Duyuru

Collapse
No announcement yet.

3. İnsignia'mın Yeni Ayakkabıları

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
    Yeni jantlarla daha yavaş gidersin
    Sayın adminim. Öncelikle saygılar

    3 haftadır gelemedim buluşmalara ve bi 1 ay kadarda gelemeyeceğim gibi çünkü kırıkkaleye geçiyorum abi. Özledim sizleri.

    Jantların yavaşlatmasına gelicek olursak eğer bu grup için bir avantaj diye düşünüyorum .

    Hem yol tutuşu artıp hemde hızlansak buluşmalar biraz sıkıcı olurdu

    Yorum


    • #17
      Orjinal yazı sahibi: mbgürhan View Post

      Kesinlikle spacer hakediyor. Çok daha güzel bir görüntü olacağı kesin fakat seloselo beyfendininde dediği gibi bir durum var ise bende saplamaları kestirmem.
      Ben saplamayı kestirmeden yaptırıyorum. Jantlarım replika idi zaten. Bijon deliklerini 3mm genişletiyorum. Spacer deliklerini de aynı şekilde genişlettiriyorum. Bijonu ise binbir zorluklar ile buldum uzununundan buldum böylece direk spacer'dan geçip direk saplamaya geçiyor.. Biraz pahalıya mal oluyor..

      Yorum


      • #18
        Orjinal yazı sahibi: hllsaygili View Post

        Ben saplamayı kestirmeden yaptırıyorum. Jantlarım replika idi zaten. Bijon deliklerini 3mm genişletiyorum. Spacer deliklerini de aynı şekilde genişlettiriyorum. Bijonu ise binbir zorluklar ile buldum uzununundan buldum böylece direk spacer'dan geçip direk saplamaya geçiyor.. Biraz pahalıya mal oluyor..
        Maliyeti ne oluyor acaba?

        Yorum


        • #19
          Ben bahsi geçen yöntemin çok sağlıklı olmadığı kanaatindeyim. Haddinden fazla uzun saplama virajlarda ya da olağandışı durumlarda ne kadar stabil durabilecek. Mukavemetin düşeceği bir gerçek , riske atmayın derim. Hakeza jantlarda replika jant kurabiye gibi dağılıyorlar , jantçıların çoğu replika jantlara kaynak yapıp duruyor hergün. Orjinal malzemeden vazgeçmemek lazım. Aftermarket ürün seçerken dikkatli olun , ummadığınız zararlar ile karşılaşmayın.

          Yorum


          • #20
            Orjinal yazı sahibi: seloselo View Post
            Ben bahsi geçen yöntemin çok sağlıklı olmadığı kanaatindeyim. Haddinden fazla uzun saplama virajlarda ya da olağandışı durumlarda ne kadar stabil durabilecek. Mukavemetin düşeceği bir gerçek , riske atmayın derim. Hakeza jantlarda replika jant kurabiye gibi dağılıyorlar , jantçıların çoğu replika jantlara kaynak yapıp duruyor hergün. Orjinal malzemeden vazgeçmemek lazım. Aftermarket ürün seçerken dikkatli olun , ummadığınız zararlar ile karşılaşmayın.
            Aynen katılıyorum.

            Yorum


            • #21
              Gayet güzel olmuş güle güle kullanın
              F30 Sport+

              Yorum


              • #22
                Bir makine mühendisi olarak tavsiyem , araçlarınızın bijon çapları ,bijonları ve saplamaları (8.8 , 10.9 , 12.9 kalite vs.) , diskleri ve lastik ebatları ile fazla oynamayınız. Görüntü hoş olabilir ancak aracın yere basan aksamlarının çekme, gerilme ve kopma mukavemetleri belirlenmiş normlara uygun olmalıdır. Dediğim gibi , sadece tavsiye ancak hayati önem taşıyan bir tavsiye ...

                Bir genel not da replika jantlar için : replika olan hiç bir jant'ta load fatigue (yük yorulması), thermal fatigue (termal, ısıl yorulma) testleri yapılmaz. Canınızı tehlikeye atmayın , lastik ve jant ebatları ile illaki oynayacaksanız bunu ilgili araç markasının fabrika verilerine ve aynı araçta kullandığı daha büyük jantlara yönelerek yapınız.
                Son düzenleme: kartalbey; 26.09.2018, 15:01.
                1.6 T - COSMO - DVD 800

                Yorum


                • #23
                  Orjinal yazı sahibi: mbgürhan View Post

                  Maliyeti ne oluyor acaba?
                  500 TL spacerlar, 250 TL bijonlar

                  Yorum


                  • #24
                    Orjinal yazı sahibi: kartalbey View Post
                    Bir makine mühendisi olarak tavsiyem , araçlarınızın bijon çapları ,bijonları ve saplamaları (8.8 , 10.9 , 12.9 kalite vs.) , diskleri ve lastik ebatları ile fazla oynamayınız. Görüntü hoş olabilir ancak aracın yere basan aksamlarının çekme, gerilme ve kopma mukavemetleri belirlenmiş normlara uygun olmalıdır. Dediğim gibi , sadece tavsiye ancak hayati önem taşıyan bir tavsiye ...

                    Bir genel not da replika jantlar için : replika olan hiç bir jant'ta load fatigue (yük yorulması), thermal fatigue (termal, ısıl yorulma) testleri yapılmaz. Canınızı tehlikeye atmayın , lastik ve jant ebatları ile illaki oynayacaksanız bunu ilgili araç markasının fabrika verilerine ve aynı araçta kullandığı daha büyük jantlara yönelerek yapınız.
                    Merhabalar Sevgili Meslektaş abim .

                    Bahsettiğiniz herşeye harfiyen katılıyorum. eksenel ve normal, kayma gerilemelerinin oluşması için düzgün ölçülendirmelerle yapılan ve mm olarak boşluk olmayan spacerlarda bu sıkıntı yaşanmaz. Bijon konusunda uzayan mesafe sebebiyle artan momentten kayma gerilmesi ve burulma yaşanılası bir durumdur bunda hemfikiriz.

                    Jantlarada gelicek olursak benim jantlarım ARCEO marka. Yani belirli bir standartlarda üretiliyor ve MAX LOAD testlerine de tabi diye biliyorum. Yanlışsam düzeltiniz.

                    Yorum


                    • #25
                      Orjinal yazı sahibi: mbgürhan View Post

                      Merhabalar Sevgili Meslektaş abim .

                      Bahsettiğiniz herşeye harfiyen katılıyorum. eksenel ve normal, kayma gerilemelerinin oluşması için düzgün ölçülendirmelerle yapılan ve mm olarak boşluk olmayan spacerlarda bu sıkıntı yaşanmaz. Bijon konusunda uzayan mesafe sebebiyle artan momentten kayma gerilmesi ve burulma yaşanılası bir durumdur bunda hemfikiriz.

                      Jantlarada gelicek olursak benim jantlarım ARCEO marka. Yani belirli bir standartlarda üretiliyor ve MAX LOAD testlerine de tabi diye biliyorum. Yanlışsam düzeltiniz.
                      Merhabalar kardeşim , öncelikle bu testlere tabi tutulduklarına dair herhangi bir bilgiye ulaşamadım. Netice itibariyle tercih senin , yakışmış , bize hayırlı olsun demek düşer
                      1.6 T - COSMO - DVD 800

                      Yorum


                      • #26
                        Orjinal yazı sahibi: mbgürhan View Post

                        Merhabalar Sevgili Meslektaş abim .

                        Bahsettiğiniz herşeye harfiyen katılıyorum. eksenel ve normal, kayma gerilemelerinin oluşması için düzgün ölçülendirmelerle yapılan ve mm olarak boşluk olmayan spacerlarda bu sıkıntı yaşanmaz. Bijon konusunda uzayan mesafe sebebiyle artan momentten kayma gerilmesi ve burulma yaşanılası bir durumdur bunda hemfikiriz.

                        Jantlarada gelicek olursak benim jantlarım ARCEO marka. Yani belirli bir standartlarda üretiliyor ve MAX LOAD testlerine de tabi diye biliyorum. Yanlışsam düzeltiniz.
                        ne güzel, 2 meslektaş arkadaşımıza daha kavuştuk.
                        izmitten sevgiler saygılar.
                        Saygılar.

                        2010 Astra Classic III 1.6lt 115hp Esentia
                        2014 İnsignia 1.4 140hp Edition Elegance Still Paket

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X