biraz olsun genişliyor ama burada tasarım olarak vitesin biraz daha yukarı konumlandırılmasını beğenmedim genelde markalar vites ile orta konsolu dümdüz yapıp biraz daha premium bir hava vermeyi başarıyorlar burada arkadaki bardaklıkların biraz daha aşağıda olması ucuz bir hava vermiş.



    Kol dayamanın içinde bir göz var.Biraz daha büyük olmasını beklerdim. Excellence donanımla birlikte kablosuz şarj özelliği de geliyor.



    Arka tarafta ise

    Kapı gözleri öne göre daha da küçük 2 tane 500 ml lik şişeyi ancak alır. Başka herhangi bir göz yok.

    Bagaj

    514 litre. Düz duvarları var ve yanda 2 tane göz var. Bagajda ikinci kat Excellence donanım ile standart bence bu standart olmalıydı. Çünkü hem birazcık yükseklik var hem onu alırdı hem de koltukları yatırınca bir katman oluşuyor onu da almış olur.











    Arka Yaşam alanı: Sınıf standartlarının ne üstünde ne altında kalıyor. Arka taraf tam 185 cm için ideal. Orta da küçük bir şaft tüneli var ama 3. kişiyi rahatsız edecek düzeyde değil.



    Donanım:

    Öne çıkan donanımlar:
    • 7 inç dokunmatik ekran
    • Kararan aynalar
    • 18 jant
    • İntelliGrip Sistemi
    • AFL+ far
    • Karartılmış arka camlar
    • Kör nokta uyarı sistemi
    • Çift bölge klima
    • Alarm
    • Otomatik hız sabitleyici (sadece dizel otomatik için standart)
    • 230 V güç çıkışı
    • Kablosuz sarj ünitesi
    • Geri görüş kamerası
    • Çarpışma uyarı asistanları
    • Direksiyon ve ön ve arka koltuk ısıtma
    • Anahtarsız giriş çıkış ve çalıştırma
    • Otomatik bagaj kapağı

    Geri görüş kamerası ve 360 derecelik kamera opsiyonu: Kullanımı güzel ama kameranın netliğini hiç beğenmedim. Çok daha iyi olmalıydı.

    Park Pilotu: Kullanımı hem kolay hem de çok iyi çalışıyor. Eğer park sorununuz varsa öneririm. Paket olarak yanında 360 derece kamera,ön kamera da geliyor.

    Ekranlar: Ortadaki ekran netlik ve kullanışlılık olarak gayet güzel. Ama kadrandaki ekran için bunları söyleyemeyeceğim. 3.5 inç boyutunda. Okunma ve netliğinde hiç bir problem yok ama rakiplerindeki hayalet ekranı düşününce birazcık basit kalıyor. Ayrıca kullanım olarak ilginç bir şekilde işlemleri soldaki koldan yapıyorsunuz. Direksiyondaki kontroller ise soldaki düğmeler hız sabitleyici sağdaki ise ortadaki ekranı kontrol ediyor.







    Konfor:

    Test aracınında 235-50-19 lastikler var. 50 yanak konfor için ideal bir ebat.

    Süspansiyonlar: Biraz sert ama yine de kısalarda başarılı bu sertliği daha çok uzun ve keskin engebeler de hissediyorsunuz. Kolay kolay vurmuyor ve süspansiyonlar sanırım sertlikten dolayı çalışmak için biraz hız istiyor mesela 30 ile geçtiğim kasiste araba sert gelirken 35 ile aynı kasisten geçince gayet konforlu geliyor.

    Yalıtım: Yalıtımını genel olarak beğendim.

    Rüzgar sesi: Kullandığım test arabasının üzerinde port bagaj vardı ona rağmen 140 km hıza kadar ses yoktu.

    Lastik sesi: Yalıtım bu konuda biraz daha iyi bekliyordum. Bence biraz daha iyi olmalıydı.

    Hem süspansiyon konforu hem de lastik sesi için 19 inç jant tercih etmezdim. Zaten Opel in açıklamasına göre 19 inç ve 18 inç arasında tam 2 desibel fark ediyor.

    Motor:

    1.6 BlueHdi motor 120 beygir 300 tork üretiyor. Bu motor Psa dan alınan motor. Arabanın yürüyüşü,akıcılığı gayet güzel ama artık eskidi. Özellikle rakiplerinin +130 beygir ve +300 tork ürettiğini düşününce yenilenmesi lazım. Aldığım bilgiye göre yakında Psa’nın yeni 1.5 dizel motor gelecekmiş.

    Yakıt: Test sürüşü boyunca ortalama 7.8 litre/100 km yaktı. Tabii test aracı daha rodaj döneminde ve biraz agresif sürüşten dolayı. Tahminim 6-6.5 lt arasında rahatça gezebileceğini düşünüyorum.



    Şanzıman:

    Aisin Eat6 isimli 6 ileri şanzımanı kullanılmış. Geçişler ve verdiği kararlar net ve güzel. Opel deki active select deki yarı kavrama sorunu yok. 2000 devir 6. viteste 116 km hız yapıyor bu biraz daha yüksek olabilirdi.

    Yol Tutuş ve Sürüş:

    Ön kaput uzun ve yüksek olması sayesinde birazcık suv havası veriyor ama genel olarak yüksek bir hatchback gibi hissettiriyor. Arabanın genel atikliği ve konforda bahsettiğim sertlik ile virajlarda da baya güven veriyor. Tutuş limitleri lastiklerin yardımı ile baya iyi ama direksiyon spordan çok konfor odaklı ayarlanmış olması ve yüksek gövdesi yüzünden pek sürüş keyfi vermiyor. Daha çok güvenlik ve uzun yolda sürüş konforu için ayarlanmış bir tutuş karakteri var.

    Sürüş pozisyonu: Test aracında Agr koltuk opsiyonu vardı. Sürüş pozisyonumu rahatça bulabildim ve isterseniz arabanın içerisine oturabiliyorsunuz.

    Sonuç:

    Kullandığım arabanın liste fiyatı 211000 Tl (9 Haziran 2018)

    Alınır mı?

    Hemen hemen motor+şanzıman ve donanım dengi rakiplerine de bakalım.

    Kardeşi Peugeot 3008 1.6 BlueHdi Eat6 Allure+Grip control+Elektrikli bagaj kapağı ile 234000 Tl (Opel de sadece hayalet ekran yok. 3008 deki elegance paketteki bir çok donanım Opel de standart)

    Volkwagen Tiguan 1.6 Tdi Manuel Highline 215000 Tl

    Renault Kadjar 1.5 Dci Edc İcon+Kutup paketi 192000 Tl (Kör nokta,şerit takip gibi güvenlik donanımları eksik)

    Genel olarak rakipleri ile kıyasla fiyatı ne en ucuzu ne de en pahalısı. Özellikle sunduğu donanımlarla rakiplerinin işini zora sokuyor.


    Kaynak: http://garajtv.com/opel-grandland-x/



  • #2
    Güzel bir inceleme olmuş. Teşekkürler
    34 ST 579 '09 C180 Kompresor

    BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

    Yorum


    • #3
      Renault kadjar'da şerit takip vardı hatırladığım kadarıyla.
      ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: kingdragon View Post
        Renault kadjar'da şerit takip vardı hatırladığım kadarıyla.

        Sanırım haklısınız hocam. Kör nokta opsiyon gözüküyor.

        Yorum


        • #5
          Insignia'da kullanılan motor ve şanzıman yerine Peugeot'dakini almaları çok iyi olmui zira bu motor ve şanzıman çok daha ekonomik ve başarılı. Fiyat 200'ün altında olsa çok daha iyi satabilirdi.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
            Insignia'da kullanılan motor ve şanzıman yerine Peugeot'dakini almaları çok iyi olmui zira bu motor ve şanzıman çok daha ekonomik ve başarılı. Fiyat 200'ün altında olsa çok daha iyi satabilirdi.

            Ekonomi motordan çok şanzımandan dolayı. Eat6 Opellerde kullanılan At6 dan çok daha iyi bu konuda. Fiyat konusunda ne kadar ucuz o kadar iyi ama Euro ve vergiler böyleyken markalarında yapabileceği bir şey yok maalesef.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
              Insignia'da kullanılan motor ve şanzıman yerine Peugeot'dakini almaları çok iyi olmui zira bu motor ve şanzıman çok daha ekonomik ve başarılı. Fiyat 200'ün altında olsa çok daha iyi satabilirdi.
              Fiyatı 200'ün altında zaten, başlangıç liste fiyatı dizel için 198.400 TL
              Yukarıda verilen fiyat, her yerinden donanım fışkıran en üst donanım paketi için
              InsigniaTEAM

              Yorum


              • #8
                Berkay44 paylaşım için teşekkürler. Forum için Crossland X ve Grandland X incelemeleri yaptık, fotoğrafları videoları düzenledikten sonra biz de paylaşacağız
                InsigniaTEAM

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: cagri View Post
                  Berkay44 paylaşım için teşekkürler. Forum için Crossland X ve Grandland X incelemeleri yaptık, fotoğrafları videoları düzenledikten sonra biz de paylaşacağız

                  Rica ederim Bizde 1.2 t satın aldık yakında onu da test edip paylaşım yapacağım. Tabii ufak bir teaser bırakayım

                  img-20180714-wa0025-jpeg.14137.jpg
                  Ekli Dosyalar

                  Yorum


                  • #10
                    Paylaşım için teşekürler, güzel bir bilgilendirme olmuş.
                    2011 MODEL ,1.6T 180hp, DVD800

                    Yorum


                    • #11
                      1.2 Benzinlinin sesine hastayım
                      InsigniaTEAM

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: cagri View Post
                        1.2 Benzinlinin sesine hastayım

                        Hocam sesi güzelde hiç bir şey gelmiyor ki Valla 1.6 sidi insignia dan çok daha sessiz motor. Hem de 3 silindirli olmasına rağmen.

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X