Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Crossland X 1.2T 110hp Excellence - İnceleme ve Test Sürüşü - InsigniaTeam

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Crossland X 1.2T 110hp Excellence - İnceleme ve Test Sürüşü - InsigniaTeam



    Selam arkadaşlar,

    Geçtiğimiz aylarda Opel X Ailesi'nden Crossland X ve Grandland X'i test etmiştim. Yapmam gereken işler, bayram tatilleri, yolculuklar vs. derken ancak paylaşıyorum
    Öncelikle ilk kullandığım Crossland X ile başlayacağım.

    Opel Crossland X 1.2T 110hp S&S AT6 Excellence + Park&Go + Kış Paketi + Panoramik Cam Tavan + Çift Renk Kombinasyonu
    Araba 15.000 km'ye yaklaşmış, bakım zamanı gelmiş, teslim alırken yol bilgisayarı verilerini sıfırladım.






    Tasarım
    Yerine geldiği Meriva gibi bir karoseri yapısı olan Crossland X bence Meriva'dan daha yakışıklı oldu. Ancak arka kısımda hala el atılması gereken 1-2 bölüm olabilir
    Ön tasarımı oldukça beğendim. Opel'in yeni panjur tasarımı zaten her modele yakışıyor. Led farlar da Mokka X'den bildiğimiz modele sahip.
    Ön ve arka tamponda alt parçaların Excellence donanımda gri renk olması yakışmış, bunun standart olarak sunulması daha güzel olurdu.
    Arka kısımda sanırım plakanın çok yukarıda durması göze batıyor. Bunun haricinde led stoplar da arabayı zengin gösteren güzel bir detay.




    Motor
    1.2 litre hacme sahip 3 silindir motorun ilk dikkat çeken özelliği "sesi" Kesinlikle çok güzel, sesi duydukça gaza daha çok basmak istiyorsunuz.
    Turbo besleme 110hp motor bu kasaya yeterli denebilir, aile otomobili olarak çok uçuyum kaçıyım düşüncesi olmayanlar memnun kalır. 180hp Insignia kullanıcılarını kesmez
    Bende genel olarak memnun kaldım. Basmak isterseniz 160'a kadar güzel hızlanıyor, 160'dan sonra hacim dezavantajı belli olmaya başlıyor. Yokuşlarda doğal olarak devir çevirmek istiyor.
    Yakıt tüketimiyse benzinli olması sebebiyle kullanım tarzı değişikliklerini hızlı yansıtıyor. Seri kullanımda tüketim yükselirken sakin sürüşü geçince tüketimi de azaltıyor. Bu arabanın yakıt yönünden kötü yanı deposunun küçük olması. Artık bu devirde 60-70lt benzin depolarına alıştığımız için 45 litre deponun yakıt ibresindeki hareketi de hızlı oluyor. Bu psikolojik olarak rahatsız ediyor sadece.




    Donanım
    Test ettiğim otomobil hem paket olarak hem opsiyonlar olarak en dolu modeliydi. Excellence donanımın standartı zaten oldukça yüksek, geriye 4 adet opsiyon bırakılmış.
    Excellence ile AFL+ led farlar, hız sabitleyici, far ve yağmur sensörleri, park sensörleri, Head-Up Display, geri görüş kamerası, anahtarsız giriş ve çalıştırma, tüm güvenlik donanımları, soğutmalı torpido, çift bölgeli klima, 7" veya 8" renkli ekran, 17" jantlar vs. gibi oldukça dolu bir paket gelmekte.
    Bunlara ek olarak; Park&Go paketi ile kör nokta uyarı sistemi, gelişmiş park asistanı, elektrikli ısıtmalı otomatik katlanır yan aynalar; Kış paketi ile ön iki koltuk ve direksiyon ısıtma; Panoramik cam tavan ile cam tavan ve gümüş renk tavan rayları; Çift renk kombinasyonu ile tavan ve yan aynaları siyah, gri veya beyaz renk alabiliyorsunuz.

    Ancak yakın dönemde Opel yeni Ultimate adında (Insignia GS'de Exclusive gibi) a'dan z'ye tüm donanımları içeren yeni donanım paketini çıkardı. Üstelik bunu yaparken opsiyon fiyatlarını da düşürdü. Bu fiyat farkı Grandland X'de net farkediliyor ama Crossland X'de Excellence donanımın içeriğini azaltılmış, bu sebeple Ultimate yine mantıklı oluyor.
    Ultimate donanım artıları ise; yaya algılamalı acil fren sistemi, çarpışma uyarısı, 17" Titanyum jant, baldır destekli AGR onaylı koltuklar, 8" Navi500 Intellilink ekran, subwoofer ve 7 hoparlöre sahip Premium ses sistemi, 2 usb girişi, gümüş tavan rayları gibi ekstralara sahip. Alınabilecek tek opsiyon ise panoramik cam tavan.





    Mokka X'den bildiğimiz kol dayamanın altında saklama gözleri ve 2 tane bardaklık bulunuyor. Ayrıca bunun haricinde ön konsolda ve kapılarda geniş ceplere yer verilmiş. Genel olarak Opel'de eksikliği hissedilen saklama gözü sıkıntısı aşılmış.




    Orta konsol önünde telefonunuz için kablosuz şarj, 2 adet usb'den kablo ile şarj ve 12v çakmak girişi sunulmuş. Telefonum kablosuz şarjı desteklemediği için bunu deneyemedim ama usb ile şarj işlemi Insignia'daki kadar başarılı değil, nedenini bilmiyorum ama biraz yavaş şarj ediyor.








    8" Intellilink ekranın adı Intellilink olsa da altyapısı ve arayüzü PSA grubundan gelmekte. Bu nedenle Opel'e alışık olanlar biraz zorlanıyor. Menü sistemi ve ayarlar biraz daha farklı. Cihaz akıllı telefonlar için hem Apple Carplay hemde Android Auto desteklemekte. Ben Apple kullanıyorum, Carplay bildiğimiz gibi. Bu arabada farklı olarak tek gördüğüm şey, ios haritasında rota belirlediğimde ekranda TVZ şeklinde arabanın plakası yazdı. Bu bilgiyi nereden aldı bilmiyorum.
    (Edit: TVZ, tahmini varış zamanı kısaltmasıymış )












    Geri görüş kamerası arabanın en çok tanıtılan özelliklerinden biri. Arabada sadece arkada kamera bulunmasına rağmen hem açısı çok geniş hemde geri geri gelirken çevreyi tarayıp görüntü işlemesi yaptığı için ayna altında da kameralar var gibi arabanın kuş bakışı görüntüsünü sürücüye sunabiliyor.
    Kuş bakışı görüntü ekranın sağında her zaman görünüyor. Ana bölümde ise 3 farklı kamera seçeneği sunuyor; standart, 180 derece ve yakınlaştırılmış görüntü.
    Auto modunda geri yaklaşırken önce normal geri görüş görüntüsü sunuyor ve bir yere yaklaşmaya başladığınızda yakınlaştırılmış mod'a geçerek daha yakın park imkanı sağlıyor.




    180 derece görüntü de kamera 3 farklı açıdan arka panoramik görüntüyü alıp işleyip bize sunmakta;




    Yakınlaştırılmış modda ise kuş bakışı görüntüye zoom yaparak daha hassas park imkanı sağlıyor;






    İç Mekan
    Öncelikle arabanın cam tavanı sayesinde içerisi oldukça ferah. Araba PSA altyapısını kullansa da tasarımlarla tamamen Opel hissiyatını vermekte.
    Opel'de alışık olmadığımız belki tek özellik otomatik vitesin sağa sola çekmeli eski nesil vites yolu



    Trimlerin parça kalitesi ve muntazam işçiliği Opel seviyesinde, bir kalitesizlik vermiyor.



    Arka tarafta birbirinden bağımsız ileri-geri gidebilen koltuklar çok kullanışlı. Gerekirse koltuğu yatırmadan bagaj hacmini artırmayı da sağlıyor.





    Bagajdaki bölme ile çok kullanılmayan eşyaları bagaj altına saklamak mümkün. Ayrıca koltukları yatırınca oluşan yükseklik farkını da bagaj bölmesiyle düzleyebilirsiniz. Hacim olarak sedanlara göre küçük kalsa da küçük ailelere yeterli gelecektir, ayrıca rahatlıkla yükleme yapılabiliyor.




    Konfor ve Sürüş Keyfi
    Koltukların konforu yeterli, yormuyor. Süspansiyonlar da alıştığımız Opel sertliğinde, arabaya bir yabancılık çekmedim Sürüş keyfi ise küçük olmasından mı yoksa yüksekte oturmaktan mı bilmiyorum değişik bir tat verdi, gerçekten kullanırken zevk aldım. Astra yada Insignia'ya tercih edilecek bir zevk değil tabiki ama altınızda böyle bir araba varken keşke şu araba olsaydı dedirtmiyor. Kullandığım süre boyunca oldukça ısındım.

    Testimiz böyle geçti. PSA önyargım olan bir otomobili kullandıktan sonra arabada aslında Opel genleri de olduğunu görmüş oldum. Tavsiye edilir mi; rakipleriyle karşılaştıramam ama tavsiye ederim.

    Test sonu verilerim de aşağıdaki gibi. InsigniaTeam buluşmamızdan sonra ortalama tüketimi sıfırlamıştım ama geçen 220 km sonunda 2 yol bilgisayarında da 7,8 ortalamayı tutturmuşum Toplamda da 584 km yol yapmışım.



    Umarım yazıyı keyifle okumuş ve sıkılmamışsınızdır.
    Aslında bir video incelemesi de çekmiştim ama malesef seste sorun yaşadım, videoda ses kaydı yok, bu yüzden paylaşamıyorum.
    Ama ufak 1-2 videoyu aşağıdan bulabilirsiniz;

    Crossland X GID ekstra menü
    https://www.youtube.com/watch?v=MHCzjsJwz-U

    Crossland X 0-100 km/h Hızlanması
    https://www.youtube.com/watch?v=62KdijDA458

    Ve birkaç fotoğraf daha

















    Son düzenleme: cagri; 04.09.2018, 21:45.
    InsigniaTEAM

  • #2
    Güzel bir inceleme olmuş



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      çağrı kardeşim inceleme için teşekkür ediyorum ellerine sağlık. güzel bir aile aracı olarak görüyorum ben bu aracı. tekrar teşekkürler.

      Bu arada sanırım TVZ denk gelmiş, yani öyle biliyorum, TVZ Türkçe de Tahmini Varış Zamanı, ingilizcede ise ETA olarak gösterilir. (estimated time to arrival) Yani plakayı görmüyor, hoş bir rastlantı olmuş sadece.
      1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
      Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
        çağrı kardeşim inceleme için teşekkür ediyorum ellerine sağlık. güzel bir aile aracı olarak görüyorum ben bu aracı. tekrar teşekkürler.

        Bu arada sanırım TVZ denk gelmiş, yani öyle biliyorum, TVZ Türkçe de Tahmini Varış Zamanı, ingilizcede ise ETA olarak gösterilir. (estimated time to arrival) Yani plakayı görmüyor, hoş bir rastlantı olmuş sadece.

        hiç tahmin etmezdim ya
        bende düşünüyorum, bluetooth adı değil, harita zaten ios haritası arabanın orjinal navigasyonu değil, nerede tanımlı acaba diye ciddi ciddi düşündüm
        InsigniaTEAM

        Yorum


        • #5
          Muazzam kalitede bir inceleme, tebrikler Çağrı. Doyurucu içerik, önemli detaylar, mükemmel fotoğraflar... Sektörün öncüsü (!) yayınların bu yazıyı örnek alması lazım.


          2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
          2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

          Yorum


          • #6
            Ellerine sağlık. Bende 1 aydır aynı motorun 130 luğunu kullanıyorum. Motorun sesi çok güzel. Gazdan çekince hafifte olsa çuflama sesi geliyor. Hem mtv avantajı hem de ilk fiyatının daha uygun olmasıyla bu araba kesinlikle benzinli alınmalı.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: mccoffeer View Post
              Muazzam kalitede bir inceleme, tebrikler Çağrı. Doyurucu içerik, önemli detaylar, mükemmel fotoğraflar... Sektörün öncüsü (!) yayınların bu yazıyı örnek alması lazım.
              Sağolasın abi, valla gece uykulu uykulu yazdım, bazen dalıp gitmişim kendime gelince yazdığıma güldüm felan
              Arabayı inceleyeli çok zaman oldu, ara yoğunluklardan paylaşamadım, arada unuttuklarımda olmuştur. Bundan sonrakiler daha hızlı olacak inşallah.
              InsigniaTEAM

              Yorum


              • #8
                Çok güzel bir incrleme olmuş emeğine sağlık Çağrı
                insignia 1.6 cdti sport AS + ÇG 2 paketi

                Yorum

                İşleniyor...
                X